[80 B4 2.0 ABK] szum skrzyni biegow
[80 B4 2.0 ABK] szum skrzyni biegow
Otóż jak jade na 3 biegu i zwalniam na biegu ,w momencie gdy nie ciagnie silnik i nie zwalnia ,z skrzyni biegów dochodzi szum podobny do wyjacego mostu tylko cichszy , tak trzeba sie przysłuchac . Co to znaczy czy cos nie tak ze skrzynia? czy sa to znaki że cos sie w niej kończy?
Ostatnio zmieniony 11 kwie 2007, 20:39 przez wilu8, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety trzeci bieg nie jest technologicznym cudem w tych skrzyniach. Dlaczego? Sam już nie mam pojęcia. Trzeci bieg potrafi wyć, bądź wpadać w rezonans nawet w nowych skrzyniach również w modelu A4. Przypadki takie że wszystkie biegi są cichutkie a odgłosy sa słyszalne tylko na trzecim biegu sa bardzo powszechne. Według mnie nie masz się czym martwić.
Witam.
Podepnę się do tematu...mam Audi 80 B4 1993r. ABT skrzynia CGT
Mój problem polega ta tym że podczas jazdy i hamowania silnikiem szumi skrzynia i wnerwia mnie już to
Podczas wysprzęglenia jest boska cisza
Mechanik stwierdził uszkodzony synchronizator
Pytanie : skrzynie o jakich oznaczeniach będą pasowały do mojej niuni ?
Pytanie 2 : wymienić skrzynię, czy jeździć dalej (ale jak długo ?)
Z góry dzięki za odp...
Podepnę się do tematu...mam Audi 80 B4 1993r. ABT skrzynia CGT
Mój problem polega ta tym że podczas jazdy i hamowania silnikiem szumi skrzynia i wnerwia mnie już to
Podczas wysprzęglenia jest boska cisza
Mechanik stwierdził uszkodzony synchronizator
Pytanie : skrzynie o jakich oznaczeniach będą pasowały do mojej niuni ?
Pytanie 2 : wymienić skrzynię, czy jeździć dalej (ale jak długo ?)
Z góry dzięki za odp...
jaros, przy takich objawach to nie zaden synchronizator tylko łożysko wyciskowe. Co ma synchronizator do przyspieszania i hamowania silnikiem? On dziala tylko w momencie wrzucania biegu, poza tym musialbys miec wywalone synchronizatory na wszystkich biegach. Zmien lepiej tego "mechanika" bo Cie chce naciagnac na koszty. Mialem tak samo, wszyscy polecali wymiane skrzyni, okazalo sie lozysko za ktore zaplacilem 30 zl i jest bloga cisza.
k44761 łożysko wyciskowe szumi tylko wtedy kiedy jest wciśnięte sprzęgło(tylko wtedy się obraca).Moim zdaniem to któreś łożysko w skrzyni biegów,być może jest zbyt mało oleju w skrzyni lub po prostu łożysko już się wypracowało.Dlaczego na "3" szumi -bo najczęściej używamy tego biegu do hamowania silnikiem. Jest on dość długim biegiem i po mieście dużo się na nim jeździ
Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Najbardziej opłaca się pojechać na szrot i zapłacić za skrzynię, razem z montażem i gwarancją. Po zamontowaniu skrzyni robisz jazdę próbną z mechanikiem a za całość zapłacisz jak wszystko ze skrzynią będzie ok.jaros pisze:Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Jesli tak , to to sie opłaca . A jesli nie bedziesz miał na nia gwarancji to lepiej naprawiac stara...czarekj pisze:Najbardziej opłaca się pojechać na szrot i zapłacić za skrzynię, razem z montażem i gwarancją. Po zamontowaniu skrzyni robisz jazdę próbną z mechanikiem a za całość zapłacisz jak wszystko ze skrzynią będzie ok.jaros pisze:Byłem dzisiaj u speca, przejechał się i stwierdził łożyska w skrzyni, ale ile i które nie wiadomo.
Wiadomo natomiast że robocizna, czyli demontaż i montaż skrzyni plus wymiana łożyska/łożysk 500zł.
Mam dylemat....bo gdy okaże się że jest kilka łożysk do wymiany naprawa może mnie wynieśc ok.1000zł
Myślę nad skrzynią używaną, ale tu znowu nie mam gwarancji jaką kupię
Co się bardziej opłaca :?: :?: :?:
Jesli naprawa wyniesie 1000zł to moge cie posieszyć że w obecnej chwili mam w warsztacie skrzynie DUU (np do golfa VI 1.6) i koszt samych części do wymiany to 3700zl , uzywana skrzynke mozna kupić za 2000zł , nowe za 4000zł ale i tak wymaga rozebrania i wymiany nitów... To chyba najgorsze skrzynie VW....
kolego JAROS skrzynia miała przejechane około 170tyś oznaczenia nie pamiętam ale silnik był na jednopunktowym wtrysku a oddam ją za 300zł wydaje mi się że nie jest to duża cena no i oczywiście daję na nią gwarancję :mrgreen:
[ Dodano: 2008-02-09, 17:34 ]
JAROS odezwij się co z tą skrzynią ponieważ jutro lecę do wrocka i mogę ją wziąć ze sobą
tel.787651525
[ Dodano: 2008-02-09, 17:34 ]
JAROS odezwij się co z tą skrzynią ponieważ jutro lecę do wrocka i mogę ją wziąć ze sobą
tel.787651525
wcale tak nie jest z tym łożyskiem. Może obracać sie cały czas, ponieważ jest lekko dociśnięte do słońca docisku. Znasz przypadech rzęcholenia łożyska na puszczonym pedale sprzęgła i biegu jałowym? Po wciśnięciu sprzęgło warkotanie milknie=uszkodzone łożysko wyciskowe.kojtek pisze:k44761 łożysko wyciskowe szumi tylko wtedy kiedy jest wciśnięte sprzęgło(tylko wtedy się obraca).Moim zdaniem to któreś łożysko w skrzyni biegów,być może jest zbyt mało oleju w skrzyni lub po prostu łożysko już się wypracowało.Dlaczego na "3" szumi -bo najczęściej używamy tego biegu do hamowania silnikiem. Jest on dość długim biegiem i po mieście dużo się na nim jeździ