Witam, mam problem ze swoją nową niunią.
Gdy mocniej dociskam na 3 i 4 biegu, ( na 2 to trudne o są kłopoty z trakcja przy takiej pogodzie), auto nie rozpędza się jednostajnie. Tak lekko szarpie i turbina nie wydaje jednostajnego świstu tylko tak przerywa „ffffff ffffff ffffff ffffff„.
Sprawdziłem auto w 2 różnych serwisach na VAG i z każdym razem 0 błędów.
Jeśli VAG nie pokazuje żadnej nieprawidłowości to na 99% silnik jest ok. ? Czy może jest jakiś zakres tolerancji i nie zapisuje żadnego błędu?
Btw... zauważyłem, że po takim ostrzejszym przyspieszeniu gdy zatrzymałem się na parkingu, czekając aż turbo zwolni, dał się odczuć lekki smród, jakby coś się przypaliło...
[b4 TDi] ślizgajace się sprzeglo, czy problem z doladowaniem
jesli robiles tylko odczyt bledow w tych serwisach to wspolczuje serwisow
nie zawsze wykazywany i zapisywany jest blad jesli sie cos dzieje
do poprawnej oceny prawidlowego dzialania silnika (jesli sie cos dzieje) sluza takze pomiary robione podczas jazdy (testy dynamiczne)
jesli takich nie zrobiles to guzik mozna powiedziec o tym co to jest
teraz kwestia czy szarpie czy jest falowanie mocy? jesli faluje moc to moze byc kwestia falujacego doladowania czego przyczyna zapewne bedzie zawor n-75, aczkolwiek nalezaloby to sprawdzic na kompie
nie zawsze wykazywany i zapisywany jest blad jesli sie cos dzieje
do poprawnej oceny prawidlowego dzialania silnika (jesli sie cos dzieje) sluza takze pomiary robione podczas jazdy (testy dynamiczne)
jesli takich nie zrobiles to guzik mozna powiedziec o tym co to jest
teraz kwestia czy szarpie czy jest falowanie mocy? jesli faluje moc to moze byc kwestia falujacego doladowania czego przyczyna zapewne bedzie zawor n-75, aczkolwiek nalezaloby to sprawdzic na kompie
i po problemie !
Winowajcą okazał się zaworek N75. Po wymianie auto odżyło. Turbina już nie przerywa, dodatkowo zauważyłem, że do 2000obr jest sporo elastyczniejszy, a powyżej... bajka .
Wszystko dzięki Wam. Odwiedzilem 3 rozne serwisy, w tym 2 z polecenia z forum. Sprawdzili odczyty błędów (nie bylo zadnych), drapali się po głowie, w 2 pierwszych nie wiedzieli, że silnk to 1Z, a na słowo N75 robili :shock: . Nieh CI panowie lepiej zaczną czytać to forum....
Dzieki
Winowajcą okazał się zaworek N75. Po wymianie auto odżyło. Turbina już nie przerywa, dodatkowo zauważyłem, że do 2000obr jest sporo elastyczniejszy, a powyżej... bajka .
Wszystko dzięki Wam. Odwiedzilem 3 rozne serwisy, w tym 2 z polecenia z forum. Sprawdzili odczyty błędów (nie bylo zadnych), drapali się po głowie, w 2 pierwszych nie wiedzieli, że silnk to 1Z, a na słowo N75 robili :shock: . Nieh CI panowie lepiej zaczną czytać to forum....
Dzieki