Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

[B4 ABT 2.0] ile oleju wchodzi ?

Post autor: mih » 30 sty 2008, 13:25

witam wszystkich ;-) mam pytanko.chce wymienic olej w silniku i jestem ciekaw ile tam wchodzi oleju bo mam instrukcje ale jest po niemiecku i nie moge sie doczytac. z gory dzieki za pomoc
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2012, 19:21 przez mih, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 sty 2008, 13:51

3 litry, najekonomiczniej zakupić sobie piątkę oleju, będzie na dolefki ;-)

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 30 sty 2008, 14:42

to dzieki :-) tez tak myslalem ale potrzebowalem wiecej pewnosci. bo mam instrukcje po polsku ale nie do mojego silnika 2.0 na jednopunkcie 90km :-) jescze raz dzieki za szybka odpowiedz:-)

Awatar użytkownika
Skuciok
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1404
Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: Skuciok » 30 sty 2008, 14:48

aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)

Awatar użytkownika
mih
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 07 sty 2008, 15:57
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Post autor: mih » 30 sty 2008, 15:02

tyle to wiem:-)ze moze wejsc ciut wiecej. nawet juz kupilem filtr:-)fajnie ze pomogles, do uslyszenia badz napisania :mrgreen:

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 30 sty 2008, 15:02

Wczoraj wymieniałem u siebie olej + filtr i weszło ok.3,5 litra

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 sty 2008, 19:54

Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 30 sty 2008, 20:05

MIODEK pisze:
kokolino1 pisze:
Skuciok pisze:aha i tak to jest że jak wymieniasz filtr oleju, a wymieniasz na pewno, to może wejść ciut więcej, zawsze sobie na miarce sprawdzisz i dolejesz do odpowiedniego stanu ;-)
a umnie weło z filtem równe 3 litry i stan na bagnecie max <ok>
Boś nie spuścił wszystkiego :mrgreen:
Dziwne bo w książce też pisze ilość oleju wraz z filtrm 3 litry :-/

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 sty 2008, 01:11

mih pisze:wiem ze ludzie sa do nich uprzedzeni ale nie wiem dlaczego???liczy sie klasa oleju a nie nazwa!lotos ma najwyzsza klase lepkosci : SL i wyzszej juz ni mo:-)ostatnio lalem lotosa i nic dziwnego sie nie dzialo.ale jakbys byl w stanie uzasadnic dlaczego nie LOTOS to sie poslucham:-)
hmmm dziwne masz poglądy...
ale pokażę Ci to na przykładzie paliw ze stacji hipermarketowej i np Shella czy BP...
różnicy w jakości nie masz (tzn formalnie, bo z jednego punktu i z drugiego ma te 95 czy 98 oktanów), ale różnice w dynamice i spalaniu są jednak znaczące, no i cenie naturalnie

jeśli chodzi o olej silnikowy, to różnic jakościowych pomiędzy olejami tej samej klasy jako takich nie ma (ale tylko na pozór) ... zauważ jednak, że niektóre oleje szybciej tracą swoje własności (głównie chodzi o utratę lepkości i samoczynną degradacje oleju), poza tym ważne są też inne parametry, o których często się zapomina (liczba TBN, wskaźnik lepkości, temp płynności czy płynięcia - w sumie może nie aż tak istotna). Inny przykład dotyczy np oleju Valvoline - chodzi o to że faktycznie poprawia on stan uszczelek co zapobiega wyciekom i rozszczelnianiu się silników... a "parametry z butelki" ma przecież takie same jak każdy inny olej... czy to magia? wątpię ;-)

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 31 sty 2008, 07:28

Jak szukałem oleju też czytałem te wszystkie parametry, ale wiele z tego nie wynikało.
Ostatecznie zaufałem mojemu mechanikowi, gość się grzebie w samochodach od 30 lat, a silniki nie mają dla niego większych tajemnic, jak je rozbiera to widzi co się dzieje z olejem. <ok>
Tak więc zalałem mobilem 10W - 40 :-D
Weszło trzy litry, z tym że w trakcie zlewania podnosiłem auto na lewarku z każdej strony i jeszcze trochę oleju spłynęło.

descandida
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 23 sty 2008, 21:10
Lokalizacja: WAŁBRZYCH

Post autor: descandida » 01 lut 2008, 20:11

do mojej przy ostatniej wymianie weszło dokładnie 2,75 ltr, mobil 15w40, na bagnecie połowa i z tego co wiem nie powinno utrzymywać sie za wysokiego stanu, max na bagnecie ponoć nie jest bezpiecznie, byc może sie mylę ale tak mi mówiono

henio196
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 20 mar 2008, 19:18

Post autor: henio196 » 11 maja 2008, 20:16

Witam:)) z swojego doświadczenia uważam, że tańsze oleje mają oznaczenia takie same jak droższe, ale ich jakość podczas eksploatacji mają duże znaczenie. Oleje tańsze szybciej same przez siebie przepalają, tracą lepkość i smarowanie. Silniki szybciej się zużywają. Jeżdże na oleju SHELL HELIXS półsyntetyk, 15/40 Jest super:] nie boi się temperatur ani zimna ani gorąca. Nie ma kłopotów. :-D Kiedyś jeździłem na oleju LOTOS silnik nędznie się sprawował, chociaż był to stary typ silnika. Moim zdaniem jest to słaby olej. KASTROL strasznie podrabiają. :/

Zablokowany

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl