Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? raz jeszcze

ODPOWIEDZ
vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

[80 B4 1.9 TD AAZ ] za niskie ciśnienie oleju? raz jeszcze

Post autor: vienio » 24 paź 2007, 09:07

Witajcie.... i przepraszam że drążę temat...
w moim autku jest silnk AAZ; ma on 3 czujniki ciśnienia:
Czujnik szary - 0,9 bar
Czujnik niebieski - 0,25 bar
Czujnik biały - 1,8 bara

czujniki są montowane: przed filtrem oleju, za filtrem oleju oraz trzeci w głowicy (od tyłu, przy skrzyni begów).
Który gdzie powinien być wkręcony??

Dziwna dla mnie sprawa: 2 czujniki są jakby zwarte: omomierz pokazuje przejście miedzy obudową a konektorem, jeden zaś jest jakby "odwrotny" czyżby sygnalizował za wysokie ciśnienie?
pozdrawiam
wiech
vienio

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 24 paź 2007, 19:39

Te" zwarte"jak piszesz czyli mierząc omomierzem miedzy konektorem a masą pokazuje przejscie na wyłączonym silniku przynajmniej jeden z nich jest od gaszenia kontrolki oleju w liczniku (włącz zapłon i zdejmij kabelek z jednego z nich kontrolka na liczniku napewno ci zgasnie )a ten" odwrotny "jak piszesz jest od sygnalizacji za niskiego cisnienia brzęczykiem (ten pokaże ci obwód miedzy konektorem a masą jak odpalisz silnik)ten trzeci w głowicy hmm....pewnie jakiś dodatkowy u mnie jest tylko dwa przy podstawie filtra oleju ...a jako ciekawostkę powiem ci że po tym jak kupiłem swoje auto kontrolka oleju gasła mi nie od razu ale po jakichś 3 sekundach na liczniku 252tys trochę mnie to zaniepokoiło i niedawało spokoju bo we wszystkich wcześniejszych moich autach gasła od razu ...postanowiłem zmierzyć ciśnienie manometrem mechanicznym bo tylko taki pomiar jest pewny... wynik 2 atm na wolnych obrotach przy temp.silnika 90stopni po dodaniu gazu dochodziło do 5 atm...sprawdzałem dwoma manometrami dla pewności ...wynik był na tyle oczywisty że po pomiarze dałem sobie spokuj z pużno gasnącą lampką ...

Awatar użytkownika
minon1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1138
Rejestracja: 20 kwie 2007, 15:49
Lokalizacja: Sochaczew
Kontakt:

Post autor: minon1 » 25 paź 2007, 16:22

Kolego u mnie czujnik niebieski jest z góry w wymienniku ciepła, szary natomiast z dołu.
Trzeci nie wiem, ale skoro te dwa miejsca są (powiedzmy) wiadome to tamten pójdzie taj jak pisałeś w blok.
Jeśli tak wstawiłeś i dalej nie pomaga to może czujnik któryś uszkodzony :?:
:cry:

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 25 paź 2007, 23:22

niebieski i szary w AAZ są w podstawie filtra...
białego nie posiadam (zapewne kombinowany i wkręcony do bloku - może miał być do dodatkowych zegarów, albo co?)

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 08 lut 2008, 07:16

Witam, pewnie się uśmiejecie, ale do dziś nie rozwiązałem sprawy z kontrolką i sygnałem dzwiękowym ciśnienia oleju. Teraz mam tak, że jak przyspieszam zapala się kontrolka i słychać sygnał dzwiękowy. Sprawdziłem manometrem ciśnienie - wydaje się ok. Chce jednak sprawdzić je podczas jazdy, co się dzieje, że 'dzwoni' ja dodaję 'gazu'. Kupiłem taki spec. czujnik (bańkę) ale nie chcę dać kikla stów za oryginalny wskaźnik do kabiny. Możecie podpowiedzieć, gdzie kupię 'zegar' do wskazań ciśnienaia oleju? Pozdrawiam
vienio

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 lut 2008, 07:40

http://allegro.pl/show_item.php?item=309624262 lub coś podobnego.

Być może jest zepsuty układ mini check w liczniku i dlatego masz takie objawy.
Jednak dla mnie wydaje sie podejrzaną kwestia wymienionej pompy olejowej, która może być zbyt blisko dna miski olejowej, przez co ma trudności w zasysaniu oleju.
Być może te "dzwonienie" to objaw zbyt małej odległości pomiędzy "smokiem" pompy a dnem miski. Przy przyspieszaniu pompa może wpadać w delikatne drgania i może uderza w miskę wydającą takie dźwięki?

vienio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 13 sie 2007, 07:53
Kontakt:

Post autor: vienio » 08 lut 2008, 11:17

Czarku, piszesz.... "układ mini check" .... to taki swoisty komputerek? gdzie jest zamontowany? Można ten moduł kupić?
Odnośnie "dzwonienia" - nieprecyzyjnie się wyraziłem - miałem na myśli odgłos brzęczenia, sygnalizacji, że coś z cisnieniem nie tak.

Zaintrygowała mnie podpowiedź odnośnie pompy ... muszę to sprawdzić - może faktycznie miska jest za blisko smoka?

Dziękuję za link do wskaźnika :) Pozdrawiam wiech
vienio

kogucik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:45
Lokalizacja: Śląskie

Post autor: kogucik » 10 lut 2008, 23:37

przypne moj problem jeszcze dotyczacy zapalania sie kontrolki smarowania w mojej b4 (automat) która zapala sie b.czesto na trasie raczej nie głownie w miescie trudno to okreslic kiedy ale czesto jak jade na wyzszych obrotach i potem normalnie to sie zapali ;/ i jak mu znow przycisne i zwalniam jade bez gazu to swieci coraz slabiej,rzazy i zgasnie ale czesto po chwili znow sie zapali w sumie nie ma reguly na to... oleju mam dosyc prosze o pomoc bo nie wiem co robic z tym. moze ten smok od pompy udeza o miske jak pisaliscie bo podczas jazdy przy przyspieszaniu przy wyzszych obrotach slychac takie dziwne TRRRRRRR..... ale to w sumie na postoju przy gazowaniu powinno slychac...:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga