Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Świece żarowe.

ODPOWIEDZ
Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 11 lut 2008, 10:17

Może silnik ciężej pali na 3 niż na 4 i wtedy reszta szybko pada. Co jaki czas trzeba zaglądać do świec?

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 11 lut 2008, 12:32

ja mam to auto od miesiąca wiec nie wiem czy swiece byly wogole kiedys wymieniane. chyba bedzie trzeba zainwestowac... albo podjechac jeszcze do kogos kto bardziej profesionalnie je sprawdzi...

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 14:53

Solskier pisze:Nie wiem dla czego ale tez w 3 przypadkach miałem spalone wszystkie świece...co nie oczywiscie regułą.... gdzieś kiedys doczytałem ze jak jest posadzona już jadna albo dwie to tamte dwie koljene padają wtedy po bardzo krótkim czasie, jednak nie było opisane z jakiej paki tak sie dzieje...co o tym myślicie?
Mi wydaje sie ze:jak sa 4 swieceto wtedy pobór pradu jest rzedu 40 amper i np gdy pobor pradu zmniejsza sie np przez 2 spalone swiece to na te dwie jeszcze dobre idzie wiekszy prad który powoduje spalenie swiec, moze jeszcze tak byc ze np sprawdzjac przewodem swiece bedzie iskrzyc ale to nie oznacza ze jest dobra swieca bo np moze miec zwarcje i wtedy tylko amperomierzem mozna sprawdzic <piwo>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 15:56

karol121 pisze:Mi wydaje sie ze:jak sa 4 swieceto wtedy pobór pradu jest rzedu 40 amper i np gdy pobor pradu zmniejsza sie np przez 2 spalone swiece to na te dwie jeszcze dobre idzie wiekszy prad który powoduje spalenie swiec
Raczej nie, bo to sama świeca pobiera prąd a nie dostaje odgórnie jakiejs wyznaczonej ilosci. Moja teoria na ten temat jest taka ze zazwyczaj jak padnie jedna to za jakiś czas padną kolejne z racji iż ich zywotnosc nie jest wiecza wiec padają w podobnym czasie. Wszystkie identycznie równo sie zurzywają i identycznie równą mają żywotnosc, wykonane sa w tej samej technologii z tych samych materiałów (birąc pod uwage świece jednej i tej samej foirmy), wiec ich trwałosc bedzie bardzo zbliżona do siebie.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 11 lut 2008, 16:36

no nie wiem moze i masz racje ale ciekawy jestem czy np podłanczjac pod zarówke która ma np pobór pradu np 2A dłuzej wytrzyma podajac na nia napiecie 12V i prad max np 4A czy 20A?mi sie wydaje ze jak bedize 4A ale moje rozumowanie moze byc błedne

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 18:37

W swiecach nie ma takiej zasadnosci ze jak jedna sie spali to na drugą idzie dwu krotnie wieksze napiecie, wiec Twoja teoria wg mnie sie nie sprawdza, ale również moge sie mylić :mrgreen: mi sie wydaje ze to swieca absorbuje tyle energi ile potrzebuje. Moze ktoś dorzuci swoje zdanie do tej dyskusi i rozwieje wszelkie wątpliwosci <ok>

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 11 lut 2008, 20:37

chips, ja nie ustalam żadnej reguły ale z życia i na forum bardzo duzo silników kupionych okazuje sie że ma wszystkie świece wypalone więc nie ma z tym nic dziwnego

moa pewna teoria jest taka że duzo samochodów sprowadzonych ma walniete czujniki temp lub odłączone i komp grzeje je za kazdym razem tak samo a że swieca szybko sie grzeje i często to poprostu sie wyopalają bo nic nie jest na wieki i mysle że to poprostu co miała wytrzymac wytrzymała a potem koniec :-P

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 11 lut 2008, 23:22

Też nie do końca wiem dlaczego jeśli jedna świeca padnie to kolejne są na to samo skazane w niedługim czasie, a i wymiana na nową tej jednej spalonej nie zmienia tego faktu, że za chwilę pada kolejna :roll: przedziwne to jest i tyle.

NATOMIAST ZAPAMIĘTAĆ NALEŻY: WYMIENIAMY WSZYSTKIE ŚWIECE :!: :!: :!:
i oczywiście wszystkie takie same!!!

karol121, odnośnie Twoich teorii napięciowo-prądowych... jeśli przyłożysz do świecy czy żarówki (o której wspomniałeś) zbyt wysokie napięcie (V) to ją spalisz, ale z prądem (A) jest inaczej, a mianowicie możesz przyłoży całą elektrownię, a i tak świeca lub żarówka pociągnie ile potrzebuje <ok> problemem jest tylko czasem niedobór prądu. Jak będziesz miał zbyt słaby zasilacz załóżmy 12V to może nie pociągnąć jakiegoś np. silniczka ale jak będziesz miał bardzo potężny jak pół wagonu zasilacz 12V to sobie zasilacz będzie kręcił wspomnianym silniczkiem bez trudu, a i silniczek będzie ciągnął tylko tyle prądu ile mu każe jego budowa.
Mam nadzieję, że w miarę rozświetliłem mrok w zakresie prądu. :idea: <ok>

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 12 lut 2008, 00:08

gonzoli, albo spalisz silniczek <ok>

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 12 lut 2008, 00:49

ech... nie spalisz bo silniczek to nie piec na węgiel :-P silniczek weźmie tyle prądu ile mu potrzeba (podobnie jak z paliwem w baku - samochodzik spali tyle ile mu potrzeba hehe)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 12 lut 2008, 06:51

ok rozumiem bylem w bledzie, jezeli swieca ma pobor pradu 10A to podłanczajac pod urzadzenie np 20a to pobierze sobie te swoje 10A ale gdy ta swiece podlaczymy np pod zasilacz którego max prad wynosi 5A to sie spali zasilacz :lol:

Awatar użytkownika
gonzoli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 71
Rejestracja: 09 lut 2007, 00:50
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: gonzoli » 12 lut 2008, 07:39

Istnieje duża szansa 8-)


Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden przykład, może lepszy: każdy ma w domu gniazdko elektryczne i tablicę z bezpiecznikami najczęściej są to 10 lub 16 amperowe bezpieczniki czyli puszczają do gniazdka załóżmy 16A a my tam podłączymy ładowarkę do telefonu komórkowego lub taką zaślepkę z diodą to takie ustrojstwa zażyczą sobie jakieś mA (miliampery) prądu, natomiast jak podłączymy spawarkę, która potrzebuje 3,6 kW to nam obciąży maksymalnie "dostępny" w naszym domu prąd i podłączenie dodatkowo choćby telewizora spowoduje przeciążenie i wystrzał bezpieczników <ok>

bendzi40
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 248
Rejestracja: 04 gru 2008, 20:42
Lokalizacja: Świebodzice

Post autor: bendzi40 » 03 sty 2009, 18:59

pytanie czy świece w 1z sa te same w silniku i na podgrzewaczu płynu chłodzącego?

Awatar użytkownika
samsonb4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 26 cze 2008, 10:14
Lokalizacja: Łazy

Post autor: samsonb4 » 03 sty 2009, 19:12

kolego @Gozoli to że bezpiecznik jest na 16 Amper to nie znaczy że w gniazdku będzie taki prąd, to znaczy że jeśli popłynie prąd większy niż 16 to on się spali. W sieciach domowych nie ma bardzo dużego obciążenia, chyba że dojdzie do jakiegoś zwarcia. Wtedy prąd zwarciowy wynosi setki amper i bezpiecznik się pali. Jeżeli jedna świeca się spali to po prostu reszta pobiera 30 A, bo gdyby dalej płynęło 40 A to reszta by się bardzo szybko spaliła. Tak jak już koledzy wyżej pisali że jak zakładasz świece to wszystkie zawsze pracują tyle samo, bo każdą grzeje jednocześnie, i po prostu ich żywotność się kończy :-)

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 03 sty 2009, 22:23

bendzi40 pisze:pytanie czy świece w 1z sa te same w silniku i na podgrzewaczu płynu chłodzącego?
Swiece do podgrzewania płynu chłodzącego są krótsze od tych w silniku 1Z, są bardzo podobne (być może identyczne) do świec żarowych podgrzewających komorę wirową z silników z wtryskiem pośrednim.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl