Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Wspomaganie dziwne dzwieki

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

[B4 1.9 TDI 1Z] Wspomaganie dziwne dzwieki

Post autor: Marcin D » 08 sty 2008, 18:10

koledzy mam taki problem ze wspomaganiem ze po kazdorazowym odpaleniu silnika i pokreceniu kierownica(nawet podczas jazdy) szczgolnie na zimnym silniku wydobywa sie dzwiek takie jakies bzzzzzzy,mniej wiecej taki jaki wydobywa sie przy odpowietrzaniu ukladu wspom.po zalaniu nowego oleju(moze takie troszke mialczenie) jakby plyn mial trudnosci z przeplynieciem przez jakas szczeline.bardziej nie moge tego zobrazowc.dodam ze olej wymienilem na nowy febiego zielony.caly uklad jest szczelny,wspomaganie dziala ok na postoju i w czasie jazdy. pozdrawiam Marcin.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 sty 2008, 18:49

U mnie było to samo po wymianie płynu w układzie, zaczeło głośniej pracować przyczyną jest już poprostu zurzycie pompy i przkładni, nic na to nie poradzisz, ale też nie masz sie czym przejmować, skoro nic nie cieknie i wspoma działa to jest ok. Jak chesz to poszukaj sobie o wymianie płynu w spomaganiu tam opisane jest to przezemnie i przez kolegów dość dokładnie. <ok>

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 07 lut 2008, 22:55

Solskier pisze:U mnie było to samo po wymianie płynu w układzie, zaczeło głośniej pracować przyczyną jest już poprostu zurzycie pompy i przkładni, nic na to nie poradzisz, ale też nie masz sie czym przejmować, skoro nic nie cieknie i wspoma działa to jest ok. Jak chesz to poszukaj sobie o wymianie płynu w spomaganiu tam opisane jest to przezemnie i przez kolegów dość dokładnie. <ok>
Podlacze sie do tematu, bo tez mam takie dziwne bzyczenie jak maksymalnie skrecam kirownice do konca, niezaleznie w ktora strone, to taki dzwiek jak by cos o cos obcieralo nie wiem od czego to moze byc?
A co do Wymiany plynu wspomagania, to w zasadzie powinno sie go wymieniac a jesli tak to co ile, bo wydawalo mi sie ze jak w skrzyni nie wymienia sie tylko uzupelnia co najwyzej jak sa ubytki?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 08 lut 2008, 17:37

W obu przypadkach pompa sie już zmęczyła. W pierwszym przypadku jeśli nawet nei kręcisz kierownicą a słychac pompe to znak że jest do wymiany. Jeśli przy maksymalnym skręcie to znak że jest nei szczelna i wystarczy dac do regenracji aby wymienili zemeringi pompy (podobnie w drugim przypadku choć jeśli jest to tylko przy maksymalnym skręcie i słychać delikatne bzykanie to nie jest tak źle - sprawdź czy w okolicach pompy nei widac płynu)

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 09 lut 2008, 09:02

U mnie ewidentnie pompa sie kończy pomimo iż nie ma nigdzie wycieków, ale z dnia na dzien zauważam iż kierownica chodzi coraz cieżej, moze wlne gestrzy płyn to bedzie miała wieksze ciśnienie albo ją rozsadzi odrazu albo bedzie jeszcze jakiś czas chodził dobrze. Ogólnie zaczynam sie rozgladać za nową pompą.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 09 lut 2008, 10:56

proponuje sprawdzić czy pompa się nie poci

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 09 lut 2008, 10:58

Vision pisze:proponuje sprawdzić czy pompa się nie poci



Już kolega napisał że jest sucha.

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 09 lut 2008, 11:39

koledzy ale u mnie dzwiek wystepuje tylko po odpaleniu auta,nie jest ciagly tylko jeknie takie bzzzymmmm jak zaczynam krecic kierownica i koniec,potem juz nie slysze tego,dopiero jak autko postoji i odpale to znowu sie pojawi na chwile a potem spokoj?

czapa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 114
Rejestracja: 22 cze 2007, 13:47
Lokalizacja: Mysłowice

Post autor: czapa » 09 lut 2008, 11:48

to ja mam troche inne pytanie :oops: jaki pasek ma byc do pompy od wspomagania :?:

mellow_pak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 286
Rejestracja: 24 paź 2007, 20:03
Lokalizacja: Sląsk

Post autor: mellow_pak » 25 lut 2008, 14:33

moja pompa od wspomagania sie poci, przez to co jakis czas dolewam plynu (FEBI) co poradzicie bo musze cos temu zaradzic ???

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 28 lut 2008, 22:18

U mnie słychać z koleji szum, czy to normalne bo dopiero założyłem wspome i nie wiem czy tak ma być ? Trochę mnie to denerwuje bo kupę kasy wydałem na to wspomaganie.

fort29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 03 mar 2008, 00:05

Post autor: fort29 » 03 mar 2008, 00:20

Witam! U mnie pompę zaczyna słychać tylko jak kręcę kierownicą. Wspomaganie przełożyłem od innego rozbitka. Wlałem nowy płyn, czerwony, elfa, bo taki polecił mi poprzedni właśćciel. Czy to są już odgłosy padającej pompy? Nie wiem czy to prawidłowy odruch, ale jak skręcę kierownicą do oporu to to widać po silniku spadek obrotów, tak jagby pompa stawiała opór, odgłos pompy NIE nasila sie? co moze byc tego przyzcyną?

Gerpi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 06 kwie 2007, 02:50
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: Gerpi » 03 mar 2008, 10:42

Mnie też spadają obroty po skręceniu kierownicą na max więc może tak ma być ? :)

Awatar użytkownika
Kamil 20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 228
Rejestracja: 27 lip 2007, 21:42
Lokalizacja: Lipsko/Kielce

Post autor: Kamil 20 » 13 kwie 2008, 15:14

Ja się podepnę pod temat. Otóż zauważyłem, że nagle ubyło mi płynu w zbiorniczku, patrzę pod spód a tam kapie mi z pompy, wyciek jest na tym złączu pompy. Mam pytanie czy można rozkręcić pompę i wstawić nową uszczelkę samemu? Czy lepiej będzie oddać do regeneracji, a może rozglądać się za używaną? Dodam, że pompa dobrze wspomaga tylko występuję to brzęczenie szczególnie na zimnym silniku.

TDI80
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 10 wrz 2007, 22:58

Post autor: TDI80 » 14 kwie 2008, 17:16

Gerpi pisze:Mnie też spadają obroty po skręceniu kierownicą na max więc może tak ma być ? :)
jak skrecasz na maksa kierownica paski mocniej dzialaja na silnik i jest bardziej obciazony,
czasem nawet do tego stopnia moga obciazac silnik ze moze Ci zgasnac

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl