Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi 1Z] Nie odpala

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 12 gru 2007, 15:55

Nie wiem jak jest w TDI ale w TD było tak ze po zapłonie swiece zawsze grzały nawet jak nie było to pokazna (zapalona lampka) i były dwie zależności albo 3 minuty albo temp. 68stopni, w zależności co było pierwsze, w ów czas przestawały grzać, czy w TDIku też tak jest? W TD było to świetnie widać np po wachaniach obrotów zwiazanych z duzym poborem pradu w tym czasie.

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

[b4 1.9tdi 1Z] Nie odpala

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:03

Mam problem z odpalaniem. Pomóżcie?????????

[ Dodano: 2008-01-31, 13:07 ]
Na lekko podgrzanym silniku brak grzania świec i nie odpala!
Odłącze czujnik załączą sie i pali jak pszczółka.
Czujnik dobry świece nowe! :-x

Używaj nawiasów kwadratowych do odznaczenia tagów, używaj szukajki bo to jest ciagle wałkowany problem, nie pisz wielkimi literami i wyucz się na pamięć regulaminu!!
cobra
Ostatnio zmieniony 31 sty 2008, 15:24 przez braszka, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:09

Popraw temat, używając tagów (regulamin) bo inaczej mody wywalą temat do kosza. Jak chcesz pomocy to napisz coś wiecej, jakie dokładnie objawy, który rok auta, co już było sprawdzone?

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2008, 13:09

Kolego ale prosilibyśmy o trochę więcej danych. Jak wygląda ten problem z odpalaniem :?: Bo przy takim opisie jak kolega dał to może być milion różnych rzeczy, od walnięty świec żarowych, po przez zapchany filtr paliwa do słabej kompresji. Tak więc więcej szczegółów.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:12

Jak pewnosc ze czujnki jest dobry? Skoro po opieci pali na szczała z czujnkime nie. A jak wygląda pierwszy rozruch z rana po nocy?

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:14

A więc tak .Musi postać 12h zeby świece sie załączyly.
Odpali troszke cięszko. pochodzi 2min jeszcze się nie rozgrzeje ,zgasze i lipa nie odpali.
Wtedy odłaczam czujnik świece podgrzeją i odpali.

[ Dodano: 2008-01-31, 13:15 ]
Aubi b4 1.9 tdi 94 rok 1z

[ Dodano: 2008-01-31, 13:17 ]
90 km sedan

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:19

Autko było podłanczane pod vaga? Moze to coś by powiedziało nieco wiecej... Ale z rana pali ok, później po odłaczeniu czujnik również to wg mnie winny jests niebieski czujnik temperatury do ECU lub przyczyną jest zły kont wtrysku albo zapłon, nie ma opcji trzeba poddac autko diagnozie inaczje nic sie nie dowiesz. Z reguły TDIki z wmiare zdrowym silnkiem nawet z padnietymi swiecami powinny sobie dać rade z odpaleniem przy niezbyt niskich temperaturcha, a tym bardizej po rozruchu kiedy silnk ma już jakaś tam temperature.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2008, 13:22 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:20

Czujnik był sprawdzany na komputerze. Z rana troszke kuleje i na obroty cięszko się wkręca. I zanim się rozgrzeje dymi tylko na kolor jasny błękitny.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:25

Dymienie to objaw wciagania oleju, albo przez zurzyte uszczelniacze albo przez turbo, chociaż nie mozna wykluczyć gorszych scenariuszy... myśle ze bez dignozy nikt z nas nie wywrózy co jest przyczyna, muisz zrobić logi.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2008, 13:27 przez Solskier, łącznie zmieniany 1 raz.

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:26

Było podłączone pod gniazdo diagnostyczne i wsio ok nic nie wykazało.
Poprostu jak się nagrzeje to nie moze stać dłuzej niz30 min bo bez podgrzania świec nie odpali.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2008, 13:26

Solskier tak jak mówisz czujnik pewnie walnięty i przez to te cyrki ze świecami, ale czy słaba kompresja nie będzie tutaj miała też coś do powiedzenia :?: Bo po pierwszym porannym rozruchu jak pochodzi te 2 minuty to myślę, że nawet i bez świec powinien w miarę dobrze palić. U siebie jak miałem popalone świece to jak postał całą noc to był problem z odpaleniem, ale jak już raz złapał to mogłem go zgasić i już potem przez cały dzień palił na dotyk.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:30

Labiel pisze:U siebie jak miałem popalone świece to jak postał całą noc to był problem z odpaleniem, ale jak już raz złapał to mogłem go zgasić i już potem przez cały dzień palił na dotyk.
Właśnie a Ty masz TD gdzie rozruch bez podgrzania swiec jest o wiele trudniejszy niż w TDIku, no i to dymienie na niebiesko nie wrózy za dobrze.

Co do czujnik temperatury, to komputer wykryje usterke tylko w tedy kiedy bedzie przerwany obwód, wiec jak kable sa całe to błedu nie bedzie a czujnk moze być zepsuty, kup nowy czujnk i sprawdź to zawsze mozesz go oddać do sklepu, a nawet nie musisz go wsadzać w auto wystarczy ze podopniesz go do wtyczki i wtedy bedzie wszystko jasne.

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:31

Kolega ma golfa 3 1.9 tdi i na czterech spalonych świecach nie miał problemu z odpaleniem aż do temperatury -10c

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 31 sty 2008, 13:34

braszka pisze:Kolega ma golfa 3 1.9 tdi i na czterech spalonych świecach nie miał problemu z odpaleniem aż do temperatury -10c
Dokładnie własnie o tym mówie w TDIku nie powinno być takiego problemu. A tak na marginesie 1Z w golfie jest nieco inny ale to jest akurat nie istotne. Kup czujnk i podepnij go tak jak napisałem wyżej, pod samą wtyczke wtedy sie okaze, albo pozycz od kolegi mozesz nawet zrobić dłuzsze kable i podłczyc do czujnik kolegi.

braszka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 31 sty 2008, 12:06

Post autor: braszka » 31 sty 2008, 13:35

Z czujnikami juz kmbinowałem.I lipa. Morał z tego ze chyba cisnienie podupadło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl