[80 B4 2,0 ABK] Geometria
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57
No to jest norma ze auto niema prawa miec luzu przed ustawieniem geometri bo to by było tak jak bys jej wogle nie ustawił a mechanik cie tylko skasował i nie pisz takich rzeczy bo kazde auto ma inna specyfikacje co do ustawien i inne wartosci geometryczne Audi ma miec +0,6mm czyli 1,2 w sumie z przodu Pozdrawiam tak podaje ksiazka i komputer
[ Dodano: 2007-02-11, 22:29 ]
A tył ma miec 1,1mm
[ Dodano: 2007-02-11, 22:29 ]
A tył ma miec 1,1mm
Niestety nie wszyscy użytkownicy aut wiedzą o tym że trzeba skasować luzy. Widziałem kilka zawieszeń Audi w takim stanie, że groziło wypadkiem a klient chciał zbieżność ustawiać. Ma przy okazji pytanie do ScaniaDriver. W Twojej wcześniejszej wypowiedzi piszesz o rozbieżności a następnie podając jej wartość wpisujesz +0,6 (PLUS). Jestem niedouczony i prosze o wzjasnienie jak to dokadnie jest, bo chyba zle ustawiam.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57
Nie chce mi się z wami rozmawiać. Czasami dyskusja po prostu nie ma sensu. Już wiem dlaczego żaden fachowiec tutaj się nie wypowiada. Wczoraj byłem na geometrii i mechanik ustawił zgodnie z książką, bazą danych i tym co pamiętam. (Serwis aut grupy VW w Legionowie). Parametry były takie jak opisałem wcześniej. Auto prowadzi się idealnie. Przednie koła mam zbieżne (z przodu mniej niz z tyłu) i tego nie zmienię. I jeszcze może powiecie mi, że kąt pochylenia koła ma być dodatni jak w Wartburgu?
Przed zabieraniem głosu proszę zapoznajcie sie z definicją zbieżnośći, a przed podawaniem danych spójrzcie jeszcze raz do ksiązki serwisowej zapamietując nie tylko wartość liczbową ale i znak przed liczbą. Zbieżność jest najczęściej podawaną wielkością w instrukcjach, która to może miec znak plus i minus. W przypadku Audi 80 jest to wartość dodatnia. Przypomnę tylko że w mojej szkolnej książce to od "tyłu odejmuje sie przód" i wychodzi wartośc zbieżności.
Dla zainteresowanych podaję link, bo tłumaczyc już mi sie nie chce
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
Przed zabieraniem głosu proszę zapoznajcie sie z definicją zbieżnośći, a przed podawaniem danych spójrzcie jeszcze raz do ksiązki serwisowej zapamietując nie tylko wartość liczbową ale i znak przed liczbą. Zbieżność jest najczęściej podawaną wielkością w instrukcjach, która to może miec znak plus i minus. W przypadku Audi 80 jest to wartość dodatnia. Przypomnę tylko że w mojej szkolnej książce to od "tyłu odejmuje sie przód" i wychodzi wartośc zbieżności.
Dla zainteresowanych podaję link, bo tłumaczyc już mi sie nie chce
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
wszystko fajnie z tym waszym ustawianiem,tylko jest pare ale.....ustawic sobie zbierznosc wedlug danych fabrycznych to mozna jak nie ma sie dobre zawieszenie,wszystko jest cacy a samochod nie jest po wypadku nie jest przekoszony
jeszcze jedna rzecz,polecam patrzec na rece tych co ustwiaja i sprwdzic czy faktycznie wszystko odkrecaja co potrzeba
mi powiedzial ze mi ustawil wszystko super a co sie okazalo,nie wiem jak on to zrobil bo nawet srub niektorych nie ruszyl... :mrgreen: naciagacze...
najlepsza jazda to byla jak mi powiedzial ze na drazkach kierowniczyvh tez regulowal...ale sie usmialem jak dwa dni pozniej probowalem ruszyc jeden z nich...dopiero po wymontowaniu calego drazka po odkreceniu go od maglownicy po dwoch dnia chetania i meczenia,palnikiem odrdzewiaczem probowalem i wkoncu puscil jak zalozylem dwu metrowa dzwignie na klucz
takze patrzcie,bo oni jak czegos nie moga odkrecic to poprostu to olewaja i leca dalej
jeszcze jedna rzecz,polecam patrzec na rece tych co ustwiaja i sprwdzic czy faktycznie wszystko odkrecaja co potrzeba
mi powiedzial ze mi ustawil wszystko super a co sie okazalo,nie wiem jak on to zrobil bo nawet srub niektorych nie ruszyl... :mrgreen: naciagacze...
najlepsza jazda to byla jak mi powiedzial ze na drazkach kierowniczyvh tez regulowal...ale sie usmialem jak dwa dni pozniej probowalem ruszyc jeden z nich...dopiero po wymontowaniu calego drazka po odkreceniu go od maglownicy po dwoch dnia chetania i meczenia,palnikiem odrdzewiaczem probowalem i wkoncu puscil jak zalozylem dwu metrowa dzwignie na klucz
takze patrzcie,bo oni jak czegos nie moga odkrecic to poprostu to olewaja i leca dalej
Proszę wejść na stronę i poczytać!!
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
Koła mam zbieżne ( "z przodu jest mniej niż z tyłu"), czyli są na plusie i tego nie zmienię.
Patrząc od przodu dla porównania na kobietę (face to face) to tak samo jak z kolanami u dziewicy, które są złączone - zbieżne. Natomiast dziwka ma nogi rozłożone na na bok , jakby czekała na klienta - czyli rozbieżne (albo zbieżne na minusie!).
Popytajcie się w serwisie lub admina bo ja nie mam już cierpliwości wam tłumaczyć. Jeśli jestem w błędzie to i tak dobrze mi z tym. Nie przestawię kół. Jeżeli masz inaczej niż ja to zapewne łatwo wchodzisz w zakręty, ale przy okazji sprawdź, czy nie masz wytartych opon po wewnętrznej stronie. Jadąc koleinami zapewne raz po raz wyrzuca cię na boki, że nie masz nawet czasu radia pogłośnić, a kierownicy nie puścisz ani na moment ze strachu. Takie sa objawy waszej "rozkraczonej zbieżności"
Jaką masz wartości zbieżności w swojej książce? Cyferki z plusem, czy minusem z przodu? Ja zbieżność mam z plusem.
Może i pochylenie koła mam źle ustawione? Pochylenie akurat mam z minusem. Jak więc według Ciebie stoją moje koła? Jak u kobiety co ma nogi w kształcie X czy Y?
Już widzialem takich speców co przepiłowywali otwory na śruby w kolumnie MCPherson bo im sie znaki pomyliły. (Ot małe co, zapomnieli minusa). Chcieli mieć koła pochyłe jak w poczciwej Syrence.
Kawałek cytatu z strony którą Ci podałem.
Zbieżność kół - jest wartością wskazującą na wzajemne położenie względem siebie kół przednich lub tylnych, patrząc od przodu pojazdu. Wartości zbieżności są dodatnie, jeżeli koła skierowane są do wewnątrz. Jeżeli koła skierowane są na zewnątrz to wartości są ujemne, a koła określa się mianem rozbieżnych (rys. 2). W zależności od zastosowanego przyrządu zbieżność mierzona jest jako kąt w stopniach kątowych lub jako wartość liniowa w milimetrach. Również od przyrządu zależy czy mierzona jest zbieżność całkowita obu kół, czy też zbieżności połówkowe każdego z kół.
Spójrz dokładnie na rysunek nr 2 i zauważ znak PLUS. Taki sam znak jest w naszej książce serwisowej. Więc jak te koła maja stać? :idea:
Podaj mi adres Twojego mechanika to pomszczę Twoją biedna Audiczkę, która tak się męczy z tymi kołami.
Sorki za oschły i szyderczy ton, ale sam rozumiesz ........
Już dziś jednego klubowicza przekonałem. Czyżby drugi?
http://www.precyzja.pl/?l=pl&lv=dba
Koła mam zbieżne ( "z przodu jest mniej niż z tyłu"), czyli są na plusie i tego nie zmienię.
Patrząc od przodu dla porównania na kobietę (face to face) to tak samo jak z kolanami u dziewicy, które są złączone - zbieżne. Natomiast dziwka ma nogi rozłożone na na bok , jakby czekała na klienta - czyli rozbieżne (albo zbieżne na minusie!).
Popytajcie się w serwisie lub admina bo ja nie mam już cierpliwości wam tłumaczyć. Jeśli jestem w błędzie to i tak dobrze mi z tym. Nie przestawię kół. Jeżeli masz inaczej niż ja to zapewne łatwo wchodzisz w zakręty, ale przy okazji sprawdź, czy nie masz wytartych opon po wewnętrznej stronie. Jadąc koleinami zapewne raz po raz wyrzuca cię na boki, że nie masz nawet czasu radia pogłośnić, a kierownicy nie puścisz ani na moment ze strachu. Takie sa objawy waszej "rozkraczonej zbieżności"
Jaką masz wartości zbieżności w swojej książce? Cyferki z plusem, czy minusem z przodu? Ja zbieżność mam z plusem.
Może i pochylenie koła mam źle ustawione? Pochylenie akurat mam z minusem. Jak więc według Ciebie stoją moje koła? Jak u kobiety co ma nogi w kształcie X czy Y?
Już widzialem takich speców co przepiłowywali otwory na śruby w kolumnie MCPherson bo im sie znaki pomyliły. (Ot małe co, zapomnieli minusa). Chcieli mieć koła pochyłe jak w poczciwej Syrence.
Kawałek cytatu z strony którą Ci podałem.
Zbieżność kół - jest wartością wskazującą na wzajemne położenie względem siebie kół przednich lub tylnych, patrząc od przodu pojazdu. Wartości zbieżności są dodatnie, jeżeli koła skierowane są do wewnątrz. Jeżeli koła skierowane są na zewnątrz to wartości są ujemne, a koła określa się mianem rozbieżnych (rys. 2). W zależności od zastosowanego przyrządu zbieżność mierzona jest jako kąt w stopniach kątowych lub jako wartość liniowa w milimetrach. Również od przyrządu zależy czy mierzona jest zbieżność całkowita obu kół, czy też zbieżności połówkowe każdego z kół.
Spójrz dokładnie na rysunek nr 2 i zauważ znak PLUS. Taki sam znak jest w naszej książce serwisowej. Więc jak te koła maja stać? :idea:
Podaj mi adres Twojego mechanika to pomszczę Twoją biedna Audiczkę, która tak się męczy z tymi kołami.
Sorki za oschły i szyderczy ton, ale sam rozumiesz ........
Już dziś jednego klubowicza przekonałem. Czyżby drugi?
Ostatnio zmieniony 16 lut 2007, 12:19 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57
zbieżność
Kolega przeczy sam sobie, za każdym razem inna wersja. Trzeba myśleć nad tym co się pisze. Cytuje wypowiedź ScaniaDriver
cyt. "czarekj koła maja byc 0,6mm rozbierzne"]
a niedługo potem padają słowa tego samego autora:
cyt. "ja mam ustawione +0,6mm i sadze ze mam idealnie:)"
No więc jak one mają być ustawione? Bo według wszelkich prawideł to te dwie wypowiedzi choć tyczą się tego samego to są sprzeczne ze sobą.
Trzeba mieć styl by umieć przyznać sie do pomyłki.
NO COMENTS!
cyt. "czarekj koła maja byc 0,6mm rozbierzne"]
a niedługo potem padają słowa tego samego autora:
cyt. "ja mam ustawione +0,6mm i sadze ze mam idealnie:)"
No więc jak one mają być ustawione? Bo według wszelkich prawideł to te dwie wypowiedzi choć tyczą się tego samego to są sprzeczne ze sobą.
Trzeba mieć styl by umieć przyznać sie do pomyłki.
NO COMENTS!
Witam ponownie
Koledzy zrobiłem zawieszenie od A-Z czyli sworznie wahaczy, drążki z końcówkami, tulejki wózka, tulejki wahaczy, górne poduchy amora z łożyskami + amory, łączniki + gumy stab. no i oczywiście nowe opony. Ustawiłem geometrie według danych goldwinger czyli między innymi koła rozbieżne 1,1 mm zresztą jak większość z Was pisze czyli 0,6mm na koło zrobiłem już przeszło 2000km i jest igła. Prowadzi się super nawet na koleinach, gum nie ścina.
Koledzy zrobiłem zawieszenie od A-Z czyli sworznie wahaczy, drążki z końcówkami, tulejki wózka, tulejki wahaczy, górne poduchy amora z łożyskami + amory, łączniki + gumy stab. no i oczywiście nowe opony. Ustawiłem geometrie według danych goldwinger czyli między innymi koła rozbieżne 1,1 mm zresztą jak większość z Was pisze czyli 0,6mm na koło zrobiłem już przeszło 2000km i jest igła. Prowadzi się super nawet na koleinach, gum nie ścina.
Jest dokładnie tak jak piszesz, tylko, że niektórzy sa niereformowalni bądź nie chce im się zrozumieć dokładnie tematu. Czasami ktoś na podstawie informacji z takiego forum dokonuje modyfikacji w swoim aucie np. regulację zbieżność, sądząc, że wypowiadający sie na tym forum życzą im jak najlepiej. Mam nadzieję że to forum powstało właśnie po to aby użytkownicy Audi pomagali sobie nawzajem, a nie wprowadzali w błąd.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 127
- Rejestracja: 18 sty 2007, 23:57