Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 TDi] ślizgajace się sprzeglo, czy problem z doladowaniem

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

[b4 TDi] ślizgajace się sprzeglo, czy problem z doladowaniem

Post autor: Ross » 06 lut 2008, 23:38

Witam, mam problem ze swoją nową niunią.
Gdy mocniej dociskam na 3 i 4 biegu, ( na 2 to trudne o są kłopoty z trakcja przy takiej pogodzie), auto nie rozpędza się jednostajnie. Tak lekko szarpie i turbina nie wydaje jednostajnego świstu tylko tak przerywa „ffffff ffffff ffffff ffffff„.

Sprawdziłem auto w 2 różnych serwisach na VAG i z każdym razem 0 błędów.
Jeśli VAG nie pokazuje żadnej nieprawidłowości to na 99% silnik jest ok. ? Czy może jest jakiś zakres tolerancji i nie zapisuje żadnego błędu?

Btw... zauważyłem, że po takim ostrzejszym przyspieszeniu gdy zatrzymałem się na parkingu, czekając aż turbo zwolni, dał się odczuć lekki smród, jakby coś się przypaliło...

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 07 lut 2008, 00:14

jesli robiles tylko odczyt bledow w tych serwisach to wspolczuje serwisow

nie zawsze wykazywany i zapisywany jest blad jesli sie cos dzieje

do poprawnej oceny prawidlowego dzialania silnika (jesli sie cos dzieje) sluza takze pomiary robione podczas jazdy (testy dynamiczne)

jesli takich nie zrobiles to guzik mozna powiedziec o tym co to jest

teraz kwestia czy szarpie czy jest falowanie mocy? jesli faluje moc to moze byc kwestia falujacego doladowania czego przyczyna zapewne bedzie zawor n-75, aczkolwiek nalezaloby to sprawdzic na kompie

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 lut 2008, 00:24

to nie jest szarpanie, moc faluje regularnym rytmem... sterownik nie przechodzi w tryb awaryjny.

Na 2gim VAG'u mechanik robil przygazówkę, stwierdził, że turbina ładuje prawidłowe ciśnienie........

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 07 lut 2008, 10:08

przygazowke to on sobie moze robic

jak pompuje turbo sprawdza sie podczas jazdy na 4 lub 5 biegu (lub wg serwisowki na 3ci) !!!!!!

na postoju to sobie mozna posluchac jak silnik terkoce :P

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 07 lut 2008, 12:13

Pewnie N75 odchodzi do krainy snów....
Jesli masz auto >94 rok to zaloguj VAGiem grupe 011 w tescie dynamicznym i bedziesz mial odpowiedz.....
Jesli do 93 włacznie - to trzeba podpiac manometr i zmierzyc ile sprezarka pompuje w tesice dynamicznym i czy doladowanie przyrasta liniowo.

Pozdr

Awatar użytkownika
Ross
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 689
Rejestracja: 17 sty 2008, 20:09
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Ross » 07 lut 2008, 22:56

i po problemie !

Winowajcą okazał się zaworek N75. Po wymianie auto odżyło. Turbina już nie przerywa, dodatkowo zauważyłem, że do 2000obr jest sporo elastyczniejszy, a powyżej... bajka :) .

Wszystko dzięki Wam. Odwiedzilem 3 rozne serwisy, w tym 2 z polecenia z forum. Sprawdzili odczyty błędów (nie bylo zadnych), drapali się po głowie, w 2 pierwszych nie wiedzieli, że silnk to 1Z, a na słowo N75 robili :shock: . Nieh CI panowie lepiej zaczną czytać to forum....
Dzieki

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 08 lut 2008, 09:03

Dobrze że autko odzyło kolejny "Zetor" uratowany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl