Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] szum skrzyni biegow

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wilu8
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1226
Rejestracja: 28 lis 2006, 23:12
Lokalizacja: lubsko
Kontakt:

[80 B4 2.0 ABK] szum skrzyni biegow

Post autor: wilu8 » 11 kwie 2007, 19:14

Otóż jak jade na 3 biegu i zwalniam na biegu ,w momencie gdy nie ciagnie silnik i nie zwalnia ,z skrzyni biegów dochodzi szum podobny do wyjacego mostu tylko cichszy , tak trzeba sie przysłuchac . Co to znaczy czy cos nie tak ze skrzynia? czy sa to znaki że cos sie w niej kończy?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2007, 20:39 przez wilu8, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 11 kwie 2007, 21:49

Niestety trzeci bieg nie jest technologicznym cudem w tych skrzyniach. Dlaczego? Sam już nie mam pojęcia. Trzeci bieg potrafi wyć, bądź wpadać w rezonans nawet w nowych skrzyniach również w modelu A4. Przypadki takie że wszystkie biegi są cichutkie a odgłosy sa słyszalne tylko na trzecim biegu sa bardzo powszechne. Według mnie nie masz się czym martwić.

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 28 sty 2008, 20:36

Witam.
Podepnę się do tematu...mam Audi 80 B4 1993r. ABT skrzynia CGT
Mój problem polega ta tym że podczas jazdy i hamowania silnikiem szumi skrzynia i wnerwia mnie już to :)
Podczas wysprzęglenia jest boska cisza :)
Mechanik stwierdził uszkodzony synchronizator
Pytanie : skrzynie o jakich oznaczeniach będą pasowały do mojej niuni ?
Pytanie 2 : wymienić skrzynię, czy jeździć dalej (ale jak długo ?)
Z góry dzięki za odp...

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 30 sty 2008, 00:26

jaros, przy takich objawach to nie zaden synchronizator tylko łożysko wyciskowe. Co ma synchronizator do przyspieszania i hamowania silnikiem? On dziala tylko w momencie wrzucania biegu, poza tym musialbys miec wywalone synchronizatory na wszystkich biegach. Zmien lepiej tego "mechanika" bo Cie chce naciagnac na koszty. Mialem tak samo, wszyscy polecali wymiane skrzyni, okazalo sie lozysko za ktore zaplacilem 30 zl i jest bloga cisza.

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 30 sty 2008, 14:56

Kurcze, tylko że ja około 12 tys.km temu wymieniałem całe kompletne sprzęgło LUK :-/
Już by padło łożysko :?: :?:

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 01 lut 2008, 13:34

jaros, no LUK nie powinien za szybko pasc. Ile placiles z ciekawosci?

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 01 lut 2008, 20:08

Komplet wyszedł 520zł, czyli jeżeli nie łożysko to co????
Możliwe żeby nowe łożysko było wadliwe, lub źle założone ??

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 03 lut 2008, 23:42

k44761 łożysko wyciskowe szumi tylko wtedy kiedy jest wciśnięte sprzęgło(tylko wtedy się obraca).Moim zdaniem to któreś łożysko w skrzyni biegów,być może jest zbyt mało oleju w skrzyni lub po prostu łożysko już się wypracowało.Dlaczego na "3" szumi -bo najczęściej używamy tego biegu do hamowania silnikiem. Jest on dość długim biegiem i po mieście dużo się na nim jeździ

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 06 lut 2008, 21:02

Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł :-/
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię :-?
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 06 lut 2008, 21:11

nie wiem co bardziej się opłaca ale aj mając automata kupiłem drugą skrzynie i przerobiłem na manuala i nie narzekam na nią a remoncik kręcił się w granicach 1700zł :-(

ps.mam skrzynie do 2.0 92rok w bardzodobrym stanie i nie drogo

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 06 lut 2008, 22:43

jaros pisze:Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł :-/
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię :-?
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Najbardziej opłaca się pojechać na szrot i zapłacić za skrzynię, razem z montażem i gwarancją. Po zamontowaniu skrzyni robisz jazdę próbną z mechanikiem a za całość zapłacisz jak wszystko ze skrzynią będzie ok.

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 06 lut 2008, 23:03

czarekj pisze:
jaros pisze:Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł :-/
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię :-?
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Najbardziej opłaca się pojechać na szrot i zapłacić za skrzynię, razem z montażem i gwarancją. Po zamontowaniu skrzyni robisz jazdę próbną z mechanikiem a za całość zapłacisz jak wszystko ze skrzynią będzie ok.
Jesli tak , to to sie opłaca . A jesli nie bedziesz miał na nia gwarancji to lepiej naprawiac stara...

Jesli naprawa wyniesie 1000zł to moge cie posieszyć że w obecnej chwili mam w warsztacie skrzynie DUU (np do golfa VI 1.6) i koszt samych części do wymiany to 3700zl , uzywana skrzynke mozna kupić za 2000zł , nowe za 4000zł ale i tak wymaga rozebrania i wymiany nitów... To chyba najgorsze skrzynie VW....

jaros
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 27 cze 2007, 19:05
Lokalizacja: Trzebnica

Post autor: jaros » 07 lut 2008, 08:39

willi, "mam skrzynie do 2.0 92rok w bardzodobrym stanie i nie drogo"
Z jakim przebiegiem i z jakiego silnika, pamiętasz może oznaczenie skrzyni i wreszcie jak bardzo nie "drogo" :lol: :?: a może jakaś gwarancja ???? :mrgreen:

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 07 lut 2008, 19:25

kolego JAROS skrzynia miała przejechane około 170tyś oznaczenia nie pamiętam ale silnik był na jednopunktowym wtrysku a oddam ją za 300zł wydaje mi się że nie jest to duża cena no i oczywiście daję na nią gwarancję :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-09, 17:34 ]
JAROS odezwij się co z tą skrzynią ponieważ jutro lecę do wrocka i mogę ją wziąć ze sobą
tel.787651525

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 09 lut 2008, 19:36

kojtek pisze:k44761 łożysko wyciskowe szumi tylko wtedy kiedy jest wciśnięte sprzęgło(tylko wtedy się obraca).Moim zdaniem to któreś łożysko w skrzyni biegów,być może jest zbyt mało oleju w skrzyni lub po prostu łożysko już się wypracowało.Dlaczego na "3" szumi -bo najczęściej używamy tego biegu do hamowania silnikiem. Jest on dość długim biegiem i po mieście dużo się na nim jeździ
wcale tak nie jest z tym łożyskiem. Może obracać sie cały czas, ponieważ jest lekko dociśnięte do słońca docisku. Znasz przypadech rzęcholenia łożyska na puszczonym pedale sprzęgła i biegu jałowym? Po wciśnięciu sprzęgło warkotanie milknie=uszkodzone łożysko wyciskowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl