Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] podcisnienie

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

[b4 1.9 tdi 1z] podcisnienie

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 08:09

mam pytanko skad jest brane podcisnienie do sterowania turbiny ze zmienna geomertia łopatek :?: z pompki podcis :?: i czy silnik AFN bedzie pasowal do B4 tzn chodzi mi o mocowania silnika lub od np passata B4

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 08:43

Podciśnienie nie wiem z kąd jest brane ale czy to ważne skoro masz zamiar wsadzic cały motor? Silnk przeszczepisz bez wiekszych problemów, jedynie moze być problem z łapami ale to nie problem, reszte wkomponujesz pod maske.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 09:13

ale mialem okazje kupic turba ze zmienna za 350zł moze za 300zl by poszly i jedna byla od nowego passata gdzie gdzie lopatki sterowane sa elektronicznie tylko za ta chcial z450 i tak sobie myslalem ze moze by sprobowac zalozyc taka ze zmienna geo tylko nie wiem jak jest z tym podcisnieniem, a silnika jeszcze nie mam ale pytam przed zeby nie bylo niespodzianek

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 09:19

To spokojnie mozesz kupic taką turbine tylko trzeba pomyśleć jak ją wysterowąc wiem ze jest to mozilwe i nie wymaga wcale jakiś mega kombinacji... tylko nie wiem jak to miało by wygladac zby Ci opisac, jak ktoś wie jak wysterowac VNT to również chcetnie posłucham bo myśle o takiej turbawce :-D

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 09:31

a nie wiesz czy kolektor podejdzie?? ja myslałem zeby np zamontowac gruszke nadcisnieniowa i zamontowac ja naprzeciwlegle do tej co jest orginalnie zalozona albo moze z pompki podcis

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 09:42

Z kolektorem napewno bedzie trzeba robić flansze raczej na 90% nie podejdzie bez przerubek

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 10:52

a za 350zł oplaca sie taka turbinke kupic :?: :?: nie wiem czy ten gosciu bedzie mial je jeszcze, to byly poserwisowe z niemiec

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lut 2008, 10:56

Jak chcesz kupowac to kup Turbine taka jak ama byc, od Afn-a nie podejdzie od strony sterowania, a podcisnienie jest brane z serwa.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lut 2008, 11:10

WOJTEK26, Wiec jesli chce załozyć turbo ze zmienna geometrią to jaką brac?

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 11:15

WOJTEK26 pisze:Jak chcesz kupowac to kup Turbine taka jak ama byc, od Afn-a nie podejdzie od strony sterowania, a podcisnienie jest brane z serwa.
nie podejdzie od strony strowania tzn ze gruszka i sztanga gdzies zawadzaja :?: a to podcisnienie to tak własnie myslalem ze od pompki podcisnienia, a AFN nie maja tego samego kolektora :?: przeciez to ten sam blok

[ Dodano: 2008-02-13, 11:16 ]
WOJTEK26 zakladales moze probowales zalozyc taka turbawke u siebie :?:

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 lut 2008, 11:26

karol121, wejdź sobie na allegro i popatrz jak wygląda AFN inne ma kolektory i rurki inne miejsca mają długości ,nie pasuje plug and play :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 11:48

to lipa :cry:

[ Dodano: 2008-02-13, 11:52 ]
ta za 350zł to taka chyba byla http://moto.allegro.pl/item312411253_tu ... assat.html

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 12:02

jesli chce sie zalozyc turbo VNT do 1Z to nalezy :

zmienic komputer na 16 bitowy (wraz ze zmiana softu zeby obsluzyc turbine)

zmiana kolektora (nie wiem czy konieczna) ale flansze chyba do wydechu sie zmienia

zmiana zaworu sterujacego sprezarka (n-75) z cisnieniowego na podcisnieniowy

podcisnienie nie jest brane z serwa (bo ono go nie wytwarza) tylko z Vacum pompy (z ktorej wlasnie serwo bierze podcisnienie, zreszta EGR rowniez)

nie pamietam czy nie potrzeba jeszcze takiej banki (cos ala serwo)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 12:31

przeciec napisalem ze z pompki a z flansza nie bylo by problemu ,a n75 nie musze wymieniac przeciez on tylko otwiera i zamyka a gruszka jest od razu przy turbie tylko własnie chodzi o sterowanie zaworem n75 przez ECU

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 12:46

przeciec napisalem ze z pompki a z flansza nie bylo by problemu
to bylo do wojtka
karol121 pisze:a n75 nie musze wymieniac przeciez on tylko otwiera i zamyka a gruszka jest od razu przy turbie tylko własnie chodzi o sterowanie zaworem n75 przez EC
mylisz sie

w 1Z sztanga jest pchana w pzypadku zawysokiego cisnienia

w w trubach VNT przy starcie sztanga jest zasysana podcisnieniem i upuszczna w razie potrzeby (przy przeladowaniu)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl