[1.9TDI 1Z] Olej w płynie chłodzacym.
[1.9TDI 1Z] Olej w płynie chłodzacym.
Witam panowie
Jestem tu nowy i niestety poczatek nie najlepszy.
Objawy sa takie, po wymyciu zbiorniczka wyrównawczego z cieczą chłodzącą nadal pojawia się olej na sciankach. Druga sprawa po przejechaniu 1600km wlałem juz (co jakiś czas oczywiście) 4l Dynagel'u, czyli dośc szybko ubywa, ostatnio nawet błyskawicznie. Po odpaleniu silnika i w czasie długiej pracy nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku. Po przejechaniu dłuzszego odcinka i odkręceniu korka zbiorniczka słychać psyknięcie, a więc cisnienie w układzie raczej jest. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie ma problemów z odpaleniem, nie ma utraty mocy. Czy diagnoza jest jednoznaczna: uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie jesli to uszczelka to jaką na wymiane polecacie do tego modelu?
Jesli chodzi o chłodzenie to jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje, mianowicie wskaźnik pokazuje po przejechaniu ok. 10km 92-93 stopnie (i nie zmienia się podczas jazdy), czyli w miare chyba dobrze, jednak chłodnica patrząc od przodu jest w prawym górnym rogu gorąca idąc w lewo coraz chłodniejsza, a od połowy w dół zimna, czy jest możliwe, że jest zapchana? Mam się szykować na wydatki?
pozrawiam
Jestem tu nowy i niestety poczatek nie najlepszy.
Objawy sa takie, po wymyciu zbiorniczka wyrównawczego z cieczą chłodzącą nadal pojawia się olej na sciankach. Druga sprawa po przejechaniu 1600km wlałem juz (co jakiś czas oczywiście) 4l Dynagel'u, czyli dośc szybko ubywa, ostatnio nawet błyskawicznie. Po odpaleniu silnika i w czasie długiej pracy nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku. Po przejechaniu dłuzszego odcinka i odkręceniu korka zbiorniczka słychać psyknięcie, a więc cisnienie w układzie raczej jest. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie ma problemów z odpaleniem, nie ma utraty mocy. Czy diagnoza jest jednoznaczna: uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie jesli to uszczelka to jaką na wymiane polecacie do tego modelu?
Jesli chodzi o chłodzenie to jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje, mianowicie wskaźnik pokazuje po przejechaniu ok. 10km 92-93 stopnie (i nie zmienia się podczas jazdy), czyli w miare chyba dobrze, jednak chłodnica patrząc od przodu jest w prawym górnym rogu gorąca idąc w lewo coraz chłodniejsza, a od połowy w dół zimna, czy jest możliwe, że jest zapchana? Mam się szykować na wydatki?
pozrawiam
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2009, 21:42 przez oswald, łącznie zmieniany 1 raz.
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
- Krzysiek18/
- Forum Audi 80
- Posty: 122
- Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
- Lokalizacja: GDANSK
Re: [B4 1.9 TDI 1991] olej w płynie chłodzacym
po tak krótkim dystansie jest to normalne bo auto dopiero się nagrzało i przechodzi na duży obiegoswald pisze:wskaźnik pokazuje po przejechaniu ok. 10km 92-93 stopnie (i nie zmienia się podczas jazdy), czyli w miare chyba dobrze, jednak chłodnica patrząc od przodu jest w prawym górnym rogu gorąca idąc w lewo coraz chłodniejsza, a od połowy w dół zimna, czy jest możliwe, że jest zapchana? Mam się szykować na wydatki?
pozrawiam
Byłem u mechanika i diagnoza taka:
termostat nie puszczał co doprowadziło do przegrzania głowicy i uszczelka death, również mozliwe pokrzywienie głowicy.
Więc autko do roboty i nie ma co sie zastanawiać. Za wymiane uszczelki pod głowicą + klawiatuką, filtr oleju, pasek i rolka rozrządu, płukanie chłodnicy, planowanie głowicy (co o tym myślicie?) w sumie ok. 800pln z materiałem.
Z kolei drugi mechanik stwierdził, że w tych modelach głowica jest nie do zabicia więc wystarczy tylko wymiana uszczelki i termostatu.
Co wy na to?
termostat nie puszczał co doprowadziło do przegrzania głowicy i uszczelka death, również mozliwe pokrzywienie głowicy.
Więc autko do roboty i nie ma co sie zastanawiać. Za wymiane uszczelki pod głowicą + klawiatuką, filtr oleju, pasek i rolka rozrządu, płukanie chłodnicy, planowanie głowicy (co o tym myślicie?) w sumie ok. 800pln z materiałem.
Z kolei drugi mechanik stwierdził, że w tych modelach głowica jest nie do zabicia więc wystarczy tylko wymiana uszczelki i termostatu.
Co wy na to?
- krzysiek_kw15
- Forum Audi 80
- Posty: 287
- Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: CW/DW
Sam miałem coś takiego no i oczywiście samochód trafił do mechanika. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, hydropopychacze no i głowica została splanowana. Po kilkakrotnym przeczyszczeniu zbiorniczka wyrównawczego było ok aż do dziś. Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju no i poziom wody no i znowu pojawił sie olej w wodzie. Gdyby były to małe ilość to bym sie nie przejął ale warstwa oleju w zbiorniczku ma od 2 cm grubości wiec jest tego bardzo dużo. no i do silnika dolałem dzisiaj 200ml oleju.
Od remontu głowicy minęły 4 miesiące i znów to samo?? Strasznie mnie to wkur****.
Wiecie może co mogło być przyczyną?? Prosze o pomoc bo ja naprawdę już nie wiem co mam robić...
Jedyne co mi zostało to obić mordę mechanikowi.... :evil:
Prosze o pomoc.
Od remontu głowicy minęły 4 miesiące i znów to samo?? Strasznie mnie to wkur****.
Wiecie może co mogło być przyczyną?? Prosze o pomoc bo ja naprawdę już nie wiem co mam robić...
Jedyne co mi zostało to obić mordę mechanikowi.... :evil:
Prosze o pomoc.