Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B3 RU] Diesel 1.6 - nie odpala, problem z rozruchem

ODPOWIEDZ
Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

[80 B3 RU] Diesel 1.6 - nie odpala, problem z rozruchem

Post autor: Kyjo#81 » 04 lut 2008, 17:43

Mam taki problem, przychodze grzeje świece. Grzeją zaczynam odpalac i nic - kręce, kręce.( i nic tak jakby zapowietrzony ,paliwa nie dostaje) dodam tutaj jeszcze ,ze chyba przecholowalem na rezerwie.ale OK ropy zalałem i nic . akum wyładowałem. Następny dzien przychodze (akum naładowany) i zaczynam po kolei popuszczam wtryski zeby go odpowietrzyc pózniej Filtr paliwa i nic paliwa nie wyrzuca.. no może jakies małe dawki. dalej krece !! i nic :(( nie opdala. co może byc przyczyna miął ktoś coś takiego ?/? a może jakies zanieczyszczenia zasssał ... nie wiem:)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 18:12 przez Kyjo#81, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 04 lut 2008, 17:51

tak na początek wymień filtr paliwa , sprawdź elektrozawór stop , powrót z pompy posiada sitko , nieszczelne przewody , filtr ( łapie dzikie powietrze dymi na siwo)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 lut 2008, 18:15

A na przyszłość przeczytaj uważnie regulamin: viewtopic.php?t=6284 oraz ten wątek: viewtopic.php?t=9608 i poprawnie tytułuj wątki.

Awatar użytkownika
M@rcus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1037
Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
Kontakt:

Post autor: M@rcus » 04 lut 2008, 20:34

Szczerze mówiąc zapowietrzyć diesla wcale nie jest wbrew pozorom tak łatwo, przynajmniej u siebie mimo iż kilka razy zgasł z braku wachy nie zapowietrzył się chwilkę pokręciłem i załapał, mimo że nie powinno się palić na zaciąg to proponował bym zapiąć 2 i zanim puścisz sprzęgło kręć go na rozruszniku i dopiero puszczaj, delikatnie może go rozpalisz ;-)

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

hmm

Post autor: Kyjo#81 » 04 lut 2008, 22:11

cos chyba innego się urodziło... może ten ł. przy pompie elektrostatyczny.Nieiwem sam:))) ale to juuż kolejna Wtopa zty mpojazdem!!! :) masakra jakaś

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 04 lut 2008, 22:42

Co do zapowietrzenie to jest to zbudowane tak że gdy masz zimny silnik to paliwo które idzie przez wężyki przelewowe nie wraca do zbiornika paliwa, tylko po przez filtr paliwa trafia z powrotem do pompy (bo jest cieplejsze). Sam kiedyś miałem zapowietrzony układ to wyglądało to tak, że po odpaleniu po chwili gasł mi. Znów odpaliłem i znów chwile pochodził i gasł. Było widać przy tym bąbelki w wężyku. Jak mu trochę przygazowałem i go na gazie potrzymałem to mu przeszło.

Po za tym już dwa razy zdarzyło mi się że na luzie wjechałem na stacje bo mi paliwa brakło a raz w trasie (ale w bagażniku był baniak 5 litrów). Paliwo zalałem, chwilkę pokręciłem i odpalił bez problemów.

[ Dodano: 4 Luty 2008, 22:44 ]
Aha, sprawdź ten elektrozawór przy pompie jak radzą koledzy, czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd, jeśli to będzie ok, a w wężyku jest paliwo to może słaba kompresja + walnięte świece żarowe :-/

Kyjo#81
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 01 sty 2008, 20:47
Lokalizacja: śląsk

odpaliłem!!

Post autor: Kyjo#81 » 07 lut 2008, 22:32

LINA i jazda z trójki zaskoczył :)))) polecam ale jest ryzyko zerwania paska .. no RISK no FUN !

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 15 lut 2008, 09:14

Panowie podłączę się pod ten temat mój znajomy ma problem z odpaleniem golfa II 1.6 zwykły diesel bez turbiny wiem, że to nie jest forum, vw ale silniki chyba są takie same jak w 80. A mianowicie przyjechał do domu zgasił i rano nawet się nie odezwał tak jakby paliwo nie dostawał sprawdził już wszystko filtr, pompę paliwa przewody itp. ktoś coś napisał tutaj o elektrozaworze stop może ktoś to wytłumaczyć gdzie on jest i jak go sprawdzić :?: Będę bardzo wdzięczny <ok>

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lut 2008, 10:32

Do pompy wtryskowej idzie taki przewód.



Obrazek

Po przekręceniu stacyjki powinien być na nim prąd, nie wiem czy czasem nie powinien też pstryknąć. Odłączcie ten przewód, podłączcie kontrolke, przynajmniej zobaczycie czy dostaje tam prąd.

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 15 lut 2008, 19:08

;-)

Awatar użytkownika
DYZIO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1163
Rejestracja: 27 lis 2007, 23:39
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: DYZIO » 16 lut 2008, 13:53

Dzięki Labiel, prąd dochodzi i ten zaworek też pstryka ale to jest jakaś inna przyczyna bo wczoraj sie okazało że wogóle w filtrze paliwa nie ma ropy. Po prostu do niego nie dochodzi . Może gdzieś jest jakis filterek w zbiorniku :?:

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lut 2008, 15:21

Z tego co wiem, to chyba nie ma jakiś dodatkowych filtrów paliwa, oprócz tego w komorze.

Jeśli paliwo nie dochodzi do filtra to przyczyn może być kilka:
-nieszczelność w układzie (może przewód paliwowy gdzieś przerwany) i pompa zamiast ciągnąć paliwo ciągnie powietrze
-albo pompa wtryskowa wyzionęła ducha

Zalejcie filtr paliwa paliwem, albo lepiej dajcie pociągnąć pompie paliwo prosto z jakiejś butelki. Zobaczcie czy wtedy odpali.

bogdano02
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 24 lis 2007, 17:32

Post autor: bogdano02 » 16 lut 2008, 18:46

W zbiorniku jest sitko na rurce ,która pobiera paliwo ze zbiornika ,kiedyś widziałem zbiornik i było w nim dużo rdzy i brudu z paliwa . Wymontuj wskażnik poziomu paliwa na forum znajdziesz jak to zrobić i zobaczysz .

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 16 lut 2008, 22:54

bogdano02 pisze:kiedyś widziałem zbiornik i było w nim dużo rdzy i brudu z paliwa .
Ale w Golfie II podobnie jak w Audi zbiorniki są plastikowe, więc rdzy raczej nie powinno być, ale syf tak jak piszesz może być.

Tak na marginesie powiem, że sąsiad miał taki przypadek z maluchem, gdzie właśnie też są takie sita. Zalał jakieś lipne paliwo chyba z kwasem, bo mu to sito całe tak nadgryzło że się zapchało i też nie chciał palić. Pompka paliwa wyglądało jak by ktoś do niej kwasu nalał. Zgroza :-/

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl