Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Kilka objawów prośba o interpretacje błędów?

ODPOWIEDZ
equbek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 04:10

[B4 1.9 TDI 1Z] Kilka objawów prośba o interpretacje błędów?

Post autor: equbek » 28 sty 2008, 05:00

Witam serdecznie :)
Moje Audi jest z rocznika 93 Avant i sprawia mi ostatnio sporo problemów ponieważ kupiłem auto okazyjnie lecz jak się okazało okazji nie ma ;)

Objawy są następujące:
1.szarpie na niskich obrotach (myślałem że to kończy się sprzęgło)
2.po odpuszczeniu gazu z wysokich obrotów brak reakcji na pedał gazu i taki kichnięcie
3.przy wciśnięciu sprzęgła potrafi się zadusić
4.świece grzeją za długo zwłaszcza latem
5.wskaźnik temperatury silnika pokazuje znacznie ponad 90 stopni dochodzi do pierwszej kropki
6.falujące obroty i zbyt długo chodzi na "ssaniu"

Po podłączeniu komputera pokazało następujące błędy:
522 Czujnik temperatury płynu chłodzącego
542 Czujnik początku tłoczenia
1268 Nastawnik dawki paliwa

Mechanik powiedział że on proponuje zacząć od naprawy pompy wtryskowej i wysłania jej do naprawy( dowiedziałem się że koszt takiego nastawnika to ok 500zł).
Podobno powyższe objawy może powodować sam uszkodzony czujnik temperatury płynu chłodzącego?

Niestety nie udało nam się go wymienić. Brak jest na nim oznaczeń producenta czy jakiegoś kodu jest ok koloru niebieskiego może ktoś z państwa spotkał się z takim problemem ?

Z góry dziękuje za pomoc ;)

tryni81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 13 sie 2007, 11:46

Post autor: tryni81 » 28 sty 2008, 07:50

co do czujnika
viewtopic.php?t=9722
z jego przyczyny masz objawy 4,6
sprawdź sobie też mikrowyłączniki na pedale sprzęgła i hamulca

staraj się używać opcji szukaj bo większość tych objawów była opisywana wielokrotnie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 28 sty 2008, 08:19

Na poczatek sprawdx co sie dzieje z czujnikiem temp. silnika ( czy to wina czujnika czy jest gdzies przerwa) potem sprawdź kat wtrysku i wyglada na uszkodzenie nastawnika, w twoim przypadku to jedynie wym na sprawny a to koszt około 1000zł

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 28 sty 2008, 08:21

co do nastawnika to nowy potencjometryczny kosztuje 1700 - 1800 zl
uzywka hmmm na wlasne ryzyko bo nie jest rozbieralny wiec nie da sie go zregenerowac

a zapewne masz potencjometryczny (przelew powrotny od gory)

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 28 sty 2008, 13:31

wygląda na to że gośćco ci sprzedał wiedzoiał co jest i chciał go sprzedac wyglada jak juz napisano nastawnik oraz czjnik ja na swoim ma mtakie numery( podaje Ci wszystkie mozliwe) rok 92

805/13/1
025906 041A
1.92
ostatni to chyba rok produkcji :roll:

czujnik to ok 20 zł ale z tym nastawnikiem to koszt nie mały

equbek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 04:10

Post autor: equbek » 31 sty 2008, 20:13

Witem dziękuje za odpowiedzi właśnie odebrałem autko od mechanika który wymienił czujnik temperatury silnika ,uszczelnienie i regulacja pompy wtryskowej.

Wyraźna poprawa pozostaje wymienić nastawnik dawki paliwa bo ma wyrobione ścieżki i to pewnie on daje owe kichnięcie i zaduszenia.

Wymiana takiego nastawnika to koszt ok 500-600 zł (mam nadzieje że to pomoże) bo pompka regenerowana to wydatek ok 2200 netto :( (Diesel Serwis w Krotoszynie)

Może ktoś z państwa mógł by mi polecić jakiś kontakt na regeneracje pompy za rozsądniejsze pieniądze ?

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 31 sty 2008, 21:19

no ale raczej tej pompu nie zregenerujesz masz nastawnik potencjometryczny którego prawdopodobnoe jeszcze nikt nie zdołał wyczyścić jedyna możliwośc to kupienie innego używanego oczywiście również potencjometrycznego lub nówka

equbek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 28 sty 2008, 04:10

Post autor: equbek » 01 lut 2008, 21:27

W zasadzie szukam nowego nastawnika gdyż mechanik stwierdził że ścieżki są wytarte w moim nastawniku co powoduje jego zacinanie. Szukam właśnie serwisu od pomp wtryskowych który posiada takie nastawniki.
Wprawdzie mam kilka adresów ale jestem otwarty na wasze propozycje przyznam że najbardziej zależało by mi na serwisie 50-100Km od Turku wielkopolska (Konin Kalisz Koło itd)

Kto szuka ten znajdzie ;) oby nie rachunek na 2200 ;)

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 02 lut 2008, 07:50

ja moge zalatwic nowy nastawnik za ok 1800 zl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl