Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 Avant TDI] Różnica w mocy

niebo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 lut 2008, 14:31
Lokalizacja: Poznań

[B4 Avant TDI] Różnica w mocy

Post autor: niebo » 11 lut 2008, 17:50

Witam.Przeglądając ''giełdę'' napotkałem parę razy na B4 TDI o mocy 75KM.Może ktoś mi wytłumaczyć czym się różnią modele 75KM od 90KM?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lut 2008, 18:05

nie było TDI 75 w B4 tu może chodzić o TD AAZ , lub po prostu z niewiedzy że TDI 1Z ma 90
Ostatnio zmieniony 19 mar 2008, 20:33 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

niebo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 lut 2008, 14:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: niebo » 11 lut 2008, 18:20

Jestem laikiem w tej dziedzinie. Mógłbyś mi to wyjaśnić?
Czy może być to motor bez intercoolera?

W takim razie, czy w modelu B4 TDI były montowane oby dwa silniki 75-90 km, czy idzie to rozróżnić gołym okiem? Są to dwie różne konstrukcje?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 18:29

W modelu B4 był tylko jeden i wyłacznie jeden TDI 1Z - 90PS i tylko ten motor seryjnie wposażony był w Intercooler. Natomiast jednostka 75PS był to silnk 1.9 TD o oznaczniu AAZ. Wiecej Diesli w B4 nie było. Były jeszcze w B3 Diesle o mocy 80-82PS rózne werscje chodzą po świeci i był to motor SB o pojemnosci 1.6l wyposażony w chłodnice powietrza doładowanego - Intercooler. Wiec w całej rodzinie diesli audi 80 tylo dwa motory posiadały IC, w B3 1.6 TD (Turbo Doładowany Diesel z mechaniczna pompą wtryskową - z wtryskiem paliwa do komory wstepnej) i w B4 1.9 TDI (To co napisane wyżej przez kolege Visiona- Turbo Diesel Injection - Czyli Turbo Doładowany Diesel z Elektroniczą pompa wtryskowa z bezpośrednim wtrskiem paliwa do komory spalania) Wiec jak widzisz w ofercie 75 PS to z pewnoscia bedzie to silnka 1.9 TD AAZ, nie wiem chyba wszystko na temat :mrgreen:

[ Dodano: 2008-02-11, 18:32 ]
A Silnki TD a TDI to widać gołym okiem np. w TD - pompa wtryskowa jest mechaniczna i jest sterowana linką i poprzez LDA (mechanizm w pompie wtryskowej umożliwiający ograniczenie dawki paliwa na wolnych obrotach czy też w trakcie braku doładowania), a w TDI jest pompa wtryskowa elektroniczna i przy filtrze powietrza jest przepływomierz, to takie główn róznice widoczne okiem na pierwszy rzut.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lut 2008, 18:35

;-)
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 18:53 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 18:39

Vision pisze:zapomniał bym wychodziły jeszcze ja to tak nazywam wersje specjalne 1.6TD o mocy 90 fabrycznie
Oczywiscie chodzi Ci o bonusy od fabryki czy jest model o którym nie słyszałem :-P

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lut 2008, 18:40

:?:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 18:52 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 18:42

A jakie miały oznaczenie silnka?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lut 2008, 18:48

:?:
Ostatnio zmieniony 11 lut 2008, 18:51 przez Vision, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 11 lut 2008, 18:48

Wogóle szokujesz mnie ze za ocean szły diesle, zawsze myślałem ze tam exportowali tylko dużej pojemnosci benzyny...

[ Dodano: 2008-02-11, 18:49 ]
Z IC to szedł tyko SB wiec pewnie była to własnie ta opcja.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 11 lut 2008, 18:51

wiele ciekawych rzeczy można zassać z sieci ;-)

niebo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 lut 2008, 14:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: niebo » 11 lut 2008, 20:06

Ok.Już trochę mi świta.Z tego co wiem to intercooler jest oddzielną chłodnicą powietrza doładowywanego -jeżeli ktoś może to proszę opisać jak to działa.I czy ta chłodnica zawsze jest oddzielna czy nie?

I gdzie jej szukać w B4 TDI?

Czyli jest tak:

B4 TD -gdzie nie ma przepływomierza i jest linka ''gazu'' biegnąca do mechanicznej pompy wtryskowej =75KM
B4 TDI -gdzie jest przepływomierz i nie ma linki ''gazu'' bo pompa wtryskowa ma sterowanie elektroniczne =90KM

Dobrze to zrozumiałem?

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 11 lut 2008, 20:53

niebo, to ja ci jeszcze trochę zamieszam jest TDI 90KM no przepływce boscha, i ten lepszy 90KM na przepływce pierburga, moc teoretycznie taka sama różnią się Nm

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 11 lut 2008, 21:11

niebo pisze:Z tego co wiem to intercooler jest oddzielną chłodnicą powietrza doładowywanego -jeżeli ktoś może to proszę opisać jak to działa.
viewtopic.php?t=11270&highlight=sch%B3adza

W tym wątku dość dokładnie wytłumaczone jest działanie turbiny i właśnie Intercoolera. A co do tej "oddzielności" to inaczej być nie może. W sumie to na przykład w SB są 3 oddzielne chłodnice: chłodnica cieczy chłodzące osadzona centralnie, Interccoler z lewej a z prawej chłodnica oleju.

niebo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 11 lut 2008, 14:31
Lokalizacja: Poznań

Post autor: niebo » 11 lut 2008, 21:19

Labiel pisze:W sumie to na przykład w SB są 3 oddzielne chłodnice:
Co to znaczy SB?
W takim razie, który przepływomierz polecacie Boscha czy Pierburga ? Czym się różnią? Czy widać to na zewnątrz?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl