Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 2.3e 8g] kontrolka temperatury

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ODPOWIEDZ
matula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2007, 16:50
Lokalizacja: Skoczów/śląskie

[B4 2,3 NG] Jeszcze o czujniku temperatury

Post autor: matula » 31 lip 2007, 14:50

W mojej B4 stwierdziłem zamontowany czujnik temp. z jakiegoś Forda, a ponieważ mam kłopoty z rozruchem zimnego silnika (gaśnie na wolnych obrotach przy ok. 10st C aby po kilku uruchomieniach i lekkim zagrzaniu chodzić jak zegarek) wymieniłem go na nowy. Ten montowany na króćcu od wody wychodzącej z głowicy po prawej patrząc z przodu i wkręcony od góry (2 pinowy). Ten dolny też wymieniłem ale nic nie pomogło.

Ale do tematu: są dostępne charakterystyki oporu między pinami czujnika a masą. Mi omomierz nic nie wykazuje. Jedynie między pinami jest ok 1500om. Właściwie to można by zmierzyć ten opór między pinami a jego obudową bo teoretycznie co za różnica, ale to też nic nie daje. :roll:

Przeszukałem grupę i nie jestem w tym temacie odosobniony.

Co do tego zapalania może jest jeszcze jakiś czujnik, bo wtryskiwacz rozruchowy i tak ma działać max. 11s przy -20stC. Myślałem że jest jakiś czujnik temp. otoczenia ale okazuje się że to ten o którego właśnie pytam więc kółko się zamknęło.

pozdrawiam i proszę o pomoc... pewnie foxbata :-|

Tomasz Matula B4 2,3E 20V NG

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 lip 2007, 17:50

No więc tak opór musi być mierzony między masą silnika a jednym z pinów czujnika lub też między obudową czujnika tą miedzianą oczywiście a jednym z pinów. I jakieś wskazanie musi być napewno. Więc albo masz zły czujnik, albo źle coś robisz. Opór oczywiście będzie się zmieniał wraz z temperaturą.

Ten czujnik na dole drugi nie ma nic wspólego z ukłdem wtryskowym, jest on od wskaźnika na desce rozdzielczej, lampki kontrolnej i klimatyzacji jeżeli jest.

Wtryskiwaczem rozruchowym i czasie jego otwarcia steruje główny ECU, który pobiera informacje właśnie z tego czujnika 2- pinowego.

Jeden pin idzie do głównego ECU a drugi do sterownika zapłonu, dlatego są dwa.

PS. Nie ma czegoś takiego jak 2.3 NG 20V. NG miało 10 zaworów. A jeżeli silnik ma 20 zaworów i pojemność 2.3 to nie jest to NG tylko 7A.

matula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2007, 16:50
Lokalizacja: Skoczów/śląskie

Post autor: matula » 31 lip 2007, 18:52

Zacznę od tych 20V w 2,3 ... pewnie masz rację w; jedno jest pewne - jest 98kW.

Ten czujnik czteropinowy być może niepotrzebnie wymieniłem ale już za późno. Jak by co to mam poprzedni na zbyciu za pół ceny.

Co do tego czujnika dwupinowego to sprawdzałem miernik i w różnych zakresach dziłał dobrze, więc na razie jeszcze pożycze drugi może coś się zmieni.

Jeszcze chcę zrobić sobie czytnik kodów ale za chiny nie mogę kapnąć gdzie się je wpina. w skrzynce bezpieczników? ale w które gniazda? te do komputera? mam opisy ale niektóre stosowane hasła nic mi nie mówią i nie umiem ich zinterpretować. Najpierw jednak czytnik.

pozdrawiam
Tomasz Matula [B4 2,3E NG '94 automat]

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 31 lip 2007, 23:32

Jeżeli jest 98 KW to jest to 10 zaworowy NG o mocy 133KM.

A czytnik wpina się właśnie w skrzynce bezpieczników w złącza, jeżeli ich tam nie ma to poszukaj nad nogami kierowcy pod tą półką, ja tam miałem.

matula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 11 sty 2007, 16:50
Lokalizacja: Skoczów/śląskie

Post autor: matula » 01 sie 2007, 07:04

A może mam zły- niewłaściwy czujnik. Między masą a pinami brak oporu. Masa OK.

Na opakowaniu mam numer Bosch 0 280 130 040 i nie ma tam wyszczególnionego silnika 2,3. Są tylko audi100 i silniki 1,6 do 2,0E.

Jaki jest jego prawidłowy numer katalogowy?

Za tym złączem popatrzę po południu. W książce też coś piszą o wnętrzu auta nad pedałem sprzęgła.

Tomasz Matula [B4 2,3 NG]

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 01 sie 2007, 12:00

Jeżeli się nie myle to 034 906 161 numer z etki, jest to sensor temperatury 2 styki ;-)

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 01 sie 2007, 15:01

W takim razie masz czujnik do wywalenia, opór koniecznie musi być między jego obudową, a pinami. Dotykałeś do silnika czy do obudowy czunika jak mierzyłeś opór?

Boryna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2008, 19:47
Lokalizacja: Szydłowiec

[80 b4 2.3e 8g] kontrolka temperatury

Post autor: Boryna » 31 sty 2008, 00:13

Witam ja mam taki problem odpalam samochod i po jakims czasie zapala mi sie kontrolka temperatury wymienilem termostat i nadal co jest najlepsze ze wentylator po jakims czasie sie zalacza co moze byc czujnik spalony?

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 31 sty 2008, 09:22

a jaki jest poziom płynu w układzie chłodzenia?

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 31 sty 2008, 11:18

Termostat też może być trefny.

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 31 sty 2008, 15:36

jakie są wskazania temp cieczy na wskaźniku?
Co znaczy "po jakimś czasie" ? 1/20/60min?

Boryna
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 20 sty 2008, 19:47
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: Boryna » 31 sty 2008, 20:22

po 2 min sie zapala temperatura a na wskazniku nie rusza sie wogole to chyba jest popsuty czujnik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga