Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 JN] Modyfikacje - zamiana z 1.8s na 1.8e - roznice ?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

[b3 1.8 JN] Modyfikacje - zamiana z 1.8s na 1.8e - roznice ?

Post autor: bartek18150 » 23 sty 2008, 22:42

Tak jak w temacie :mrgreen: . Mianowicie chodzi mi o roznice w budowie silnikow :oops: . Czym sie one roznia ze z oznaczeniem E maja wiecej konikow? Myslalem nad przerobka, slyszalem ze posiadaja dwie pompy zasilajace, ok ale co dalej :-? ? I tutaj nasuwa sie drugie pytanie, jak ma to sie do spalania? :lol:
Ostatnio zmieniony 19 lut 2011, 09:12 przez bartek18150, łącznie zmieniany 1 raz.

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 24 sty 2008, 00:44

1.8e to nie przypadkiem DZ ?? chyba tak wtedy ma 112 KM a rozni sie walkiem rozrzadu, brakiem kolektora, troche innym ukladem tryskowym. spalanie bardzo zblizone do 1.8s

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 24 sty 2008, 01:16

czyli lipa z przerubkami? :-(

vwcorjacek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 94
Rejestracja: 15 gru 2007, 22:54
Lokalizacja: dolny śląsk

Post autor: vwcorjacek » 24 sty 2008, 08:41

Moim zdaniem wszystko sie da...zależy tylko od checi i budżetu właściciela...

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 24 sty 2008, 21:23

jaka lipa ?? jak nie masz kata w dowodzie wycinasz, walek ?? szrot i szukasz takiego silnika jak Ci nie dadza z silnika no to juz ciezej ale napewno znajdziesz, co do softu odezwij sie do Czerkaj-a zapytaj jak to jest z softem do tych silnikow moze wsytarczy zmienic kosci z DZ do JN-a ew cale komputery podmienic. Proboj

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 25 sty 2008, 21:57

a czym dokladniej ruzni sie walek w tych silnikach?

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 25 sty 2008, 22:29

inne krzywki - chyba :) co za tym idzie w innym momencie otwieraja sie zawory :)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 25 sty 2008, 22:33

czyli nie wiadomo czy ruch tlokow jest taki sam, eh widze ze jak cos to lepiej by bylo caly silnik wsadzic

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 27 sty 2008, 10:03

a co Cie w tym momencie ruch tlokow interesuje ?? niech ktos bardziej obeznany sie wypowie mi sie wydaje ze tam jest ten sam układ korbowo-tłokowy rozni sie tylko walek aaa i podgrzewacz jest na boku bloku w tym silniku

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 28 sty 2008, 21:50

Chpodzi o to ze jesli inny walek to rowniez tloki moga pracowac w innej sekwecji

seba1025
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 435
Rejestracja: 29 lip 2007, 23:29
Lokalizacja: z kąd koła nisą

Post autor: seba1025 » 29 sty 2008, 03:45

co ty za głupoty opowiadasz? jak mogą inaczej tłoki chodzic... tak sama chodza jak we wszystkich r4 wyznaczajac faze ssąca i wydechową itp... tylko w tych fazach przez krzywki może byc opuźnione otwieranie lub zamykanie zaworów ssących i wydechowych po za tym byly róznice DZ od JN, napewno ma inny wałek , ma wyłaczenie przepustnicy, układ ssący jest taki sam. komp nie wiem. i stopień spręzenia ma chyba inny niz JN ale tego nie potwierdzam.


Ps.
rozłozenie tłoków w R4 _ -- -- _ pierwszy na dole drugi na górze trzeci też czwarty na dole i jak chodza to sie zmieniaja jak 3i2 leca w dół to 1i4 lecą w góre i tak do us..anej śmierci:P
przepraszam jesli to wulgaryzm:)

Żo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 22 sty 2008, 08:49
Lokalizacja: Wisznia Mała/Wrocław

Post autor: Żo » 29 sty 2008, 08:32

W silniku DZ nie ma kompa sterującego pracą wtrysku. T wtrysk mechaniczny - proponuję użyć opcji szukaj - w tematach odnośnie instalacji gazowej jest więcej szczegółów.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 30 sty 2008, 23:14

JN to rowniez wtrysk mechaniczny :-/ wiec dziala podobnie jak DZ. Chodzi mi o konkretne ruznice, lub jakies mody, kotre zwekszylyby moc w JN. Jak dla mnie 90km na taki silniczek to trszke malo, choc moj nawet ladnie sie zbiera na kazdym biegu :mrgreen:

Andrew^

Post autor: Andrew^ » 30 sty 2008, 23:56

chcesz mocniejszy motor ?? przeswapuj 2.0 16v ;)dz, jn i reszta to silniki dla dziadkow nic z nimi nie zrobisz

robus1974
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 09 mar 2008, 11:27
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: robus1974 » 20 kwie 2008, 09:36

JN od DZ różni się bardzo,po pierwsze wałek a dokładnie wzniosy krzywek czyli czasy otwarcia i zamknięcia zaworów,komory spalania czyli inny tłok inna głowica a co za tym idzie inne sprężanie .DZ trzeba karmić 98 a JN możesz poić 95.Oprócz tego masa drobnych różnic które są niewidoczne na pierwszy rzut oka.Jak chcesz więcej mocy to załatw sobie inny silnik 2,3 lub 16v.Jeszcze poczujesz różnice jeśli wymienisz wtryskiwacze ale to nie jest tanie,w aso 216 zł sztuka.Możesz sobie zamówić sportowy wałek ale to koszt koło 700zł,wybierasz sobie ilu stopniowy chcesz(normalne wałki są robione w okolicach 270 stopni)im więcej stopni tym większy wzrost mocy,ale i większe spalanie,ale na samym wałku się sprawa nie kończy,prawdopodobna wymiana tłoków planowanie głowicy(w zasadzie remont,szlifowanie gniazd,szlifowanie zaworów,poszerzanie kanałów ssących).Załatw sobie silnik z golfa 1 1,6 gti lub samą głowicę(to była płaska głowica jak z diesla,miała przeogromne zawory,ale wtedy to na 100% wymiana tłoków,do niej jeszcze jakiś ekstra wałek,no i zaślepienie kanału spływowego oleju z regulatorów hydraulicznych..Przekładka silnika to też nie taka prosta sprawa sprawa,jeśli wymieniasz na taki sam to nie problemu ale jeśli wkładasz inny to już problem i to nie mały,silnik spasujesz bez problemu ale jeśli chodzi o resztę to masa przeróbek,najlepiej mieć auto z którego bierzesz silnik pod ręką wtedy wszystko umiesz pozamieniać w ostateczności przerobić.Robiłem to nie raz i wiem ile jest z tym dupczenia,jeśli ma to mieć ręce i nogi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl