Witajcie.... i przepraszam że drążę temat...
w moim autku jest silnk AAZ; ma on 3 czujniki ciśnienia:
Czujnik szary - 0,9 bar
Czujnik niebieski - 0,25 bar
Czujnik biały - 1,8 bara
czujniki są montowane: przed filtrem oleju, za filtrem oleju oraz trzeci w głowicy (od tyłu, przy skrzyni begów).
Który gdzie powinien być wkręcony??
Dziwna dla mnie sprawa: 2 czujniki są jakby zwarte: omomierz pokazuje przejście miedzy obudową a konektorem, jeden zaś jest jakby "odwrotny" czyżby sygnalizował za wysokie ciśnienie?
pozdrawiam
wiech
[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? raz jeszcze
Te" zwarte"jak piszesz czyli mierząc omomierzem miedzy konektorem a masą pokazuje przejscie na wyłączonym silniku przynajmniej jeden z nich jest od gaszenia kontrolki oleju w liczniku (włącz zapłon i zdejmij kabelek z jednego z nich kontrolka na liczniku napewno ci zgasnie )a ten" odwrotny "jak piszesz jest od sygnalizacji za niskiego cisnienia brzęczykiem (ten pokaże ci obwód miedzy konektorem a masą jak odpalisz silnik)ten trzeci w głowicy hmm....pewnie jakiś dodatkowy u mnie jest tylko dwa przy podstawie filtra oleju ...a jako ciekawostkę powiem ci że po tym jak kupiłem swoje auto kontrolka oleju gasła mi nie od razu ale po jakichś 3 sekundach na liczniku 252tys trochę mnie to zaniepokoiło i niedawało spokoju bo we wszystkich wcześniejszych moich autach gasła od razu ...postanowiłem zmierzyć ciśnienie manometrem mechanicznym bo tylko taki pomiar jest pewny... wynik 2 atm na wolnych obrotach przy temp.silnika 90stopni po dodaniu gazu dochodziło do 5 atm...sprawdzałem dwoma manometrami dla pewności ...wynik był na tyle oczywisty że po pomiarze dałem sobie spokuj z pużno gasnącą lampką ...
Witam, pewnie się uśmiejecie, ale do dziś nie rozwiązałem sprawy z kontrolką i sygnałem dzwiękowym ciśnienia oleju. Teraz mam tak, że jak przyspieszam zapala się kontrolka i słychać sygnał dzwiękowy. Sprawdziłem manometrem ciśnienie - wydaje się ok. Chce jednak sprawdzić je podczas jazdy, co się dzieje, że 'dzwoni' ja dodaję 'gazu'. Kupiłem taki spec. czujnik (bańkę) ale nie chcę dać kikla stów za oryginalny wskaźnik do kabiny. Możecie podpowiedzieć, gdzie kupię 'zegar' do wskazań ciśnienaia oleju? Pozdrawiam
http://allegro.pl/show_item.php?item=309624262 lub coś podobnego.
Być może jest zepsuty układ mini check w liczniku i dlatego masz takie objawy.
Jednak dla mnie wydaje sie podejrzaną kwestia wymienionej pompy olejowej, która może być zbyt blisko dna miski olejowej, przez co ma trudności w zasysaniu oleju.
Być może te "dzwonienie" to objaw zbyt małej odległości pomiędzy "smokiem" pompy a dnem miski. Przy przyspieszaniu pompa może wpadać w delikatne drgania i może uderza w miskę wydającą takie dźwięki?
Być może jest zepsuty układ mini check w liczniku i dlatego masz takie objawy.
Jednak dla mnie wydaje sie podejrzaną kwestia wymienionej pompy olejowej, która może być zbyt blisko dna miski olejowej, przez co ma trudności w zasysaniu oleju.
Być może te "dzwonienie" to objaw zbyt małej odległości pomiędzy "smokiem" pompy a dnem miski. Przy przyspieszaniu pompa może wpadać w delikatne drgania i może uderza w miskę wydającą takie dźwięki?
Czarku, piszesz.... "układ mini check" .... to taki swoisty komputerek? gdzie jest zamontowany? Można ten moduł kupić?
Odnośnie "dzwonienia" - nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na myśli odgłos brzęczenia, sygnalizacji, że coś z cisnieniem nie tak.
Zaintrygowała mnie podpowiedź odnośnie pompy ... muszę to sprawdzić - może faktycznie miska jest za blisko smoka?
Dziękuję za link do wskaźnika Pozdrawiam wiech
Odnośnie "dzwonienia" - nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na myśli odgłos brzęczenia, sygnalizacji, że coś z cisnieniem nie tak.
Zaintrygowała mnie podpowiedź odnośnie pompy ... muszę to sprawdzić - może faktycznie miska jest za blisko smoka?
Dziękuję za link do wskaźnika Pozdrawiam wiech
przypne moj problem jeszcze dotyczacy zapalania sie kontrolki smarowania w mojej b4 (automat) która zapala sie b.czesto na trasie raczej nie głownie w miescie trudno to okreslic kiedy ale czesto jak jade na wyzszych obrotach i potem normalnie to sie zapali ;/ i jak mu znow przycisne i zwalniam jade bez gazu to swieci coraz slabiej,rzazy i zgasnie ale czesto po chwili znow sie zapali w sumie nie ma reguly na to... oleju mam dosyc prosze o pomoc bo nie wiem co robic z tym. moze ten smok od pompy udeza o miske jak pisaliscie bo podczas jazdy przy przyspieszaniu przy wyzszych obrotach slychac takie dziwne TRRRRRRR..... ale to w sumie na postoju przy gazowaniu powinno slychac...