Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABC] Silnik - problemy z pracą silnika

Wszystko co tyczy się silników V6
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Myszah4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:53
Lokalizacja: Biała Piska

[ABC] Silnik - problemy z pracą silnika

Post autor: Myszah4 » 30 sty 2008, 18:04

Witam wszystkich Klubowiczów. Panowie,panie:) , mam poważny problem z moim autem. Odkąd ją kupiłem jest tak czasami że jak chcę odpalic auto, kręcę rozrusznikiem i nie chce zapalic, gdy przestanę krecić w górnym okienku wyswietla sie kontrolka smarownicy z kapiącym olejem (kontrolka od oleju). nie ważne czy auto jest rozgrzane czy też stoi jakis czas zawsze jest tak samo. Nieraz postoi pare minut, nieraz cały dzień i zapali normalnie i jakis czas mam spokój.Teraz jednak stoi juz 3 dni i nic, nie chce zaskoczyć. Poziom oleju jest w porządku również jak i ciśnienie. Olej nie jest stary gdyż zmieniałem go jakiś miesiąc temu. Przed zmianą równiez było to samo jak i teraz, po zmianie. Miał ktos coś takiego?
Pozdrawiam, czekam na POMOC!
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2012, 11:37 przez Myszah4, łącznie zmieniany 3 razy.
Myszah4

Awatar użytkownika
Drizzt
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:00
Lokalizacja: WLKP

Post autor: Drizzt » 30 sty 2008, 19:02

Rozumiem, że kontrolka oleju świeci się podczas jazdy? W takiej sytuacji możliwe przyczyny (jeżeli ciśnienie i poziom oleju jest OK) to zwarcie na masie w przewodzie elektrycznym czujnika ciśnienia oleju lub uszkodzeny czujnik ciśnienia.
AKTUALNIE: Audi A4 B5 AJM
EX: Audi 80 B3 PP LPG
EX: Suzuki Swift GTI

krychu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 17 sty 2007, 09:22
Lokalizacja: Brisbane

Post autor: krychu » 30 sty 2008, 19:37

Nie wiem czy dobrze zrozumialem, ale silnik jak nie pracuje (nie chce zapalic lub zgasl), to kontrolka oleju powinna sie palic. Silnik kiedy nie pracuje, nie napedza pompy oleju i kontrolka sie zaswieca. To ze silnik nie chce ci odpalic to nie jest wina oleju, ani wina cisnienia (pisales ze jest dobre), wina moze byc po stronie ukladu paliwowego lub ukladu zaplonowego.
Było:
Seat Ibiza 1,2 System Porsche
Jest:
(1) Audi 80 B4 Sedan FWD 2.0 ABT + LPG
(2) Audi A6 C4 Avant Quattro 2.8 30v AMX + LPG
(3) Audi A6 C6 Sedan Quattro 3.0 30v BBJ

Awatar użytkownika
Myszah4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:53
Lokalizacja: Biała Piska

Post autor: Myszah4 » 30 sty 2008, 20:40

Chodzi mi nie o kontrolke od oleju tylko na górnym wyswietlaczu komputera gdzie wyswietla różne komunikaty, tam sie zapala ten olej. Sama kontrolka od oleju ta mała jest OK.
Myszah4

Awatar użytkownika
kojtek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 168
Rejestracja: 19 lis 2007, 19:16
Lokalizacja: Działdowo

Post autor: kojtek » 31 sty 2008, 10:25

Miałem kiedyś 90 z silnikiem KV i też miała taki wyświetlacz z komunikatami.Podobnie jak u Ciebie świeciła mi się , ale tylko wtedy gdy przestałem kręcić rozrusznikiem.Też czasem musiałem długo kręcić bo nie zapalał od pierwszego.Kontrolka ta pokazuje że w danym momencie jest za słabe ciśnienie oleju.Zapewne gaśnie u Ciebie gdy auto już jest na chodzie.W momencie gdy przestajesz kręcić rozrusznikiem a auto nie zapaliło pompa oleju nie podaje odpowiedniego ciśnienia i w tedy właśnie ta wielka kontrolka się zapala. Nie martw się jest O.K. Pod warunkiem że nie świeci <ok> się cały czas.

wojtek1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 08 lut 2008, 14:13
Lokalizacja: Radom

[80 B4 2.6 ABC]stukanie w silniku i opiłki metalowe w oleju

Post autor: wojtek1984 » 09 lut 2008, 15:55

Siemanko od niedawna słyszę dosyć głośne stuki z mojego silnika przy obrotach od 2 000 do 3 000 obrotów a po spuszczeniu oleju znajdowały się w nim opiłki metalowe.Co może być przyczyną i czy drogie mogą być koszty naprawy? Pomóżcie Pozdro

toldek1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 03 lut 2008, 22:36
Lokalizacja: okolice Ropczyc

Post autor: toldek1 » 09 lut 2008, 16:05

Problem jest tak szeroki że trudno o jakieś konkrety, trzeba by było co nieco porozbierać silnik i obejrzeć, krzywki wałka rozrządu = popychacze, jego łożyskowanie, panewki wału, i korbowodów.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 09 lut 2008, 21:19

wojtek1984, Bez oleju jezdziłeś??
Przeważnie z braku oleju cos sie zaciera i i są wtedy opiłki,sprawdz olej ,w razie potrzeby dolej i jezdzij dalej.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 09 lut 2008, 22:37

Opiłki metalu w oleju + pukanie w silniku. Nie wygląda to wesoło. Miałem identycznie jak zatarłem jedną panewką korbowodową.

Czym prędzej rozbierałbym silnik i patrzył co jest nie tak. Pół biedy jeśli to wałek rozrządu siada, ale jeśli któraś panewka na wale :-/ Jeśli w porę zareagujesz to możesz ocalić wał i skończy się na wymianie panewek, ale jak nic nie zrobisz to może to doprowadzić do obrócenia panewki a w takim przypadku albo wał do szlifu, albo wymiana na inny.
Części samochodowe online - Motostacja

madazaw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 243
Rejestracja: 09 sie 2007, 19:16
Lokalizacja: Kurpie

Post autor: madazaw » 09 lut 2008, 23:00

Nie wiem czy w tym momencie nie pletę głupot, ale z tego co pamiętam silniki 2.6 i 2.8 mia ły skłonnośc do problemów z pompą oleju, a co się z tym wiąże niedostatkiem w smarowaniu=przycierka. Nie chce straszyć, miałem już 2,8 z identyczną przypadłością tylko w C4 i niestety nie udało sie go uzdrowić. Opiłki w oleju były. Panewki łożysk głównych i oba wałki rozrządu. Remont nieopłacalny :-/
Adam

Awatar użytkownika
Darek 80b3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 15 maja 2007, 19:03
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: Darek 80b3 » 10 lut 2008, 09:38

Ta przypadłość z pompą oleju to w 2,8 podobno.Na miejscu kolegi zrobiłbym płukanie silnika,zalał świerzym olejem i jeździł dalej,jak się coś urwie to dopiero patrzeć co i jak.Teraz bez rozebrania silnika na czynniki niemal pierwsze nic się możesz nie dowiedzieć a kasa poleci za samą robociznę.Chyba że sam robisz.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga