[ 80 B4 ABK 2.0 E] Nieszczęsna tablica
[ 80 B4 ABK 2.0 E] Nieszczęsna tablica
Dobry wieczór, Audi jest piękne, jak każda kobieta, jednak czasem potrafi zdenerwować. Wiem że cześć tego co napisze już sie pewnie pojawiała, ale proszę o wyjaśnienie jak laikowi
Jak już wiadomo jest to Audi 80 B4 z silnikiem ABK 2.0E 115 KM i z gazem( ale to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia), o co chodzi. Mianowicie moja maleńka od pewnego czasu ma tzw. focha. Po przekręceniu kluczyka powinny mi sie pokazać kontrolki itd. Jest troszkę inaczej nie mam wskazań obrotościomierza kontrolek od: ładowania akumulatora, oleju, ABS, hamulca ogólnie jest pusto. Jedyne co mam to : podświetlenie całej tablicy, kierunkowskazy, prędkościomierz, kontrolkę od świateł pozycyjnych i drogowych. I co tu zrobić?
P.S Swojego czasu było tak, że obroty byly wskazywane normalnie, kontrolki też były, ale później siadały.
Jak już wiadomo jest to Audi 80 B4 z silnikiem ABK 2.0E 115 KM i z gazem( ale to chyba w tym przypadku nie ma znaczenia), o co chodzi. Mianowicie moja maleńka od pewnego czasu ma tzw. focha. Po przekręceniu kluczyka powinny mi sie pokazać kontrolki itd. Jest troszkę inaczej nie mam wskazań obrotościomierza kontrolek od: ładowania akumulatora, oleju, ABS, hamulca ogólnie jest pusto. Jedyne co mam to : podświetlenie całej tablicy, kierunkowskazy, prędkościomierz, kontrolkę od świateł pozycyjnych i drogowych. I co tu zrobić?
P.S Swojego czasu było tak, że obroty byly wskazywane normalnie, kontrolki też były, ale później siadały.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 58
- Rejestracja: 08 sty 2008, 23:44
- Lokalizacja: Bezwola\ lubelskie
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
uszkodzona ścieżka doprowadzająca +12V po zapłonie...
sygnał 12V wychodzi z niebieskiej wtyczki i idzie do prędkościomierza, dalej idzie do stabilizatora napięcia (odpowiada za wskażniki paliwa i temperatury), potem do kontrolek (łączy je prawie wszystkie), potem idzie do obrotomierza i do MC
Jeżeli masz sprawne wskaźniki paliwa i temperatury to szukaj przerwania ścieżki w okolicy kontrolki świateł pozycyjnych, jesli nie masz to poszukaj przerwania ścieżki w okolicach prędkościomierza...
P.S. Weź miernik i sprawdź rezystencję między jednym z pinów prędkościomierza (tam gdzie dochodzi wspomniany przeze mnie sygnał +12V) i sprawdź na samym końcu tej ścieżki w okolicy obrotomierza...
Tak jak mówiłem jest to ściezka która łączy prawie wszystkie dolne kontrolki, więc kłopoty z jej znalezieniem mieć nie będziesz
sygnał 12V wychodzi z niebieskiej wtyczki i idzie do prędkościomierza, dalej idzie do stabilizatora napięcia (odpowiada za wskażniki paliwa i temperatury), potem do kontrolek (łączy je prawie wszystkie), potem idzie do obrotomierza i do MC
Jeżeli masz sprawne wskaźniki paliwa i temperatury to szukaj przerwania ścieżki w okolicy kontrolki świateł pozycyjnych, jesli nie masz to poszukaj przerwania ścieżki w okolicach prędkościomierza...
P.S. Weź miernik i sprawdź rezystencję między jednym z pinów prędkościomierza (tam gdzie dochodzi wspomniany przeze mnie sygnał +12V) i sprawdź na samym końcu tej ścieżki w okolicy obrotomierza...
Tak jak mówiłem jest to ściezka która łączy prawie wszystkie dolne kontrolki, więc kłopoty z jej znalezieniem mieć nie będziesz
- oli 2.8 v6
- Forum Audi 80
- Posty: 79
- Rejestracja: 12 sie 2007, 16:31
- Lokalizacja: Łuków