[80 B3 RU] Diesel 1.6 - nie odpala, problem z rozruchem
[80 B3 RU] Diesel 1.6 - nie odpala, problem z rozruchem
Mam taki problem, przychodze grzeje świece. Grzeją zaczynam odpalac i nic - kręce, kręce.( i nic tak jakby zapowietrzony ,paliwa nie dostaje) dodam tutaj jeszcze ,ze chyba przecholowalem na rezerwie.ale OK ropy zalałem i nic . akum wyładowałem. Następny dzien przychodze (akum naładowany) i zaczynam po kolei popuszczam wtryski zeby go odpowietrzyc pózniej Filtr paliwa i nic paliwa nie wyrzuca.. no może jakies małe dawki. dalej krece !! i nic ( nie opdala. co może byc przyczyna miął ktoś coś takiego ?/? a może jakies zanieczyszczenia zasssał ... nie wiem:)
Ostatnio zmieniony 04 lut 2008, 18:12 przez Kyjo#81, łącznie zmieniany 1 raz.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
A na przyszłość przeczytaj uważnie regulamin: viewtopic.php?t=6284 oraz ten wątek: viewtopic.php?t=9608 i poprawnie tytułuj wątki.
- M@rcus
- Forum Audi 80
- Posty: 1037
- Rejestracja: 18 sty 2007, 11:22
- Lokalizacja: Lublin-Zakrzówek
- Kontakt:
Szczerze mówiąc zapowietrzyć diesla wcale nie jest wbrew pozorom tak łatwo, przynajmniej u siebie mimo iż kilka razy zgasł z braku wachy nie zapowietrzył się chwilkę pokręciłem i załapał, mimo że nie powinno się palić na zaciąg to proponował bym zapiąć 2 i zanim puścisz sprzęgło kręć go na rozruszniku i dopiero puszczaj, delikatnie może go rozpalisz
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Co do zapowietrzenie to jest to zbudowane tak że gdy masz zimny silnik to paliwo które idzie przez wężyki przelewowe nie wraca do zbiornika paliwa, tylko po przez filtr paliwa trafia z powrotem do pompy (bo jest cieplejsze). Sam kiedyś miałem zapowietrzony układ to wyglądało to tak, że po odpaleniu po chwili gasł mi. Znów odpaliłem i znów chwile pochodził i gasł. Było widać przy tym bąbelki w wężyku. Jak mu trochę przygazowałem i go na gazie potrzymałem to mu przeszło.
Po za tym już dwa razy zdarzyło mi się że na luzie wjechałem na stacje bo mi paliwa brakło a raz w trasie (ale w bagażniku był baniak 5 litrów). Paliwo zalałem, chwilkę pokręciłem i odpalił bez problemów.
[ Dodano: 4 Luty 2008, 22:44 ]
Aha, sprawdź ten elektrozawór przy pompie jak radzą koledzy, czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd, jeśli to będzie ok, a w wężyku jest paliwo to może słaba kompresja + walnięte świece żarowe
Po za tym już dwa razy zdarzyło mi się że na luzie wjechałem na stacje bo mi paliwa brakło a raz w trasie (ale w bagażniku był baniak 5 litrów). Paliwo zalałem, chwilkę pokręciłem i odpalił bez problemów.
[ Dodano: 4 Luty 2008, 22:44 ]
Aha, sprawdź ten elektrozawór przy pompie jak radzą koledzy, czy po przekręceniu kluczyka jest tam prąd, jeśli to będzie ok, a w wężyku jest paliwo to może słaba kompresja + walnięte świece żarowe
odpaliłem!!
LINA i jazda z trójki zaskoczył ))) polecam ale jest ryzyko zerwania paska .. no RISK no FUN !
Panowie podłączę się pod ten temat mój znajomy ma problem z odpaleniem golfa II 1.6 zwykły diesel bez turbiny wiem, że to nie jest forum, vw ale silniki chyba są takie same jak w 80. A mianowicie przyjechał do domu zgasił i rano nawet się nie odezwał tak jakby paliwo nie dostawał sprawdził już wszystko filtr, pompę paliwa przewody itp. ktoś coś napisał tutaj o elektrozaworze stop może ktoś to wytłumaczyć gdzie on jest i jak go sprawdzić :?: Będę bardzo wdzięczny <ok>
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co wiem, to chyba nie ma jakiś dodatkowych filtrów paliwa, oprócz tego w komorze.
Jeśli paliwo nie dochodzi do filtra to przyczyn może być kilka:
-nieszczelność w układzie (może przewód paliwowy gdzieś przerwany) i pompa zamiast ciągnąć paliwo ciągnie powietrze
-albo pompa wtryskowa wyzionęła ducha
Zalejcie filtr paliwa paliwem, albo lepiej dajcie pociągnąć pompie paliwo prosto z jakiejś butelki. Zobaczcie czy wtedy odpali.
Jeśli paliwo nie dochodzi do filtra to przyczyn może być kilka:
-nieszczelność w układzie (może przewód paliwowy gdzieś przerwany) i pompa zamiast ciągnąć paliwo ciągnie powietrze
-albo pompa wtryskowa wyzionęła ducha
Zalejcie filtr paliwa paliwem, albo lepiej dajcie pociągnąć pompie paliwo prosto z jakiejś butelki. Zobaczcie czy wtedy odpali.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ale w Golfie II podobnie jak w Audi zbiorniki są plastikowe, więc rdzy raczej nie powinno być, ale syf tak jak piszesz może być.bogdano02 pisze:kiedyś widziałem zbiornik i było w nim dużo rdzy i brudu z paliwa .
Tak na marginesie powiem, że sąsiad miał taki przypadek z maluchem, gdzie właśnie też są takie sita. Zalał jakieś lipne paliwo chyba z kwasem, bo mu to sito całe tak nadgryzło że się zapchało i też nie chciał palić. Pompka paliwa wyglądało jak by ktoś do niej kwasu nalał. Zgroza