[B3/B4 Sedan] Naprawa wiązki pokrywy bagażnika
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
[B3/B4 Sedan] Naprawa wiązki pokrywy bagażnika
Jakiś czas temu padły mi tylne przeciwmgielne, wiec w końcu trzeba było coś z tym zrobić. Zabrałem się za szukanie przyczyny i okazało się że winę za to ponosi przerwa w wiązce pokrywy bagażnika (jak wiadomo bolączka naszych 80-tek). Zabierając się do naprawy pomyślałem, że grzechem było by tego nie uwiecznić...co też uczyniłem.
Zaczynamy od wyjęcia kompletnej wiązki z samochodu.
Następnie odcinamy końce wiązki po obu stronach pancerza. W miarę jak najbliżej, ale tak żeby było za co chwycić podczas wyciągania przewodów z pancerza.
Docinamy odpowiedniej długości (o 20 cm dłuższy niż pancerz) kawałek wcześniej zakupionego kabla wielożyłowego (kabel ten powinien posiadać co najmniej 7 żył o przekroju zbliżonym do przekroju przewodów w wiązce) i wypruwamy z niego przewody.
Do tych przewodów dolutowujemy jeden grubszy, za pomocą którego wciągamy nowe żyły do pancerza.
Dodam że wciągnięcie tych przewodów nie jest łatwe, ale wykonalne, co widać. Przed dalszą robotą dobrze by było sprawdzić miernikiem, czy któryś z przewodów się nie przerwał podczas wciągania. Bo po podłączeniu wiązki do instalacji samochodu może się okazać, że wszystko trzeba zaczynać od początku, a to już nie byłoby wesołe.
Jak już wszystko mamy sprawdzone, to zabieramy sie za łączenie nowych przewodów z odciętymi wcześniej końcówkami wiązki. Podczas tej czynności zwracamy uwagę czy odpowiedni kawałek wiązki łączymy z odpowiednim końcem pancerza (pamiętamy że szersza przelotka od strony błotnika a węższa od strony pokrywy) i czy kolory łączonych ze sobą przewodów są takie same po obu stronach. Potem wszystko izolujemy i zawijamy taśmą izolacyjną.
Naprawioną w ten sposób wiązkę montujemy z powrotem w samochodzie i sprawdzamy czy wszystko to za co jest ona odpowiedzialna, działa.
Jak widać, moje przeciwmgielne ożyły
Zaczynamy od wyjęcia kompletnej wiązki z samochodu.
Następnie odcinamy końce wiązki po obu stronach pancerza. W miarę jak najbliżej, ale tak żeby było za co chwycić podczas wyciągania przewodów z pancerza.
Docinamy odpowiedniej długości (o 20 cm dłuższy niż pancerz) kawałek wcześniej zakupionego kabla wielożyłowego (kabel ten powinien posiadać co najmniej 7 żył o przekroju zbliżonym do przekroju przewodów w wiązce) i wypruwamy z niego przewody.
Do tych przewodów dolutowujemy jeden grubszy, za pomocą którego wciągamy nowe żyły do pancerza.
Dodam że wciągnięcie tych przewodów nie jest łatwe, ale wykonalne, co widać. Przed dalszą robotą dobrze by było sprawdzić miernikiem, czy któryś z przewodów się nie przerwał podczas wciągania. Bo po podłączeniu wiązki do instalacji samochodu może się okazać, że wszystko trzeba zaczynać od początku, a to już nie byłoby wesołe.
Jak już wszystko mamy sprawdzone, to zabieramy sie za łączenie nowych przewodów z odciętymi wcześniej końcówkami wiązki. Podczas tej czynności zwracamy uwagę czy odpowiedni kawałek wiązki łączymy z odpowiednim końcem pancerza (pamiętamy że szersza przelotka od strony błotnika a węższa od strony pokrywy) i czy kolory łączonych ze sobą przewodów są takie same po obu stronach. Potem wszystko izolujemy i zawijamy taśmą izolacyjną.
Naprawioną w ten sposób wiązkę montujemy z powrotem w samochodzie i sprawdzamy czy wszystko to za co jest ona odpowiedzialna, działa.
Jak widać, moje przeciwmgielne ożyły
- radek kocio
- Forum Audi 80
- Posty: 277
- Rejestracja: 03 lut 2007, 17:07
- Lokalizacja: Przasnysz
ja zastosowałem kable o średnicy 1,5 mm i wciągnąłem je w koszulkę termokurczliwą o średnicy 1,5 cm ale jej nie zaciskałem ponieważ kable będą miały trochę luzu i nie będą się tak mocno załamywać, nie zakładałem tych plastików co ten kabel trzymają ponieważ kabel tak mocno się nie załamuje. Gratuluje pomysłu z przeciągnięciem nowej wiązki w starą koszulkę <ok>
- IC69
- Przyjaciele
- Posty: 4800
- Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
- Imię: Irek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Warszawa
Dzięki panowie za słowa uznania!
No przecież już raz byłem, tyle że nie w swoim wątkuFranoF1 pisze:no w końcu zawitałeś w dziale warsztat
pawko81 pisze:kupiłem przewód chyba od przyczepki
Na początku również myślałem nad podobnymi sposobami, ale zależało mi na zachowaniu ori wyglądu 8-)radek kocio pisze:kable o średnicy 1,5 mm i wciągnąłem je w koszulkę termokurczliwą
Warunki techniczne dopuszczenia pojazdu:IC69 pisze:W oryginale jest tylko jedno światło przeciwmgielne po lewej stronie, grinch
jeżeli jest jedno światło, powinno być umieszczone po lewej stronie lub po środku pojazdu; jeżeli są dwa światła - po obu stronach pojazdu
Można dołożyć żarówkę z prawej i będzie zgodne z przepisami.
Miałem ten sam problem, ale połatałem jak sie dało bez wymiany całości - póki co działa, jak przestanie to wymienię całość. Myślałem też nad inną opcją - zamiast zginającego kabla wstawić takie połączenie jak jest w klapach Fiata Uno lub Punto - w klapie są piny ze sprężynami żeby się wciskały przy zamknięciu, a w progu bagażnika płytka, do której owe piny dotykają. Całość spełnia swoje zadanie i to nawet nieźle i szczerze mówiąc nie słyszałem by komuś się to zepsuło. Kombinował może ktoś nad czymś takim?
Po takie regeneracji kable powinny długo wytrzymać.
IC69, Ładna robota. Ja co prawda regenerowałem bez wyciągania kabli. bo robiłem na parkingu pod pracą, muszę zrobić wymianę przewodów ale to na wiosnę.
Wypatrzyłem następne miejsce przetarcia kabli, w bagażniku po lewej stronie wiązka idzie przy podłodze za kołem zapasowym, w miejscu gdzie jest przymocowana do blachy za pomocą opasek plastykowych, tez kable miały wytarte koszulki.
Zobaczcie u siebie może akurat też jest.
IC69, Ładna robota. Ja co prawda regenerowałem bez wyciągania kabli. bo robiłem na parkingu pod pracą, muszę zrobić wymianę przewodów ale to na wiosnę.
Wypatrzyłem następne miejsce przetarcia kabli, w bagażniku po lewej stronie wiązka idzie przy podłodze za kołem zapasowym, w miejscu gdzie jest przymocowana do blachy za pomocą opasek plastykowych, tez kable miały wytarte koszulki.
Zobaczcie u siebie może akurat też jest.