[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?
[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?
witam wszystkich mam pytanko.chce wymienic olej w silniku i jestem ciekaw ile tam wchodzi oleju bo mam instrukcje ale jest po niemiecku i nie moge sie doczytac. z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 19:21 przez mih, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Dziwne bo w książce też pisze ilość oleju wraz z filtrm 3 litryMIODEK pisze:Boś nie spuścił wszystkiego :mrgreen:kokolino1 pisze:a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu
hmmm dziwne masz poglądy...mih pisze:wiem ze ludzie sa do nich uprzedzeni ale nie wiem dlaczego???liczy sie klasa oleju a nie nazwa!lotos ma najwyzsza klase lepkosci : SL i wyzszej juz ni mo:-)ostatnio lalem lotosa i nic dziwnego sie nie dzialo.ale jakbys byl w stanie uzasadnic dlaczego nie LOTOS to sie poslucham:-)
ale pokażę Ci to na przykładzie paliw ze stacji hipermarketowej i np Shella czy BP...
różnicy w jakości nie masz (tzn formalnie, bo z jednego punktu i z drugiego ma te 95 czy 98 oktanów), ale różnice w dynamice i spalaniu są jednak znaczące, no i cenie naturalnie
jeśli chodzi o olej silnikowy, to różnic jakościowych pomiędzy olejami tej samej klasy jako takich nie ma (ale tylko na pozór) ... zauważ jednak, że niektóre oleje szybciej tracą swoje własności (głównie chodzi o utratę lepkości i samoczynną degradacje oleju), poza tym ważne są też inne parametry, o których często się zapomina (liczba TBN, wskaźnik lepkości, temp płynności czy płynięcia - w sumie może nie aż tak istotna). Inny przykład dotyczy np oleju Valvoline - chodzi o to że faktycznie poprawia on stan uszczelek co zapobiega wyciekom i rozszczelnianiu się silników... a "parametry z butelki" ma przecież takie same jak każdy inny olej... czy to magia? wątpię
Jak szukałem oleju też czytałem te wszystkie parametry, ale wiele z tego nie wynikało.
Ostatecznie zaufałem mojemu mechanikowi, gość się grzebie w samochodach od 30 lat, a silniki nie mają dla niego większych tajemnic, jak je rozbiera to widzi co się dzieje z olejem. <ok>
Tak więc zalałem mobilem 10W - 40
Weszło trzy litry, z tym że w trakcie zlewania podnosiłem auto na lewarku z każdej strony i jeszcze trochę oleju spłynęło.
Ostatecznie zaufałem mojemu mechanikowi, gość się grzebie w samochodach od 30 lat, a silniki nie mają dla niego większych tajemnic, jak je rozbiera to widzi co się dzieje z olejem. <ok>
Tak więc zalałem mobilem 10W - 40
Weszło trzy litry, z tym że w trakcie zlewania podnosiłem auto na lewarku z każdej strony i jeszcze trochę oleju spłynęło.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 sty 2008, 21:10
- Lokalizacja: WAŁBRZYCH
Witam:)) z swojego doświadczenia uważam, że tańsze oleje mają oznaczenia takie same jak droższe, ale ich jakość podczas eksploatacji mają duże znaczenie. Oleje tańsze szybciej same przez siebie przepalają, tracą lepkość i smarowanie. Silniki szybciej się zużywają. Jeżdże na oleju SHELL HELIXS półsyntetyk, 15/40 Jest super:] nie boi się temperatur ani zimna ani gorąca. Nie ma kłopotów. Kiedyś jeździłem na oleju LOTOS silnik nędznie się sprawował, chociaż był to stary typ silnika. Moim zdaniem jest to słaby olej. KASTROL strasznie podrabiają.