[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?
Witam serdecznie. Otóż mam problem z instalacją LPG, jakiś miesiąc temu w moim Audi wymieniana była uszczelka pod głowicą i zrobiona regeneracja głowicy. Gaz pozostał na tych ustawieniach co był, natomiast zapłon ustawiono zgodnie ze znakami. W warsztacie powiedziano mi że muszę zrobić przynajmniej 1000km żeby wszystko się dotarło. Po zrobieniu ok 1200km zaczął się problem ze strzelaniem w kolektor dolotowy. Najgorzej jest wtedy kiedy silnik nie jest jeszcze wystarczająco ciepły, dopiero tak przy temp. 70 stopni sytuacja się poprawia, jednak przy szybkim dodaniu gazu nadal strzela w kolektor. Próbowałem zmniejszać i zwiększać dawkę gazu ale nic to nie pomaga. Instalacja w moim Audi to Lovato STA G2-L. Zwracam się z uprzejmą prośba o poradę, jaka jest przyczyna, czy może po prostu coś w tej instalacji jest uszkodzone i podlega wymianie? Z góry dziękuje...
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Dokładnie jak pisał Wojtek z tym, że do Staga2l nie ma fejsu . Na marginesie to jest bardzo kiepski sterownik moim zdaniem. Do regulacji potrzebny jest specjalny tester TSL, który wprowadza sterownik LPG w tryb serwisowy i umożliwia poprawną regulację (można to osiągnąć zwierając odpowiednie piny w sterowniku ale nie pamiętam które bo baaardzo dawno to robiłem . Oczywiście dodatkowo trzeba mieć analizator spalin lub chociaż oscyloskop do sprawdzenia przebiegu lambdy. Kręcenie "na pałę" nie ma sensu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Na pewno to nie ma silnika ABT o pojemności 1.8 Być może to jest silnik PM ze sterownikiem takim samym jak ABT pierwszej serii, czyli Mono Motronic 1.2.1 . Jeśli ma 1.8 poj. to na pewno nie ABT. Jeśli to ABT to musi mieć poj.2.0rafal861023 pisze:Napewno silnik ABT jest to ostatnie wydanie w wersji Comfort Edition 1.8 na jednopunkcie