[B4 Avant TDI] Różnica w mocy
[B4 Avant TDI] Różnica w mocy
Witam.Przeglądając ''giełdę'' napotkałem parę razy na B4 TDI o mocy 75KM.Może ktoś mi wytłumaczyć czym się różnią modele 75KM od 90KM?
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
W modelu B4 był tylko jeden i wyłacznie jeden TDI 1Z - 90PS i tylko ten motor seryjnie wposażony był w Intercooler. Natomiast jednostka 75PS był to silnk 1.9 TD o oznaczniu AAZ. Wiecej Diesli w B4 nie było. Były jeszcze w B3 Diesle o mocy 80-82PS rózne werscje chodzą po świeci i był to motor SB o pojemnosci 1.6l wyposażony w chłodnice powietrza doładowanego - Intercooler. Wiec w całej rodzinie diesli audi 80 tylo dwa motory posiadały IC, w B3 1.6 TD (Turbo Doładowany Diesel z mechaniczna pompą wtryskową - z wtryskiem paliwa do komory wstepnej) i w B4 1.9 TDI (To co napisane wyżej przez kolege Visiona- Turbo Diesel Injection - Czyli Turbo Doładowany Diesel z Elektroniczą pompa wtryskowa z bezpośrednim wtrskiem paliwa do komory spalania) Wiec jak widzisz w ofercie 75 PS to z pewnoscia bedzie to silnka 1.9 TD AAZ, nie wiem chyba wszystko na temat :mrgreen:
[ Dodano: 2008-02-11, 18:32 ]
A Silnki TD a TDI to widać gołym okiem np. w TD - pompa wtryskowa jest mechaniczna i jest sterowana linką i poprzez LDA (mechanizm w pompie wtryskowej umożliwiający ograniczenie dawki paliwa na wolnych obrotach czy też w trakcie braku doładowania), a w TDI jest pompa wtryskowa elektroniczna i przy filtrze powietrza jest przepływomierz, to takie główn róznice widoczne okiem na pierwszy rzut.
[ Dodano: 2008-02-11, 18:32 ]
A Silnki TD a TDI to widać gołym okiem np. w TD - pompa wtryskowa jest mechaniczna i jest sterowana linką i poprzez LDA (mechanizm w pompie wtryskowej umożliwiający ograniczenie dawki paliwa na wolnych obrotach czy też w trakcie braku doładowania), a w TDI jest pompa wtryskowa elektroniczna i przy filtrze powietrza jest przepływomierz, to takie główn róznice widoczne okiem na pierwszy rzut.
Ok.Już trochę mi świta.Z tego co wiem to intercooler jest oddzielną chłodnicą powietrza doładowywanego -jeżeli ktoś może to proszę opisać jak to działa.I czy ta chłodnica zawsze jest oddzielna czy nie?
I gdzie jej szukać w B4 TDI?
Czyli jest tak:
B4 TD -gdzie nie ma przepływomierza i jest linka ''gazu'' biegnąca do mechanicznej pompy wtryskowej =75KM
B4 TDI -gdzie jest przepływomierz i nie ma linki ''gazu'' bo pompa wtryskowa ma sterowanie elektroniczne =90KM
Dobrze to zrozumiałem?
I gdzie jej szukać w B4 TDI?
Czyli jest tak:
B4 TD -gdzie nie ma przepływomierza i jest linka ''gazu'' biegnąca do mechanicznej pompy wtryskowej =75KM
B4 TDI -gdzie jest przepływomierz i nie ma linki ''gazu'' bo pompa wtryskowa ma sterowanie elektroniczne =90KM
Dobrze to zrozumiałem?
- MARCIN 80B4
- Audi 80 Klub
- Posty: 895
- Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
- Lokalizacja: Busko
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
viewtopic.php?t=11270&highlight=sch%B3adzaniebo pisze:Z tego co wiem to intercooler jest oddzielną chłodnicą powietrza doładowywanego -jeżeli ktoś może to proszę opisać jak to działa.
W tym wątku dość dokładnie wytłumaczone jest działanie turbiny i właśnie Intercoolera. A co do tej "oddzielności" to inaczej być nie może. W sumie to na przykład w SB są 3 oddzielne chłodnice: chłodnica cieczy chłodzące osadzona centralnie, Interccoler z lewej a z prawej chłodnica oleju.