Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1,8 LPG] przegrzanie silnika!!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
fuji74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:55
Lokalizacja: muszyna

[80 B3 1,8 LPG] przegrzanie silnika!!!

Post autor: fuji74 » 31 sty 2008, 15:53

Błagam o szybką odpowiedz.Otóż przegrzewa mi się silnik, nie obraca mi płynu chłodniczego.Wąż górny, idący od chłodnicy jest ciepły, a dolny, idący od pompy, zimny.Podejrzewałem termostat, wymieniłem na nowy, z ciekawości sprawdziłem stary, gotując go w wodzie, i się otworzył! Nieraz jeszcze udawało mi się, że jak widziałem że temp. przekracza 100 stopni, to wymuszałem obieg płynu, naciskają węże, wtedy woda wpadała do chłodnicy, uruchamiał się wentylator i było wszystko ok(do czasu zgaszenia silnika i ostygnięcia).Zawsze auto mi trzymało temp. 90 stopni, i nie było problemu. Teraz nawet gdy uda mi się wymusić obieg, to nawet wentylator nie jest w stanie schłodzić do 90 stopni.
Bardzo proszę o pomoc, co to może być, auto jest mi niezbędne do pracy, muszę szybko usunąć usterkę.
Pomóżcie!!!

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 31 sty 2008, 18:11

sprawa wygląda na pompę ale jak wymieniałeś termostat mając pompę na wierzchu trzeba było ją rozebrać i obejrzeć w jakim ona jest stanie może gdzieś jest coś zapchane skoro nie ma obiegu trzeba niestety poszukać przyczyny obieg płynu jest też przez nagrzewnice może coś tam się zapchało powodzenia :-D

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 31 sty 2008, 18:15

W pierwszym etapie sprawdziłbym tą pompę wodną i wszytsko co się z nią wiąże.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2008, 21:42 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Drizzt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:00
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Drizzt » 31 sty 2008, 20:50

Oprócz pompy warto sprawdzic także inne rzeczy. Widzę, że silnik to RU a więc 4 cylindry... Sprawdź naciąg paska klinowego pompy. Jeżeli naciąg jest za mały to także może by powodem problemów.

Inny powód - jeżeli dolny wąż jest zimny (ogólnie, jeżeli chłodnica jest ciepła tylko w górnej części) to może znaczyc, że chłodnica jest w środku zanieczyszczona kamieniem i korozją... W takiej sytuacji pomoże tylko wymiana chłodnicy...

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 sty 2008, 20:55

Pompa albo zapowietrzony układ chłodzenia.

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 31 sty 2008, 21:27

Może zapowietrzać się dolny wąż przy wejściu do krućca z termostatem . Żeby to sprawdzić wystarczy delikatnie poluzować opaskę na tym krućcu aż do pokazania się płynu i ocieplenia dolnego węża . Nie za bardzo jestem w stanie powiedzoeś czym to może być spowodowane ale miałem taki przypadek : Po wymianie termostatu na nowy ( wcześniej sprawdzony w garku z wodą w jakich temperaturach się otwiera i zamyka ) przejechałem w ten sposób 60 km w 2 godziny . Przez pierwsze 15 km wszystko było ok i nagle temperwtura doszła do 100 i wentylator się nie włączył , maska w górę a wąż górny ciepły a dolny zimny , na pracującym silniku poluzowałem tą opaskę i po pokazaniu się płynu momentalnie dolny wąż zrobił się gorący , temperatura spadła do 90 i ja wtedy w droge i po kolejnych 5 km podobny zabieg . Przez całe 60 km w ten sposób jechałem . Koloejna wymiana termostatu i na początku było ok . Do tej pory ( pół roku ) miałem podobny numer 1 raz , musiałem luzować dolną opaskę 2 razy pod rząd i przestało się zapowietrzać . Do dziś nie wiem co to może być i od czego zależy . Może ktoś na forum miał podobny przypadek .

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 01 lut 2008, 00:43

Ja właśnie jestem po wymianie pompy wody, co prawda silnik JN, ale pewnie wygląda to podobnie. Powiem szczerze, ten silnik nie jest łatwy do odpowietrzenia. Gdyby nie to, że mechanik dobrze zna te silniki, to ja pewnie bym sobie długo nie mógł z tym poradzić. Tutaj nie jest tak, jak w innych autach-zalewasz, czekasz aż zacznie się duży obieg, uzupełniasz, zakręcasz i jeździsz.
Troszkę trzeba się nakombinować z naciskaniem węży, luzowaniem opasek i wypuszczaniem powietrza i trzeba uważać, żeby się nie poparzyć parą z układu.

U mnie cała operacja odpowietrzania zajęła około 20 minut. Teraz wszystko jest OK i temp. nie wzrasta ponad normę.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 01 lut 2008, 01:02

Ja mam JN i obylo sie bez takich ceregieli. MIalem problem podobny wymienilem termostat zalalem nowym plynem i nie szaleje z temp 90-92 tak trzyma i nic mu nie jest.

fuji74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:55
Lokalizacja: muszyna

Post autor: fuji74 » 01 lut 2008, 13:23

Jeszcze jedna sprawa, jak wyjąłem stary termostat, i zanim kupiłem nowy, to jeden dzień jeździłem bez i wszystko było ok.Był normalny obieg płynu...

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 lut 2008, 14:52

Skor tak to najprawdopodobniej masz termostat wadliwy lub źle załozony. Możliwe też iż uszczelka pod termostatem się zagieła przy montazu i nie pozwala mu się otworzyc.

fuji74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 08 lis 2007, 18:55
Lokalizacja: muszyna

Post autor: fuji74 » 01 lut 2008, 17:30

Ale ja potem założyłem nowy termostat i sytuacja była ta sama, co przy starym-brak obiegu.Raczej mało prawdopodobne, aby oba były wadliwe.Dzisiaj wyczytałem w książce że do układu wchodzi ok 7 litrów płynu, ja przy zmianie(strzelił mi wąż, i praktycznie zgubiłem cały płyn), zużyłem około 4 litry nowego płynu.Może układ jest potężnie zapowietrzony, jeśli tak, to jaka jest skuteczna metoda, żeby go odpowietrzyć dokładnie?

[ Dodano: 2008-02-01, 17:35 ]
Odkręciłem węża przy termostacie, tak jak mi wyżej radzono, na zapalonym i ciepłym silniku, i płyn wyciekł, czyli termostat się otwiera, ale płyn dalej nie dostał sie do chłodnicy. Jak ściskam grube węże, dolny i górny, to się uginają na przemian, czyli przelot przez chłodnicę jest ...Może to powietrze nie pozwala przepchnąć płynu...?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 01 lut 2008, 17:55

Sprawdż jeszcze nagrzewnice. Może być ona zapowietrzona.

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 lut 2008, 19:55

Ciekawe czy masz wogole wirnik w pompie. Kiedyś kolega wymieniał pompe wody w matizie i jak mi pokazał starą, to zapytałem się gdzie są łopatki? A on rozłozył ręce, poprostu ich nie było :shock:

marko
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 901
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:46
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: marko » 02 lut 2008, 16:37

fuji74 pisze: [ Dodano: 2008-02-01, 17:35 ]
Odkręciłem węża przy termostacie, tak jak mi wyżej radzono, na zapalonym i ciepłym silniku, i płyn wyciekł, czyli termostat się otwiera, ale płyn dalej nie dostał sie do chłodnicy. Jak ściskam grube węże, dolny i górny, to się uginają na przemian, czyli przelot przez chłodnicę jest ...Może to powietrze nie pozwala przepchnąć płynu...?
Jeżeli po odkręceniu dolnego węża płyn w nim nie nabrał temperatury , to na 99% zacięty termostat . Ten przypadek , który opisałem w poście wyżej był z nowym , świeżo założonym termostatem , który w garnku otwierał się a w aucie nie chciał . Dopiero kolejny termostat zaczął w miarę dobrze funkcjonować .
Jeżeli jest zapowietrzona nagrzewnica , to nie masz grzania i nie ma to wpływu na otwieranie się termostatu .

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 02 lut 2008, 17:44

fuji74 pisze:Ale ja potem założyłem nowy termostat i sytuacja była ta sama, co przy starym-brak obiegu.Raczej mało prawdopodobne, aby oba były wadliwe.Dzisiaj wyczytałem w książce że do układu wchodzi ok 7 litrów płynu, ja przy zmianie(strzelił mi wąż, i praktycznie zgubiłem cały płyn), zużyłem około 4 litry nowego płynu.Może układ jest potężnie zapowietrzony, jeśli tak, to jaka jest skuteczna metoda, żeby go odpowietrzyć dokładnie?
Wszystko dobrze, tylko te siedem litrów płynu to wchodzi w CAŁY układ. Żeby taką ilość spuścić to pasowałoby rozmontować silnik.
Zapowietrzona nagrzewnica będzie powodem niedomagań obiegu chłodzenia, ci co sądzą inaczej niech spróbują wymienić płyn bez odkręcania węża lub odpowietrznika w nagrzewnicy w B4 ;-)
Aby skutecznie odpowietrzyć układ najpierw trzeba kompleksowo sprawdzić jego drożność. następnie szczelnie poskręcać wszystkie opaski, poluzować odpowietrznik lub wąż w najwyższym punktcie układu chłodzenia (nagrzewnica) i zalać płyn aż do wypompowania powietrza. Jeśli tak nie da rady to należy posłużyć sie metodą z benzynowych silników A4 i w sztuczny sposób, za pomocą szczelnego przedłużenia zbiornika wyrównawczego podwyższyć faktyczny poziom płynu w układzie. Musi być dobrze.
PS. Jeżeli układ jest mocno zapowietrzony i będziemy na siłe nagrzewać slinik to w pewnym momencie węże zaczną puchnąć i szczękać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl