[80 B3 1,8s Ne ] stuknięcie przy zmianie biegu
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
[80 B3 1,8s Ne ] stuknięcie przy zmianie biegu
Witam wszystkich audi maniaków. Mam otóż taki problem. Jak przyśpieszam na 1 biegu tak załóżmy do 3000 tyś.obrotów i jak zmieniam na bieg 2 , czasami mi zerwie i słyszę taki stukot. Co to może być : poduszki pod skrzynią czy pod silnikiem czy coś innego.
- Doc
- Administrator
- Posty: 4643
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Tak. I to dość mocno.mar0z pisze:A czy przez te sprężynki szarpało Ci autem podczas jazdy jak dodawałeś/ujmowałeś gazu?
Na to ma wpływ tarcza sprzęgła, ale również poduszki silnika i skrzyni.
U mnie po wymienia sprzęgła luzy zniknęły. Jest jeszcze znikomy luz wydaje mi się, że na przegubach wewnętrznych, ale to już zauważalne jest przez takiego wariata jak ja, który doszukuje się dziury w całym
Luz objawiający sie stuknieciem podczas redukcji dochodzącym ze skrzyni biegów, pojawiającym sie najczęściej redukując z 3, 4 do 2 biegu to zdecydowanie kwestia tarczy sprzęgła. Istnieje możliwośc luzu na wałku głównym w skrzyni, ale to znacznie mniej prawdopodobne.
- davidpolska
- Forum Audi 80
- Posty: 479
- Rejestracja: 25 lut 2007, 08:59
- Lokalizacja: RZESZÓW
Miałem podobne objawy. Przy ruszaniu z miejsca czuć było takie uderzenie.Podobnie było przy gwałtownym dodaniu gazu.Jeszcze ciekawiej było przy zatrzymywaniu.Gdy auto toczyło się wolno na biegu i wcisnąłem sprzęgło miałem wrażenie że cały silnik wraz ze skrzynią opada.Poduszki całe, sprzęgło nowe i przeguby też ok.Przyczyną była skrzynia.Nie mogę w 100% powiedzieć co dokładnie bo jeszcze jej nie robiłem,ale przypuszczam że to luz na wałku głównym.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 32
- Rejestracja: 23 sty 2008, 21:10
- Lokalizacja: WAŁBRZYCH
bardzo podobny objaw występuje przy wahaczach a konkretnie gumach wahacza, nawet na nowych jeżeli są ze zbyt miękkiej gumy, przy hamowaniu, ruszaniu i nagłym przyspieszaniu odczuwalne jest wyraźne puknięcie sprawiające wrażenie przesuwającego się silnika lub skrzyni, przesuwa sie wahacz po tych gumach, nie ma luzów bocznych a wzdłużne bardzo trudno na kanale czy rolkach wyczuć, przerobiłem to jakiś czas temu po wymianie wahaczy na nowe, kilku diagnostów nie moglo dojść co jest choć wyraźnie było słychać puknięcie, mechanik wszedł do kanału a ja ruszałem do tyłu i do przodu bardzo krótkimi skokami, dopiero gdy chwycił za wahacz ręką wyczuł to przesunięcie, może to nie to ale warto wiedzieć i sprawdzić