Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Olej w płynie chłodzacym.

oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

[1.9TDI 1Z] Olej w płynie chłodzacym.

Post autor: oswald » 30 sty 2008, 10:26

Witam panowie
Jestem tu nowy i niestety poczatek nie najlepszy.
Objawy sa takie, po wymyciu zbiorniczka wyrównawczego z cieczą chłodzącą nadal pojawia się olej na sciankach. Druga sprawa po przejechaniu 1600km wlałem juz (co jakiś czas oczywiście) 4l Dynagel'u, czyli dośc szybko ubywa, ostatnio nawet błyskawicznie. Po odpaleniu silnika i w czasie długiej pracy nie ma pęcherzyków powietrza w zbiorniczku. Po przejechaniu dłuzszego odcinka i odkręceniu korka zbiorniczka słychać psyknięcie, a więc cisnienie w układzie raczej jest. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie ma problemów z odpaleniem, nie ma utraty mocy. Czy diagnoza jest jednoznaczna: uszczelka pod głowicą? Drugie pytanie jesli to uszczelka to jaką na wymiane polecacie do tego modelu?
Jesli chodzi o chłodzenie to jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje, mianowicie wskaźnik pokazuje po przejechaniu ok. 10km 92-93 stopnie (i nie zmienia się podczas jazdy), czyli w miare chyba dobrze, jednak chłodnica patrząc od przodu jest w prawym górnym rogu gorąca idąc w lewo coraz chłodniejsza, a od połowy w dół zimna, czy jest możliwe, że jest zapchana? Mam się szykować na wydatki?
pozrawiam
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2009, 21:42 przez oswald, łącznie zmieniany 1 raz.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 30 sty 2008, 10:45

olej w zbiorniczku sugeruje na uszkodzona uszczelke lub moze na pękniecia głowicy, a jaki kolor maja spaliny :?:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2008, 12:51 przez karol121, łącznie zmieniany 2 razy.

oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

Post autor: oswald » 30 sty 2008, 11:02

Tak tak, dynagel to płyn do chłodnic, właśnie jego ubywa. Po lekkiej przegazówce leci troche sadzy z rur, a kolor spalin jest siwy i wchodzi troche w niebieski (tak mi sie wydaje).

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 30 sty 2008, 11:20

Odstaw auto do mechanika na wym uszczelki pod głowica, polecam uszczelke Victora Reinza

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 30 sty 2008, 11:30

Uszczelka pod głowica do wymiany, radze sprawdzic rowniez glowice na szczelnosc i czy nie jest krzywa.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 sty 2008, 11:53

Również stawiam na uszczelke, chociaz nie mozna wykluczyć równeież peknietej głowicy. Auto do mechanika jak najszybciej szkoda pieniedzy na olej <ok>

oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

Post autor: oswald » 30 sty 2008, 12:59

Dzięki panowie,
jestem umówiony z jednym macherem już na wieczór, a jade teraz do drugiego i zobacze co powie i jaka wycena. Druga sprawa - z chłodnicą to normalny objaw?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 30 sty 2008, 13:02

Co do chłodnicy to raczej powinna być cała równomiernie nagrzana.

Awatar użytkownika
Krzysiek18/
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 122
Rejestracja: 18 sty 2008, 14:13
Lokalizacja: GDANSK

Post autor: Krzysiek18/ » 30 sty 2008, 13:57

A czy waz przy termostacie jest goracy??

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Re: [B4 1.9 TDI 1991] olej w płynie chłodzacym

Post autor: tryni81 » 30 sty 2008, 14:12

oswald pisze:wskaźnik pokazuje po przejechaniu ok. 10km 92-93 stopnie (i nie zmienia się podczas jazdy), czyli w miare chyba dobrze, jednak chłodnica patrząc od przodu jest w prawym górnym rogu gorąca idąc w lewo coraz chłodniejsza, a od połowy w dół zimna, czy jest możliwe, że jest zapchana? Mam się szykować na wydatki?
pozrawiam
po tak krótkim dystansie jest to normalne bo auto dopiero się nagrzało i przechodzi na duży obieg

oswald
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 29 sty 2008, 22:24
Lokalizacja: małopolska

Post autor: oswald » 30 sty 2008, 16:01

Byłem u mechanika i diagnoza taka:
termostat nie puszczał co doprowadziło do przegrzania głowicy i uszczelka death, również mozliwe pokrzywienie głowicy.
Więc autko do roboty i nie ma co sie zastanawiać. Za wymiane uszczelki pod głowicą + klawiatuką, filtr oleju, pasek i rolka rozrządu, płukanie chłodnicy, planowanie głowicy (co o tym myślicie?) w sumie ok. 800pln z materiałem.
Z kolei drugi mechanik stwierdził, że w tych modelach głowica jest nie do zabicia więc wystarczy tylko wymiana uszczelki i termostatu.
Co wy na to?

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 30 sty 2008, 17:18

głowice tak i tak trzeba sprawdzić jak bedzie zdjęta. a czy bedzie do roboty to wyjdzie po tym badaniu.

Awatar użytkownika
krzysiek_kw15
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 287
Rejestracja: 20 maja 2007, 09:20
Imię: Krzysztof
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: CW/DW

Post autor: krzysiek_kw15 » 30 sty 2008, 18:48

Sam miałem coś takiego no i oczywiście samochód trafił do mechanika. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, hydropopychacze no i głowica została splanowana. Po kilkakrotnym przeczyszczeniu zbiorniczka wyrównawczego było ok aż do dziś. Sprawdzałem dzisiaj poziom oleju no i poziom wody no i znowu pojawił sie olej w wodzie. Gdyby były to małe ilość to bym sie nie przejął ale warstwa oleju w zbiorniczku ma od 2 cm grubości wiec jest tego bardzo dużo. no i do silnika dolałem dzisiaj 200ml oleju.
Od remontu głowicy minęły 4 miesiące i znów to samo?? Strasznie mnie to wkur****.
Wiecie może co mogło być przyczyną?? Prosze o pomoc bo ja naprawdę już nie wiem co mam robić...
Jedyne co mi zostało to obić mordę mechanikowi.... :evil:
Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 30 sty 2008, 18:52

krzysiek_kw15, dokręcałeś głowicę w ciągu tych 4 miesięcy :?: Czy tak wyjechałeś z warsztatu i rura :?: <ok>

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 30 sty 2008, 18:54

Jezeli autko miales przgrzane to glowica do sprawdzenia na szczelnosc i do planowania obowiazkowo,na rynku dostepne sa uszczelki roznej grubosci,wiec sobie dobierzesz.sprawdz jeszcze chlodniczke oleju bo z niej tez czesto trafia olej do plynu,powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl