Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Bion bioester.

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 07 lut 2008, 10:57

ciekawe czy nie lepiej i zdrowiej dla silnika byłoby wlać do zbiornika , w którym jest np 40 litrów ropy np 20 litrów oleju rzepakowego z hurtowni w dużych bańkach, widziałem, że niektórzy tak robią, ale widziałem też takich co leją pół na pół i tez się cieszą. Jak myślicie. Bo ja teoretycznie jestem tego przeciwnikiem i nigdy jak na razie nie wlałem ani kropli czegokolwiek innego niż sprawdzona czysta ropka.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 lut 2008, 11:59

Jak miałem Golfa II z silnikiem 1,6 D to latem jak były takie straszne upały (chyba 2 lata temu) to jeździłem na czystym oleju rzepakowym.

A tak po za tym jak tankuje na przykład za stówkę to lubię dolać sobie na przykład z litr rzepaku, bo 1% zawartości oleju rzepakowego w paliwie to ileś tam set % lepsze smarowanie pompy wtryskowej i innych elementów gdzie przepływa paliwo.

Awatar użytkownika
MARTINO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 11 lis 2007, 20:47
Lokalizacja: POMORSKIE

Post autor: MARTINO » 07 lut 2008, 12:11

wszyscy sie upierają, że paliwo w odrębnych dystrybutorach dla tirolotów jest takie same jak w innych dystrybutorach na danej stacji, a stanowisko osobne dla tirów jak piszecie jest po to bo... tiry zalewa ileś set litrów,... bo tam szybciej się leje paliwo.. i inne przykłady więc może ktoś napisze mi , bo nie wiem dlaczego na większości stacji gdzie stoi taki odrębny dystrybutor dla tirolotów cena tej ropy dla tira jest tańsza, mniejsza niż za ropę w dystrybutorach dla samochodów osobowych i innych???

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 07 lut 2008, 12:28

MARTINO, a gdzie widziałeś takie różnice cen :?: Bo u mnie w okolicy jak już są stoiska dla tirów to ceny ON i ON TIR są takie same.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 07 lut 2008, 12:34

MARTINO, bo to są promocje dla TIRów dwa grosze taniej albo obiad gratis i inne ,oni lejąpo 200 l ,a Ty podjedziesz i wlejesz 15 l <ok>

MariuszStępniak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 27 gru 2007, 16:43
Lokalizacja: Płock

Post autor: MariuszStępniak » 15 lut 2008, 16:24

panowie znalazłem coś takiego w sieci tu jest wszystko o bioestrze na tej oto stronie polecam lekture

www.e-biopaliwa.pl
Pozdrawim wszystkich wysokooooo-pręznych 8-)

wojtun
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 12
Rejestracja: 29 sty 2008, 19:08
Lokalizacja: Pszczółki

Post autor: wojtun » 15 lut 2008, 18:20

Ja osobiście tankuje na tej stacji a auto to normalnie petarda.Choc na oranżadzie tez dobrze jechał.

Awatar użytkownika
Daras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 279
Rejestracja: 08 paź 2007, 20:30
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Daras » 15 lut 2008, 23:32

RaKo pisze:oni lejąpo 200 l
200l to on spali przez 600km a co to dla tira. niektórzy leją po 600-800 litrów z tąd niższe ceny.

ale żeby być pewnym, zapytałem zajomego który buduje właśnie nie wielką stacje. mówił że nie ma "innej" ropy dla TIR-ów innej dla osobówek, tylko dystrybutor dla TIR-a ma większą wydajność.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 17 lut 2008, 03:00

jak jest kolejka to czasrm sam leje z takiego dla TIRa tylko trzeba wolniej zeby sie nie wylalo bo rura wielka i nie wchodzi do konca

co do tego bioestru to nie polacam smierdzi frytkami :lol:

Wolf b4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 25 sty 2008, 18:24

Post autor: Wolf b4 » 18 lut 2008, 09:55

Ostatnio mój kolega zalał bio z bliskiej do A4 1.9TDI i mówił ze Smierdzi i mocy brak :->

Awatar użytkownika
Zlosliwy_Dzin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 119
Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Zlosliwy_Dzin » 14 kwie 2008, 20:45

MARTINO pisze:Solskier zgadzam się z toba, ale musisz też wziąć pod uwagę, że TIRoloty biorą paliwo z odrębnych dystrybutorów, a to paliwo jest tańsze bo gorszej jakości. Kiedyś dla przykłady miałem okazje kupić dużą ilość ropki za niewielkie pieniądze, nie kradziona tylko, że......
do napędzania lokomotyw tzn pociągów spalinowych. Wyobraźcie sobie że to totalny syf. Nie wlewałem tego do niuńki bo bym się zapłakał, ale dałem szanse znajomemu w bysie zalał do pełna i się cieszył. Po przejechaniu około 800 km okazało się, że to paliwo się oddziela i coś się z niego wytrąca, poza tym w lokomotywach musi być stale podgrzewane, a na końcu znajomemu zamarzło przy temp. niewiele poniżej zera więc czy warto się bawić, dla mnie to krótkowzroczna oszczędność.
Rada- lejcie to co macie już sprawdzone i jeśli zdało egzamin to po co na siłę coś poprawiać

Ja chwale sobie ropę z PKP prosto z lokomotywy było po 2.50zł teraz różnie ja mam po 3zł i do swojej zatankowałem raz z cpnu za 20zł. Cały czas leje kolejowe i nic sie nie dzieje a zdanej różnicy po za ceną, kumpla ojciec jeździ octavia od nowości 5 lat i tez nic kumpel 2 lata audi a6 2.5 TDi 2001 rok tez nic . Dobra ropa aby prędko jej nie zabrakło

bartus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 16 kwie 2008, 16:58
Lokalizacja: Konstantynów Łódzki

Post autor: bartus » 16 kwie 2008, 17:13

Witam

Testuje to paliwo już od 3 miesięcy i poza zapachem frytek wszystko jest w porządku. Ostatnio zalałem 25 litrów przejechałem 440 km i spalił o litr mniej niż zwykle.
Czasami dolewam kilka litrów zwykłej ropy, ponieważ Bio jest bardzo gęste. Powoli się do niego przekonuję. Zobaczymy jak będzie w upały. Podczas mrozu nie było problemów

Pozdrawiam do zobaczenia :-)

Awatar użytkownika
J.A.G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 83
Rejestracja: 19 mar 2008, 20:31
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: J.A.G » 04 lip 2008, 21:28

Nie ma co ukrywać i zaprzeczać, ameryki nikt nie odkrył ropa się kończy a to jest właśnie przyszłość. Tankuję on z białorusi za 3zł/l ale gdyby zabrakło to bez zastanowienia wleję bio kiedyś jak wizy sie zmieniły i nikt nie miał to 2miesiące na bio jeździłem i wydawało się nawet że był żwawszy (liczba cetanowa bio jest wyższa niz on) pozdr

Krzylu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 21 cze 2008, 23:45
Lokalizacja: ZPL

Post autor: Krzylu » 05 lip 2008, 09:00

w porach letnich mozna jezdzic na 80% OR w zime raczej nie polecam ciezko odpalic silnik
ja na OR golfem zrobilem ponad 5tys km i nic sie nie dzialo poza tym ze z rury smierdzialo smarzalnia :lol: ale to niebyl moj problem 8-)

dani3l
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 12 kwie 2008, 01:31
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: dani3l » 06 lip 2008, 18:33

Ostatnio zatankowałem do pełna bio z BLISKIEJ (cena 4,19) i nie mogę się doczekać aż się skończy i zaleję zwykłego ON.

Moje odczucia:
- śmierdzi z samochodu że się wytrzymać nie da,
- rano przy temp. 20 stopni odczuwalnie silnik ciężej odpala,
- przy zimnym silniku delikatnie kopci na siwo (nie występuje na zwykłym ON),
- bardzo odczuwalny spadek mocy silnika,
- mniej mocy = więcej gazu - wyższe spalanie.

+ cena

= nigdy więcej tego szajsu do swojego 1z nie zaleję

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl