[b4 1.9 tdi 1z] podcisnienie
czyli twoim zdaniem N75 tez trzeba wymieniac tak :?: ale w AFN tez spełnia funkcje zaworu tzn jak startujemy to zawór jest otwarty tak ze z pomki podcisnienie przez zawór N75 idzie do gruszki która powoduje ruch sztangi co za tym idzie zmiane pozycji łopatek na otwarte tzn pionowe o gdy jest przeladowany to zawór zamyka sie a podcisnienie umyka no własnie gdzie :?: do serwa :?: dobrze to rizumiem czy jeszcze jestem w błędzie :?:
wiec tam dziala to tak jak pisalem
w momencie startu silnika gdy wytwarzane jest podcisnienie gruszka zasysa sztange, przez co otwiera lopatki w pozycji nadmuchu na wirnik, i turbo wtedy pompuje, gdy cisnienie nam rosnie, ECU przesterowuje zawor tak ze zmniejsza podcisnienie zasysajace sztange przez co ja lekko popuszcza co powoduje delkiatne zamykanie lopatek i omijanie wirnika przez spaliny (az do calkowitego zamkniecia lopatek)
w turbo bez zmiennej geometrii turbo pracuje tez pracuje od poczatku, ale w chwili odczytania przez ECU za wysokiego cisnienia doladowania, przesterowuje zawor N-75 podajac cisnienie wytwarzane przez turbo wprost na gruszke, ktore wypycha sztange, a ta z kolei otwiera klapke upustowa spali tak ze upuszczane sa one przed wirnikiem
jak widzisz troszke jest inna zasada dzialania tych zaworow i nie da sie ich zamiennie stosowac
w momencie startu silnika gdy wytwarzane jest podcisnienie gruszka zasysa sztange, przez co otwiera lopatki w pozycji nadmuchu na wirnik, i turbo wtedy pompuje, gdy cisnienie nam rosnie, ECU przesterowuje zawor tak ze zmniejsza podcisnienie zasysajace sztange przez co ja lekko popuszcza co powoduje delkiatne zamykanie lopatek i omijanie wirnika przez spaliny (az do calkowitego zamkniecia lopatek)
w turbo bez zmiennej geometrii turbo pracuje tez pracuje od poczatku, ale w chwili odczytania przez ECU za wysokiego cisnienia doladowania, przesterowuje zawor N-75 podajac cisnienie wytwarzane przez turbo wprost na gruszke, ktore wypycha sztange, a ta z kolei otwiera klapke upustowa spali tak ze upuszczane sa one przed wirnikiem
jak widzisz troszke jest inna zasada dzialania tych zaworow i nie da sie ich zamiennie stosowac
Czy bierze podcisnienie z serwa czy z przewodu między pompka próżniowa a serwem ty chyba jeden grzyb. Po drugie przy przekładce trzeba przerabiac rure wydechowa i zmienic kolektor wydechowy, w AFN-ie turbina jest nizej niż w 1Z. Pisząc "nie podejdzie od strony sterowania" miałem na mysli sterowanie turbina czyli zawór N-75 i ECU
vision czyli mozna podpiac turbo pod kolektor od AAZ :?: a co do zaworka N75 to moim zdaniem mozna go wykorzystac przynajmniej spróbowac tylko trzeba by bylo wezyk od pompki podcis podlaczyc do dolnego wejscia n75 a górny do gruszki zas boczny jako upustowy czyli odwrotnie niz w 1z i gdy silnik uruchomimy zawór bedzie drozny miedzy pompka o gruszka czyli podcisnienie zassie sztange a gdy bedzie przeladowanie zwor n75 bedzie upuszczal podcisnienie bocznym wyjsciem ciekawe czy by to zadzialalo
[ Dodano: 2008-02-13, 19:58 ]
[ Dodano: 2008-02-13, 19:58 ]
moim zdaniem zasada dzialania zaworów N75 jest taka sama w 1Z i AFN ma otwierac i zamykac a inaczej w AFN moze byc sterowany, wiem ze w 1z jak silnik jest uruchomiony to n75 jest zasilany napieciem 12V zas jak jest przeladowanie to napicie jest odlanczane i wtedy nadcisnieni idzie na gruszke zawór upustowyAdamm pisze:jak widzisz troszke jest inna zasada dzialania tych zaworow i nie da sie ich zamiennie stosowac
acha jak ma płynna regulacje to jest inny hm ciekawe jak ta regulacja jest sterowana :?: moze zwieksza sie prad i np wtedy zwiekszajac prad lub zmniejszajac wieksza lub mniejsza ilosc podcisnienia uchodzi w sina dal :mrgreen: ja tego nie wiem niech ktos sie moze wypowie co ma taki silnik i wie od podstaw jak to dziala
Zawór nie ma płynnej regulacji, regulacja połozenia łopatek a co za tym idzie cisnienia doładowania, polega na częstotliwości zasilania zaworku napieciem ( tykaniem) przez co podcisnienie raz idzie na gruszke raz idzie do układu ssacego silnika. Jeżeli nie zadanego cisnienia zaworek jest zasilany ciagłyn napieciem jżeli dochodzi do zadanego ECU zaczyna odcinac napięcie z czestotliwościa zależną od cisnienia w dolocie