Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9 tdi 1z] podcisnienie

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 13:13

czyli twoim zdaniem N75 tez trzeba wymieniac tak :?: ale w AFN tez spełnia funkcje zaworu tzn jak startujemy to zawór jest otwarty tak ze z pomki podcisnienie przez zawór N75 idzie do gruszki która powoduje ruch sztangi co za tym idzie zmiane pozycji łopatek na otwarte tzn pionowe o gdy jest przeladowany to zawór zamyka sie a podcisnienie umyka no własnie gdzie :?: do serwa :?: dobrze to rizumiem czy jeszcze jestem w błędzie :?:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 13:46

wiec tam dziala to tak jak pisalem
w momencie startu silnika gdy wytwarzane jest podcisnienie gruszka zasysa sztange, przez co otwiera lopatki w pozycji nadmuchu na wirnik, i turbo wtedy pompuje, gdy cisnienie nam rosnie, ECU przesterowuje zawor tak ze zmniejsza podcisnienie zasysajace sztange przez co ja lekko popuszcza co powoduje delkiatne zamykanie lopatek i omijanie wirnika przez spaliny (az do calkowitego zamkniecia lopatek)

w turbo bez zmiennej geometrii turbo pracuje tez pracuje od poczatku, ale w chwili odczytania przez ECU za wysokiego cisnienia doladowania, przesterowuje zawor N-75 podajac cisnienie wytwarzane przez turbo wprost na gruszke, ktore wypycha sztange, a ta z kolei otwiera klapke upustowa spali tak ze upuszczane sa one przed wirnikiem


jak widzisz troszke jest inna zasada dzialania tych zaworow i nie da sie ich zamiennie stosowac

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lut 2008, 15:48

Czy bierze podcisnienie z serwa czy z przewodu między pompka próżniowa a serwem ty chyba jeden grzyb. Po drugie przy przekładce trzeba przerabiac rure wydechowa i zmienic kolektor wydechowy, w AFN-ie turbina jest nizej niż w 1Z. Pisząc "nie podejdzie od strony sterowania" miałem na mysli sterowanie turbina czyli zawór N-75 i ECU

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lut 2008, 18:24

Adamm mądrze prawi :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 09 mar 2008, 15:19 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 18:29

Vision pisze:Adamm mądrze prawi :mrgreen:
:oops:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 19:45

vision czyli mozna podpiac turbo pod kolektor od AAZ :?: a co do zaworka N75 to moim zdaniem mozna go wykorzystac przynajmniej spróbowac tylko trzeba by bylo wezyk od pompki podcis podlaczyc do dolnego wejscia n75 a górny do gruszki zas boczny jako upustowy czyli odwrotnie niz w 1z i gdy silnik uruchomimy zawór bedzie drozny miedzy pompka o gruszka czyli podcisnienie zassie sztange a gdy bedzie przeladowanie zwor n75 bedzie upuszczal podcisnienie bocznym wyjsciem ciekawe czy by to zadzialalo

[ Dodano: 2008-02-13, 19:58 ]
Adamm pisze:jak widzisz troszke jest inna zasada dzialania tych zaworow i nie da sie ich zamiennie stosowac
moim zdaniem zasada dzialania zaworów N75 jest taka sama w 1Z i AFN ma otwierac i zamykac a inaczej w AFN moze byc sterowany, wiem ze w 1z jak silnik jest uruchomiony to n75 jest zasilany napieciem 12V zas jak jest przeladowanie to napicie jest odlanczane i wtedy nadcisnieni idzie na gruszke zawór upustowy

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 21:11

widzisz jest tak jakby tylko dwustopniowy on/off

zawor podcisnieniowy z tego co sie orientuje ma plynna regulacje co pozwala precyzyjniej wysterowac turbine

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 22:03

acha jak ma płynna regulacje to jest inny hm ciekawe jak ta regulacja jest sterowana :?: moze zwieksza sie prad i np wtedy zwiekszajac prad lub zmniejszajac wieksza lub mniejsza ilosc podcisnienia uchodzi w sina dal :mrgreen: ja tego nie wiem niech ktos sie moze wypowie co ma taki silnik i wie od podstaw jak to dziala

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 22:17

u siebie w 1Z tez masz taki zawor
tyle ze nie steruje on turbina a EGRem :P

jest podobny do tego n-75 tylko podobno wolniej reaguje dlatego nie stosuje sie go przy sterowaniu turbo (mimo ze mozna go uzyc na podmianke np celem sprawdzenia czy n-75 jest sprawny)

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 13 lut 2008, 22:36

n18 wiem ze taki jest tylko włąsnie on tym egr steruje, moze sie skusze na to turbo ze zmienna geo jak wogole beda jak narazje to musze czekac do soboty

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 13 lut 2008, 22:39

wracajac jeszcze do tematu VNT to wiem ze magicy od chip tuningu potrafia ECU od 1Z wysterowac zawor podcisnieniowy, ale lepiej zmienic na komputer 16 bitowy bo daje on wieksze mozliwosci podniesienia mocy

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 lut 2008, 23:18

karol121 pisze:vision czyli mozna podpiac turbo pod kolektor od AAZ :?:
tak z przystawką a u ciebie podejdzie kolektor od AFN itd. ;-)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lut 2008, 08:29

Zawór nie ma płynnej regulacji, regulacja połozenia łopatek a co za tym idzie cisnienia doładowania, polega na częstotliwości zasilania zaworku napieciem ( tykaniem) przez co podcisnienie raz idzie na gruszke raz idzie do układu ssacego silnika. Jeżeli nie zadanego cisnienia zaworek jest zasilany ciagłyn napieciem jżeli dochodzi do zadanego ECU zaczyna odcinac napięcie z czestotliwościa zależną od cisnienia w dolocie

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 lut 2008, 15:20

acha czyli poprostu z rózna czestotliwoscia sie otwiera przez co wiecej lub mniej podcisnienia uchodiz sobie

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lut 2008, 15:47

Dokładnie tak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl