[ABC] Silnik - problemy z pracą silnika
[ABC] Silnik - problemy z pracą silnika
Witam wszystkich Klubowiczów. Panowie,panie:) , mam poważny problem z moim autem. Odkąd ją kupiłem jest tak czasami że jak chcę odpalic auto, kręcę rozrusznikiem i nie chce zapalic, gdy przestanę krecić w górnym okienku wyswietla sie kontrolka smarownicy z kapiącym olejem (kontrolka od oleju). nie ważne czy auto jest rozgrzane czy też stoi jakis czas zawsze jest tak samo. Nieraz postoi pare minut, nieraz cały dzień i zapali normalnie i jakis czas mam spokój.Teraz jednak stoi juz 3 dni i nic, nie chce zaskoczyć. Poziom oleju jest w porządku również jak i ciśnienie. Olej nie jest stary gdyż zmieniałem go jakiś miesiąc temu. Przed zmianą równiez było to samo jak i teraz, po zmianie. Miał ktos coś takiego?
Pozdrawiam, czekam na POMOC!
Pozdrawiam, czekam na POMOC!
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:37 przez Myszah4, łącznie zmieniany 3 razy.
Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale silnik jak nie pracuje (nie chce zapalic lub zgasl), to kontrolka oleju powinna sie palic. Silnik kiedy nie pracuje, nie napedza pompy oleju i kontrolka sie zaswieca. To ze silnik nie chce ci odpalic to nie jest wina oleju, ani wina cisnienia (pisales ze jest dobre), wina moze byc po stronie ukladu paliwowego lub ukladu zaplonowego.
Miałem kiedyś 90 z silnikiem KV i też miała taki wyświetlacz z komunikatami.Podobnie jak u Ciebie świeciła mi się , ale tylko wtedy gdy przestałem kręcić rozrusznikiem.Też czasem musiałem długo kręcić bo nie zapalał od pierwszego.Kontrolka ta pokazuje że w danym momencie jest za słabe ciśnienie oleju.Zapewne gaśnie u Ciebie gdy auto już jest na chodzie.W momencie gdy przestajesz kręcić rozrusznikiem a auto nie zapaliło pompa oleju nie podaje odpowiedniego ciśnienia i w tedy właśnie ta wielka kontrolka się zapala. Nie martw się jest O.K. Pod warunkiem że nie świeci <ok> się cały czas.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1
- Rejestracja: 08 lut 2008, 14:13
- Lokalizacja: Radom
[80 B4 2.6 ABC]stukanie w silniku i opiłki metalowe w oleju
Siemanko od niedawna słyszę dosyć głośne stuki z mojego silnika przy obrotach od 2 000 do 3 000 obrotów a po spuszczeniu oleju znajdowały się w nim opiłki metalowe.Co może być przyczyną i czy drogie mogą być koszty naprawy? Pomóżcie Pozdro
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Opiłki metalu w oleju + pukanie w silniku. Nie wygląda to wesoło. Miałem identycznie jak zatarłem jedną panewką korbowodową.
Czym prędzej rozbierałbym silnik i patrzył co jest nie tak. Pół biedy jeśli to wałek rozrządu siada, ale jeśli któraś panewka na wale Jeśli w porę zareagujesz to możesz ocalić wał i skończy się na wymianie panewek, ale jak nic nie zrobisz to może to doprowadzić do obrócenia panewki a w takim przypadku albo wał do szlifu, albo wymiana na inny.
Czym prędzej rozbierałbym silnik i patrzył co jest nie tak. Pół biedy jeśli to wałek rozrządu siada, ale jeśli któraś panewka na wale Jeśli w porę zareagujesz to możesz ocalić wał i skończy się na wymianie panewek, ale jak nic nie zrobisz to może to doprowadzić do obrócenia panewki a w takim przypadku albo wał do szlifu, albo wymiana na inny.
Nie wiem czy w tym momencie nie pletę głupot, ale z tego co pamiętam silniki 2.6 i 2.8 mia ły skłonnośc do problemów z pompą oleju, a co się z tym wiąże niedostatkiem w smarowaniu=przycierka. Nie chce straszyć, miałem już 2,8 z identyczną przypadłością tylko w C4 i niestety nie udało sie go uzdrowić. Opiłki w oleju były. Panewki łożysk głównych i oba wałki rozrządu. Remont nieopłacalny
- Darek 80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 120
- Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
- Lokalizacja: Bełchatów
Ta przypadłość z pompą oleju to w 2,8 podobno.Na miejscu kolegi zrobiłbym płukanie silnika,zalał świerzym olejem i jeździł dalej,jak się coś urwie to dopiero patrzeć co i jak.Teraz bez rozebrania silnika na czynniki niemal pierwsze nic się możesz nie dowiedzieć a kasa poleci za samą robociznę.Chyba że sam robisz.