[80 b4 2.3e 8g] kontrolka temperatury
[B4 2,3 NG] Jeszcze o czujniku temperatury
W mojej B4 stwierdziłem zamontowany czujnik temp. z jakiegoś Forda, a ponieważ mam kłopoty z rozruchem zimnego silnika (gaśnie na wolnych obrotach przy ok. 10st C aby po kilku uruchomieniach i lekkim zagrzaniu chodzić jak zegarek) wymieniłem go na nowy. Ten montowany na króćcu od wody wychodzącej z głowicy po prawej patrząc z przodu i wkręcony od góry (2 pinowy). Ten dolny też wymieniłem ale nic nie pomogło.
Ale do tematu: są dostępne charakterystyki oporu między pinami czujnika a masą. Mi omomierz nic nie wykazuje. Jedynie między pinami jest ok 1500om. Właściwie to można by zmierzyć ten opór między pinami a jego obudową bo teoretycznie co za różnica, ale to też nic nie daje. :roll:
Przeszukałem grupę i nie jestem w tym temacie odosobniony.
Co do tego zapalania może jest jeszcze jakiś czujnik, bo wtryskiwacz rozruchowy i tak ma działać max. 11s przy -20stC. Myślałem że jest jakiś czujnik temp. otoczenia ale okazuje się że to ten o którego właśnie pytam więc kółko się zamknęło.
pozdrawiam i proszę o pomoc... pewnie foxbata :-|
Tomasz Matula B4 2,3E 20V NG
Ale do tematu: są dostępne charakterystyki oporu między pinami czujnika a masą. Mi omomierz nic nie wykazuje. Jedynie między pinami jest ok 1500om. Właściwie to można by zmierzyć ten opór między pinami a jego obudową bo teoretycznie co za różnica, ale to też nic nie daje. :roll:
Przeszukałem grupę i nie jestem w tym temacie odosobniony.
Co do tego zapalania może jest jeszcze jakiś czujnik, bo wtryskiwacz rozruchowy i tak ma działać max. 11s przy -20stC. Myślałem że jest jakiś czujnik temp. otoczenia ale okazuje się że to ten o którego właśnie pytam więc kółko się zamknęło.
pozdrawiam i proszę o pomoc... pewnie foxbata :-|
Tomasz Matula B4 2,3E 20V NG
No więc tak opór musi być mierzony między masą silnika a jednym z pinów czujnika lub też między obudową czujnika tą miedzianą oczywiście a jednym z pinów. I jakieś wskazanie musi być napewno. Więc albo masz zły czujnik, albo źle coś robisz. Opór oczywiście będzie się zmieniał wraz z temperaturą.
Ten czujnik na dole drugi nie ma nic wspólego z ukłdem wtryskowym, jest on od wskaźnika na desce rozdzielczej, lampki kontrolnej i klimatyzacji jeżeli jest.
Wtryskiwaczem rozruchowym i czasie jego otwarcia steruje główny ECU, który pobiera informacje właśnie z tego czujnika 2- pinowego.
Jeden pin idzie do głównego ECU a drugi do sterownika zapłonu, dlatego są dwa.
PS. Nie ma czegoś takiego jak 2.3 NG 20V. NG miało 10 zaworów. A jeżeli silnik ma 20 zaworów i pojemność 2.3 to nie jest to NG tylko 7A.
Ten czujnik na dole drugi nie ma nic wspólego z ukłdem wtryskowym, jest on od wskaźnika na desce rozdzielczej, lampki kontrolnej i klimatyzacji jeżeli jest.
Wtryskiwaczem rozruchowym i czasie jego otwarcia steruje główny ECU, który pobiera informacje właśnie z tego czujnika 2- pinowego.
Jeden pin idzie do głównego ECU a drugi do sterownika zapłonu, dlatego są dwa.
PS. Nie ma czegoś takiego jak 2.3 NG 20V. NG miało 10 zaworów. A jeżeli silnik ma 20 zaworów i pojemność 2.3 to nie jest to NG tylko 7A.
Zacznę od tych 20V w 2,3 ... pewnie masz rację w; jedno jest pewne - jest 98kW.
Ten czujnik czteropinowy być może niepotrzebnie wymieniłem ale już za późno. Jak by co to mam poprzedni na zbyciu za pół ceny.
Co do tego czujnika dwupinowego to sprawdzałem miernik i w różnych zakresach dziłał dobrze, więc na razie jeszcze pożycze drugi może coś się zmieni.
Jeszcze chcę zrobić sobie czytnik kodów ale za chiny nie mogę kapnąć gdzie się je wpina. w skrzynce bezpieczników? ale w które gniazda? te do komputera? mam opisy ale niektóre stosowane hasła nic mi nie mówią i nie umiem ich zinterpretować. Najpierw jednak czytnik.
pozdrawiam
Tomasz Matula [B4 2,3E NG '94 automat]
Ten czujnik czteropinowy być może niepotrzebnie wymieniłem ale już za późno. Jak by co to mam poprzedni na zbyciu za pół ceny.
Co do tego czujnika dwupinowego to sprawdzałem miernik i w różnych zakresach dziłał dobrze, więc na razie jeszcze pożycze drugi może coś się zmieni.
Jeszcze chcę zrobić sobie czytnik kodów ale za chiny nie mogę kapnąć gdzie się je wpina. w skrzynce bezpieczników? ale w które gniazda? te do komputera? mam opisy ale niektóre stosowane hasła nic mi nie mówią i nie umiem ich zinterpretować. Najpierw jednak czytnik.
pozdrawiam
Tomasz Matula [B4 2,3E NG '94 automat]
A może mam zły- niewłaściwy czujnik. Między masą a pinami brak oporu. Masa OK.
Na opakowaniu mam numer Bosch 0 280 130 040 i nie ma tam wyszczególnionego silnika 2,3. Są tylko audi100 i silniki 1,6 do 2,0E.
Jaki jest jego prawidłowy numer katalogowy?
Za tym złączem popatrzę po południu. W książce też coś piszą o wnętrzu auta nad pedałem sprzęgła.
Tomasz Matula [B4 2,3 NG]
Na opakowaniu mam numer Bosch 0 280 130 040 i nie ma tam wyszczególnionego silnika 2,3. Są tylko audi100 i silniki 1,6 do 2,0E.
Jaki jest jego prawidłowy numer katalogowy?
Za tym złączem popatrzę po południu. W książce też coś piszą o wnętrzu auta nad pedałem sprzęgła.
Tomasz Matula [B4 2,3 NG]
[80 b4 2.3e 8g] kontrolka temperatury
Witam ja mam taki problem odpalam samochod i po jakims czasie zapala mi sie kontrolka temperatury wymienilem termostat i nadal co jest najlepsze ze wentylator po jakims czasie sie zalacza co moze byc czujnik spalony?