Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TD] Smrod oleju, co jest przyczyna?

ODPOWIEDZ
angest

[B4 1.9 TD] Smrod oleju, co jest przyczyna?

Post autor: angest » 30 sty 2008, 19:32

Witam.

Mam do was powazne pytanie. Posiadam B4 z 94 roku 1.9 TD, i ostatnio zaniepokoil mnie wyciek oleju spod pokrywy zaworow. Widac ze olej wysacza sie tez spod srub pokrywy. Ubytek jest nieduzy, ale jest. Czy pod tymi trzema srubami jest jakas uszczelka, czy tylko jest jedna duza laczaca pokrywe z glowica?

Teraz sprawa druga. Od pewnego czasu przy wlaczonym ogrzewaniu zaczyna dochodzic smrod spalonego oleju. Jest to nie zawsze, ale zauwazylem ze dzieje sie tak przy szybkim przyspieszaniu oraz przy skrecaniu. Tak jakby olej gdzies kapal na cos rozgrzanego i smrod dochodzi do wnetrza. Co moze byc tego przyczyna?

Z gory dziekuje za pomoc.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 30 sty 2008, 19:41

na 99% to wali olej z cieknącej pokrywy. cieknie, spada na rozgrzany silnik i kolektor i podczas jazdy cały smród idzie do środka.

miałem to samo w golfie III, po wymianie uszczelki pod pokrywą 0 smrodu

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 30 sty 2008, 19:43

Odpowiedź na pytanie pierwsze: na każdej śrubie jest uszczelka.
Odpowiedź na pytanie drugie: olej kapie na kolektor wydechowy.

angest

Post autor: angest » 30 sty 2008, 20:14

Panowie, idzie to samemu zrobic, czy sa jakies trudnosci? Na co zwrocic uwage?

Awatar użytkownika
endi10
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 16
Rejestracja: 01 lut 2007, 14:26
Lokalizacja: Zabierzów k\Krakowa

Post autor: endi10 » 30 sty 2008, 20:19

Miałem ten sam problem usterkę usunołem, jednak zapach jeszcze pozostał (reszta oleju się wypalała). Długo szukałem którędy przedostaje się ten smrodek i okazało się że, za akumulatorem są dziury, którymi z powodu braku osłony smrodek przedostawał się do filtra a z tamtąd do środka samochodu. Dziury zakleiłem taśmą i przestało śmierdzieć.
Po kilku dniach zdjołem taśmy i do teraz nic nie czuję <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 10:33

Kup nową uszczelke pod pokrywe zaworów, odkrecasz trzy śróby zdejmujesz pokrywe, wycierasz olej z miejsc styku uszczelki, zakładasz nową skrecasz pokrywe (krecisz do oporu - wiece jak mozna nie da sie przeciągnac śrób) bierzesz benze ekstrakcyjną albo jakiś srodek do czyszczenia silnka obmywasz tam gdzie wyciekł olej i cieszysz sie jazdą i nie ma prawa nic zaśmierdziec. Przy kupnie uszczelki zwróć uwage aby sprzedawca dał Co odpowiednia taką gumową usztywniana z rowkami, bedzie kosztowała pare złotych (około 30).

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2008, 11:57

Solskier pisze:bedzie kosztowała pare złotych (około 30)
za taką cene to kupi uszczelke która zaraz zacznie znowu przeciekać.ja statnio z tym robiłem i przejechałem sie właśnie na takiej uszczelce.puźniej kupiłem uszczelke firmy reinz.kosztowała troche więcej ale dzięki niej zapomniałem o problemie...

Awatar użytkownika
pafko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 81
Rejestracja: 21 gru 2006, 08:13
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: pafko » 31 sty 2008, 12:00

Ważna jest kolejność dokręcania.Najpierw środkową śrubę,a potem skrajne.Popatrz na grubość uszczelki,bo są w sprzedaży "opłatki".

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 sty 2008, 12:09

no i oczywiście nie dociskaj śrób do oporu jak koledzy radza tylko z taką siłą z jaką maja byc te śróby dokrecone.jak przykręcisz za mocno to uszczelka może stracic swoje właściwości i tez bedzie przeciekać...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl