Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI 1z] Drga kierownica

alvaro

[B4 TDI 1z] Drga kierownica

Post autor: alvaro » 28 paź 2007, 12:06

Witam !
Miedzy 90 a 120km/h drga mi kierownica (tylko w tym przedziale)
Dodam ze wymieniłem 2 amorki przednie,tulejki na wachaczach obie strony,lożysko lewej przedniej piasty,łączniki stabilizatora dobre(1 nowy) ,podczas hamowania nie sciąga.
Po wymianie ramiona koła kiekownicy zmieniły lekko swe połozenie,ALE przed wymianą juz
drgała a jeszcze prawy przegub daje znac przy skręcie.dziękuję za odpowiedzi i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 12:16

Może przycznyna jest w kołach. sprawdzałeś, wyważałeś??... jak masz inne koła niż orginalne audi np. jakies aluski to sprawdz czy sa tuleje dystansowe (jesli alus takich wymaga).

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 28 paź 2007, 12:26

Podstawa to oczywiście sprawdzenie kół tak jak pisze Solskier, czy są wyważone itp. Czasami opony mogą być wyważone ale przy uszkjoczonej siatce opony i tak będą biły, albo mogą tez być w jednym miejscu przyhamowane. Ale to wszytsko powinni wykryć ci od wyważąnia opon.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 28 paź 2007, 12:26

sprawdz wyważenie kół przyczyną może być też uszkodzenie opony a czy podczas hamowania jest wszystko w porządku kierownica nie bije miałem podobny przypadek i po zmianie opon na nowe problem zniknął a przy starych oponach nawet po wyważeniu kół kierownica biła przy szybszych prędkościach :-D

alvaro

Post autor: alvaro » 28 paź 2007, 12:51

dzięki za odp. autko na org.alusach koła wywarzane,ale juz z przebiegiem 10tyś zmienię te opony(zarzuce zimówki w celu sprawdzenia

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 28 paź 2007, 13:14

alvaro, możliwe że wpadłes gdzieś w jakąś dziure i już wytarczy, skrzwiło felge i bedzie biło, bądź jak piszą wyżej koledzy mogło również poza skrzywieniem fegi wybrzuszyć opone. Załurz pewne koła i wtedy sprawdz czy czepie, jak koła, to mozesz przłozyć tył na przód, z tyłu nie bedziesz czuł czepania jesli są nie wielkie na przodzie.

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 29 paź 2007, 11:02

Po wymianie ramiona koła kiekownicy zmieniły lekko swe połozenie
1. A jak wymieniałeś tuleje wahaczy, to jak wyciągałeś wahacz :?: Wyciągnąłeś go ze sworzniem zwrotnicy, czy sworzeń odłączyłeś trzema śrubami ;-) :?:
2. Zmieniałeś końcówki drążków kierowniczych :?:

alvaro

Post autor: alvaro » 29 paź 2007, 18:01

odłączyłem na tych trzech srubach,a koncówek drążków kier. nie zmieniałem

marianb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 245
Rejestracja: 22 cze 2007, 20:49
Lokalizacja: Warmia

Post autor: marianb » 29 paź 2007, 20:21

alvaro pisze:odłączyłem na tych trzech srubach,a koncówek drążków kier. nie zmieniałem
Jeśli przed wyjęciem ich nie zaznaczyłeś jakoś, to muszę Cię zmartwić. Te śruby służą do regulacji kąta pochylenia sworznia zwrotnicy :-( Dlatego pewnie masz teraz przestawione ramiona kierownicy. Nie wiem, czy teraz nie będziesz musiał ustawić geometrii :-| Najlepiej jak w tym temacie wypowiedzieliby się Danek lub Czarekj, bo ja mogę się mylić, a nie chcę wprowadzić Ciebie niepotrzebnie w błąd ;-)

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 30 sty 2008, 22:28

Witam podobny problem jak kolega wczesniej, drży mi kierownica w zakresie predkosci 80km/h do 120km/h, leczy tylko gdy jade ze stala predkoscia,lub delikatnie hamuje, gdy przyspieszam i ostro hamuje kierownica nie drży.Wymienilem 1 sworzeń wahacza,4 tulejki wahacza, poduszki amortyzatora oraz amortyzatory,tarcze hamulcowe,koncówki drążków kierowniczych, lączniki stabilizatatora, opony nowe, felgi proste, po zmianie felg i opon na letnie takie same objawy. Dodam ze przy hamowaniu pedal hamulca nie pulsuje, przypuszczam ze to moze byc ten sworzeń ktorego nie wymienilem, ale prosze o porade.Czy za drżenie moga byc odpowiedzialne klocki hamulcowe, badz przeguby zewnetrzne?prosze o pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
radek kocio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: radek kocio » 30 sty 2008, 23:49

Koledzy miałem to samo w moim przypadku wina leżała w przegubie wewnętrznym. Jakieś 500 km przed awarią zaczęła mi drżeć kierownica w zakresie 90-120 km/h i nadszedł ten dzień trochę mocniej ruszyłem ze skrzyżowania i się przegub sypnął ( nie wiem jakim sposobem ale ten krzyżak z łożyskami wysunął sie z kielicha) po wymianie na nowy zero drgań na kierownicy. Nie twierdzę że u ciebie musi być to samo ale w moim przypadku się sprawdziło.

Awatar użytkownika
Kubik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2399
Rejestracja: 04 cze 2007, 22:10
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Kubik » 31 sty 2008, 08:04

W moim przypadku zamieniłem kola przód z tyłem i się uspokoiło <ok>
W wolnej chwili i tak musze je wyważyć, ale już wiem co jest grane.

pietrusek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 14 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Szydłowiec

Post autor: pietrusek1 » 31 sty 2008, 22:12

Witam dzieki za podpowiedzi, kola zmienialem tez trzesie, przeguby wewnetrzne wymienione na nowe -tylko nie wiem jakiej jakosci- tez tak myslalem ze moga byc to przeguby.Zewnetrzne przeguby maja troszke luzu ale nie strzelaja. W sobote podjade na stacje i zobacze co mi powiedza.dzieki wszystkim dam znac jak bedzie wiadomo co jest. pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
wenon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 350
Rejestracja: 23 lip 2007, 19:56
Lokalizacja: Pruszków/lublin

Post autor: wenon » 31 sty 2008, 22:46

alvaro pisze:odłączyłem na tych trzech srubach,a koncówek drążków kier. nie zmieniałem
jesli odkreciłeś sworzęń to szykuj sie raczej na ustawienie geometrii prze to zmieniłes kont pochylenia koła a objawem tego moze byc w niedalekiej przyszłości problem z scinaniem opony. drania tez mogą występować

dotego jesli sworzen nie został przykrecony dokładnie w tym samym miejscu co wczesniej oprucz pochylenia koła zbierzność także sie przestawiła i mozesz miec to koło na którymodkrecałeś sworzen zbierzne albo rozbierzne.
Ostatnio zmieniony 03 lut 2008, 10:21 przez wenon, łącznie zmieniany 1 raz.

myster
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 390
Rejestracja: 07 paź 2007, 11:43
Lokalizacja: mragowo

Post autor: myster » 01 lut 2008, 14:31

koledzy jesli mozna to sie wtrace.
czy jest mozliwe wichorowanie tracz hamulcowych przez zle ustawiona zbierznosc ?????
ja juz glupieje zdazylo mi sie to juz 3 raz po przejechaniu 5 tysiecy kilometrow. pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl