[B4] Pytanko czysto teoretyczne: Procon Ten
[B4] Pytanko czysto teoretyczne: Procon Ten
Witam !
Jak powszechnie wiadomo, nasze B4 wyposażone są w system Procon Ten, który działa troszkę jako napinacz, łamiąc również kolumnę kierownicy. Z tym wiąże się również ten temat. W końcowych modelach, dobrze wyposażonych, montowano poduszki powietrzne. Czy producent montował te dwa zabezpieczenia jednocześnie ? Jeśli tak, to moim zdaniem popełnił duży błąd, ponieważ podczas zderzenia, wystrzelona poduszka kierowcy oddalała by się jednocześnie z kierownicą, prowadząc do złamania karku kierowcy na skutek przeciążenia.
Pozdrawiam
Jak powszechnie wiadomo, nasze B4 wyposażone są w system Procon Ten, który działa troszkę jako napinacz, łamiąc również kolumnę kierownicy. Z tym wiąże się również ten temat. W końcowych modelach, dobrze wyposażonych, montowano poduszki powietrzne. Czy producent montował te dwa zabezpieczenia jednocześnie ? Jeśli tak, to moim zdaniem popełnił duży błąd, ponieważ podczas zderzenia, wystrzelona poduszka kierowcy oddalała by się jednocześnie z kierownicą, prowadząc do złamania karku kierowcy na skutek przeciążenia.
Pozdrawiam
Re: [B4] Pytanko czysto teoretyczne: Procon Ten
Napisz skargę do fabryki Audi. Ciekawe co Ci odpowiedzą.Mentor pisze:Witam !
Czy producent montował te dwa zabezpieczenia jednocześnie ? Jeśli tak, to moim zdaniem popełnił duży błąd, ponieważ podczas zderzenia, wystrzelona poduszka kierowcy oddalała by się jednocześnie z kierownicą, prowadząc do złamania karku kierowcy na skutek przeciążenia.
Według mnie jest wszystko OK. Zanim linki zaczną ściągać kierownicę poduszki już są dawno wystrzelone.
Skargi nie napiszę, bo w bezpośredni sposób nie zagraża bezpieczeństwu podróżnych, poza tym nawet jeśli, to zapewniam, że taka skarga byłaby już dawno złożona Uważam po prostu, że montaż tych dwóch systemów jednocześnie nic nie wniosło, a tylko podniosło koszty produkcji, które pokrywamy my ... kupujący.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie sądze że nic nie wnosi. Wyobaż sobie sytuacje kiedy jest potężne udeżenie poduszka "eksploduje" w ułamku sekundy, po tym w następnym ułamku zaczyna się łamać przód pojazdu i co teraz? Nie ma systemu procon-ten i bardzo prawdopodobne że kierownica albo wpija ci się w klatkę piersiową albo łamie nogi i miednice a tak system wyrywa kiere do przodu. Mogę się mylić ale to takie moje przemyślenia.Mentor pisze:Skargi nie napiszę, bo w bezpośredni sposób nie zagraża bezpieczeństwu podróżnych, poza tym nawet jeśli, to zapewniam, że taka skarga byłaby już dawno złożona Uważam po prostu, że montaż tych dwóch systemów jednocześnie nic nie wniosło, a tylko podniosło koszty produkcji, które pokrywamy my ... kupujący.
Pozdrawiam
Moim zdaniem wszystko jest na swoim miejscu. Niemieccy konstruktorzy przewidzieli, że Audi 80 będzie popularnym autem w naszym kraju, kraju gdzie w autach powypadkowych często zamiast poduszek montuje sie zaślepki lub zakleja się dziury po poduszkach. Posiadaczowi Audi po "przejściach", który ma wsytrzelone i zaślepione poduszki dla ratowania życia zostają jeszcze linki. Lepsze to niż nic.
Z drugiej strony to odgięta kolumna kierownicza bardzo ułatwia wyciągnięcie rannego kierowcy z kabiny oraz chroni kierowców - kobiety w ciąży.
Z drugiej strony to odgięta kolumna kierownicza bardzo ułatwia wyciągnięcie rannego kierowcy z kabiny oraz chroni kierowców - kobiety w ciąży.