Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
rafal861023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg

[80 B3 1.8 ABT 90KM LPG] Dlaczego strzela w kolektor?

Post autor: rafal861023 » 07 lut 2008, 10:57

Witam serdecznie. Otóż mam problem z instalacją LPG, jakiś miesiąc temu w moim Audi wymieniana była uszczelka pod głowicą i zrobiona regeneracja głowicy. Gaz pozostał na tych ustawieniach co był, natomiast zapłon ustawiono zgodnie ze znakami. W warsztacie powiedziano mi że muszę zrobić przynajmniej 1000km żeby wszystko się dotarło. Po zrobieniu ok 1200km zaczął się problem ze strzelaniem w kolektor dolotowy. Najgorzej jest wtedy kiedy silnik nie jest jeszcze wystarczająco ciepły, dopiero tak przy temp. 70 stopni sytuacja się poprawia, jednak przy szybkim dodaniu gazu nadal strzela w kolektor. Próbowałem zmniejszać i zwiększać dawkę gazu ale nic to nie pomaga. Instalacja w moim Audi to Lovato STA G2-L. Zwracam się z uprzejmą prośba o poradę, jaka jest przyczyna, czy może po prostu coś w tej instalacji jest uszkodzone i podlega wymianie? Z góry dziękuje...

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lut 2008, 11:23

Na poczatek nie było silników ABT w B3, po drugie na poczatek do wym świece,przewody, skontrolowanie czy faktycnie jest prawidłowy kont zapłonu i regulacja LPG, nie na oko tylko na analizatorze lub za pomoca interfejsa do instalacji LPG.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lut 2008, 11:40

Dokładnie jak pisał Wojtek z tym, że do Staga2l nie ma fejsu :-( . Na marginesie to jest bardzo kiepski sterownik moim zdaniem. Do regulacji potrzebny jest specjalny tester TSL, który wprowadza sterownik LPG w tryb serwisowy i umożliwia poprawną regulację (można to osiągnąć zwierając odpowiednie piny w sterowniku ale nie pamiętam które bo baaardzo dawno to robiłem :-( . Oczywiście dodatkowo trzeba mieć analizator spalin lub chociaż oscyloskop do sprawdzenia przebiegu lambdy. Kręcenie "na pałę" nie ma sensu.

rafal861023
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 06 gru 2007, 14:41
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: rafal861023 » 07 lut 2008, 11:43

Napewno silnik ABT jest to ostatnie wydanie w wersji Comfort Edition 1.8 na jednopunkcie. Świece i przewody już wymieniałem, co do zapłonu to był ustawiany w warsztacie a jak byłem niedawno by mi go ponownie ustawili powiedziano mi że zapłon był ustawiony dobrze i że to napewno wina instalacji.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 07 lut 2008, 11:56

A więc pozostaje podjechac do gazowników którzy znaja ta instalacje i porzadnie ja wyreguluja

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 lut 2008, 13:48

rafal861023 pisze:Napewno silnik ABT jest to ostatnie wydanie w wersji Comfort Edition 1.8 na jednopunkcie
Na pewno to nie ma silnika ABT o pojemności 1.8 Być może to jest silnik PM ze sterownikiem takim samym jak ABT pierwszej serii, czyli Mono Motronic 1.2.1 . Jeśli ma 1.8 poj. to na pewno nie ABT. Jeśli to ABT to musi mieć poj.2.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl