Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafal861023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?

Post autor: rafal861023 » 07 lut 2008, 10:57

Witam serdecznie. Otóż mam problem z instalacją LPG, jakiś miesiąc temu w moim Audi wymieniana była uszczelka pod głowicą i zrobiona regeneracja głowicy. Gaz pozostał na tych ustawieniach co był, natomiast zapłon ustawiono zgodnie ze znakami. W warsztacie powiedziano mi że muszę zrobić przynajmniej 1000km żeby wszystko się dotarło. Po zrobieniu ok 1200km zaczął się problem ze strzelaniem w kolektor dolotowy. Najgorzej jest wtedy kiedy silnik nie jest jeszcze wystarczająco ciepły, dopiero tak przy temp. 70 stopni sytuacja się poprawia, jednak przy szybkim dodaniu gazu nadal strzela w kolektor. Próbowałem zmniejszać i zwiększać dawkę gazu ale nic to nie pomaga. Instalacja w moim Audi to Lovato STA G2-L. Zwracam się z uprzejmą prośba o poradę, jaka jest przyczyna, czy może po prostu coś w tej instalacji jest uszkodzone i podlega wymianie? Z góry dziękuje...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lut 2008, 11:23

Na poczatek nie było silników ABT w B3, po drugie na poczatek do wym świece,przewody, skontrolowanie czy faktycnie jest prawidłowy kont zapłonu i regulacja LPG, nie na oko tylko na analizatorze lub za pomoca interfejsa do instalacji LPG.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lut 2008, 11:40

Dokładnie jak pisał Wojtek z tym, że do Staga2l nie ma fejsu :-( . Na marginesie to jest bardzo kiepski sterownik moim zdaniem. Do regulacji potrzebny jest specjalny tester TSL, który wprowadza sterownik LPG w tryb serwisowy i umożliwia poprawną regulację (można to osiągnąć zwierając odpowiednie piny w sterowniku ale nie pamiętam które bo baaardzo dawno to robiłem :-( . Oczywiście dodatkowo trzeba mieć analizator spalin lub chociaż oscyloskop do sprawdzenia przebiegu lambdy. Kręcenie "na pałę" nie ma sensu.

rafal861023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: rafal861023 » 07 lut 2008, 11:43

Napewno silnik ABT jest to ostatnie wydanie w wersji Comfort Edition 1.8 na jednopunkcie. Świece i przewody już wymieniałem, co do zapłonu to był ustawiany w warsztacie a jak byłem niedawno by mi go ponownie ustawili powiedziano mi że zapłon był ustawiony dobrze i że to napewno wina instalacji.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lut 2008, 11:56

A więc pozostaje podjechac do gazowników którzy znaja ta instalacje i porzadnie ja wyreguluja

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lut 2008, 13:48

rafal861023 pisze:Napewno silnik ABT jest to ostatnie wydanie w wersji Comfort Edition 1.8 na jednopunkcie
Na pewno to nie ma silnika ABT o pojemności 1.8 Być może to jest silnik PM ze sterownikiem takim samym jak ABT pierwszej serii, czyli Mono Motronic 1.2.1 . Jeśli ma 1.8 poj. to na pewno nie ABT. Jeśli to ABT to musi mieć poj.2.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl