[B3 PM] 205/50R16, czy 195/50R16?
[B3 PM] 205/50R16, czy 195/50R16?
witam,
wypytywalem Was niedawno o felgi do mojej laluni. wybralem 7,5J R16 ET30. zalozone sa na nich oponki 205/50. na jednej parze opon mozna jeszcze pojezdzic sezon, chcialbym wiec dokupic tylko druga. zamierzalem zaopatrzyc sie w 195/50 i w przyszlym roku dokupic kolejne na miejsce 205. popytalem to tu to tam i teraz mam dylemat, bo czesc osob zalecala zostac przy 205, a czesc 195.
jako argumenty za 205 uslyszalem:
- lepsza przyczepnosc
- latwiejsza dostepnosc
- ochrona brzegu felgi przed obcierka
- wyzszy profil, odpowiedni na nasze drogi
natomiast za 195 przemawia
- srednica kola 'fabryczna'
- oponka calkowicie schowa sie pod nadkole (teraz balon lekko wystaje)
- nie zamula auta
- mniej bedzie chlapalo podczas mokrej pogody
- mniejsze prawdopodobienstwo zawadzenia o blotnik
ktore oponki powienem wybrac?
jeszcze odnosnie ostatniego punktu chcialbym sie jeszcze dowiedziec, czy na fabrycznym (nieobnizonym) zawieszeniu zawadzala Wam opona o blotniki? jak duzy jest skok z tylu? czy w przypadku dobijania mozna zalozyc na trzpienie amortyzatorow jakies gumowe zderzaki zmniejszajace ich suw? wogole jest dostepne takie cos? narazie nie chcialbym sie pchac w wymiane sprezyn.
wypytywalem Was niedawno o felgi do mojej laluni. wybralem 7,5J R16 ET30. zalozone sa na nich oponki 205/50. na jednej parze opon mozna jeszcze pojezdzic sezon, chcialbym wiec dokupic tylko druga. zamierzalem zaopatrzyc sie w 195/50 i w przyszlym roku dokupic kolejne na miejsce 205. popytalem to tu to tam i teraz mam dylemat, bo czesc osob zalecala zostac przy 205, a czesc 195.
jako argumenty za 205 uslyszalem:
- lepsza przyczepnosc
- latwiejsza dostepnosc
- ochrona brzegu felgi przed obcierka
- wyzszy profil, odpowiedni na nasze drogi
natomiast za 195 przemawia
- srednica kola 'fabryczna'
- oponka calkowicie schowa sie pod nadkole (teraz balon lekko wystaje)
- nie zamula auta
- mniej bedzie chlapalo podczas mokrej pogody
- mniejsze prawdopodobienstwo zawadzenia o blotnik
ktore oponki powienem wybrac?
jeszcze odnosnie ostatniego punktu chcialbym sie jeszcze dowiedziec, czy na fabrycznym (nieobnizonym) zawieszeniu zawadzala Wam opona o blotniki? jak duzy jest skok z tylu? czy w przypadku dobijania mozna zalozyc na trzpienie amortyzatorow jakies gumowe zderzaki zmniejszajace ich suw? wogole jest dostepne takie cos? narazie nie chcialbym sie pchac w wymiane sprezyn.
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Przy takim ET możesz spokojnie pozostać przy 205. Felga jest 7,5 cala więc tak naprawde nie odczujesz zbytnio różnicy przy szerokości jeśli chodzi o dobijanie zawieszenia do nadkola. Spokojnie schowa sie więc bez obaw. Jeśli jeszcze dorzucisz do tego lekki zawias...spokojnie mozesz i 215 załozyć - choć nie polecam.
Dla przykładu podam Ci jaki ja mam rozmiar w B2 Coupe (gdzie kubatura jest podobna) - mam 195/50/15 i jest sporo miejsca. Przymierzałem 215/40/16 i też było git - tylko skręcać ciężko (bez wspomagania).
Dla przykładu podam Ci jaki ja mam rozmiar w B2 Coupe (gdzie kubatura jest podobna) - mam 195/50/15 i jest sporo miejsca. Przymierzałem 215/40/16 i też było git - tylko skręcać ciężko (bez wspomagania).
brzeg bieznika znajduje sie dokladnie pod brzegiem nadkola, poza auto wystaje mi jedynie boczek opony. tak wiec w goracym momencie opona niestety nie schowa sie cala pod blotnikiem tylko przywali w jego rant - tego sie wlasnie obawiam . odleglosc miedzy nimi to zaledwie kilka cm (cala dlon spokojnie przechodzi przez szczeline), dlatego pytalem o skok zawieszenia i ewentualne jego zmniejszenie.
a na parkingu krece sobie kiera jednym palcem, wiec opory niestraszne :-PPP
a na parkingu krece sobie kiera jednym palcem, wiec opory niestraszne :-PPP
dolacze do tematu bo troche sie wystraszylem czytajac wasze posty,.... Mam B4 avant fabrycznie obnizony i utwardzony. W tej chwili sa kola zimowe 195/65 R15 i opona lekko chowa sie w błotniku wiec zwiecha jest dosyc spora... Na lato chcialem kupic 205/50R16 i teraz nie jestem pewny czy pakowac kase w takie kola ..... zmieszcza sie???
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
195 to szerokośc opony a 50 to 50% szerokości opony. Tak więc jak masz 195/65/15 to masz szerokość 195mm, wysokość opony 126,75 mm a w przypadku 205/50/16 masz 205 mm szerokość 102mm wysokość opony. Biorąc pod uwagę różnicę między 15 a 16 cali felgi wychodzi Ci iż na 16tkach będziesz miał niższy profil koła o jakies 23mm.
Poniżej podaje wam przelicznik:
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html
Poniżej podaje wam przelicznik:
http://www.ostragorka.eu.org/~swietokrzyska/opony.html