[1.9TDI 1Z] Bion bioester.
ciekawe czy nie lepiej i zdrowiej dla silnika byłoby wlać do zbiornika , w którym jest np 40 litrów ropy np 20 litrów oleju rzepakowego z hurtowni w dużych bańkach, widziałem, że niektórzy tak robią, ale widziałem też takich co leją pół na pół i tez się cieszą. Jak myślicie. Bo ja teoretycznie jestem tego przeciwnikiem i nigdy jak na razie nie wlałem ani kropli czegokolwiek innego niż sprawdzona czysta ropka.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Jak miałem Golfa II z silnikiem 1,6 D to latem jak były takie straszne upały (chyba 2 lata temu) to jeździłem na czystym oleju rzepakowym.
A tak po za tym jak tankuje na przykład za stówkę to lubię dolać sobie na przykład z litr rzepaku, bo 1% zawartości oleju rzepakowego w paliwie to ileś tam set % lepsze smarowanie pompy wtryskowej i innych elementów gdzie przepływa paliwo.
A tak po za tym jak tankuje na przykład za stówkę to lubię dolać sobie na przykład z litr rzepaku, bo 1% zawartości oleju rzepakowego w paliwie to ileś tam set % lepsze smarowanie pompy wtryskowej i innych elementów gdzie przepływa paliwo.
wszyscy sie upierają, że paliwo w odrębnych dystrybutorach dla tirolotów jest takie same jak w innych dystrybutorach na danej stacji, a stanowisko osobne dla tirów jak piszecie jest po to bo... tiry zalewa ileś set litrów,... bo tam szybciej się leje paliwo.. i inne przykłady więc może ktoś napisze mi , bo nie wiem dlaczego na większości stacji gdzie stoi taki odrębny dystrybutor dla tirolotów cena tej ropy dla tira jest tańsza, mniejsza niż za ropę w dystrybutorach dla samochodów osobowych i innych???
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 14
- Rejestracja: 27 gru 2007, 16:43
- Lokalizacja: Płock
panowie znalazłem coś takiego w sieci tu jest wszystko o bioestrze na tej oto stronie polecam lekture
www.e-biopaliwa.pl
Pozdrawim wszystkich wysokooooo-pręznych 8-)
www.e-biopaliwa.pl
Pozdrawim wszystkich wysokooooo-pręznych 8-)
200l to on spali przez 600km a co to dla tira. niektórzy leją po 600-800 litrów z tąd niższe ceny.RaKo pisze:oni lejąpo 200 l
ale żeby być pewnym, zapytałem zajomego który buduje właśnie nie wielką stacje. mówił że nie ma "innej" ropy dla TIR-ów innej dla osobówek, tylko dystrybutor dla TIR-a ma większą wydajność.
- Zlosliwy_Dzin
- Forum Audi 80
- Posty: 119
- Rejestracja: 02 sty 2008, 19:27
- Lokalizacja: Suwałki
MARTINO pisze:Solskier zgadzam się z toba, ale musisz też wziąć pod uwagę, że TIRoloty biorą paliwo z odrębnych dystrybutorów, a to paliwo jest tańsze bo gorszej jakości. Kiedyś dla przykłady miałem okazje kupić dużą ilość ropki za niewielkie pieniądze, nie kradziona tylko, że......
do napędzania lokomotyw tzn pociągów spalinowych. Wyobraźcie sobie że to totalny syf. Nie wlewałem tego do niuńki bo bym się zapłakał, ale dałem szanse znajomemu w bysie zalał do pełna i się cieszył. Po przejechaniu około 800 km okazało się, że to paliwo się oddziela i coś się z niego wytrąca, poza tym w lokomotywach musi być stale podgrzewane, a na końcu znajomemu zamarzło przy temp. niewiele poniżej zera więc czy warto się bawić, dla mnie to krótkowzroczna oszczędność.
Rada- lejcie to co macie już sprawdzone i jeśli zdało egzamin to po co na siłę coś poprawiać
Ja chwale sobie ropę z PKP prosto z lokomotywy było po 2.50zł teraz różnie ja mam po 3zł i do swojej zatankowałem raz z cpnu za 20zł. Cały czas leje kolejowe i nic sie nie dzieje a zdanej różnicy po za ceną, kumpla ojciec jeździ octavia od nowości 5 lat i tez nic kumpel 2 lata audi a6 2.5 TDi 2001 rok tez nic . Dobra ropa aby prędko jej nie zabrakło
Witam
Testuje to paliwo już od 3 miesięcy i poza zapachem frytek wszystko jest w porządku. Ostatnio zalałem 25 litrów przejechałem 440 km i spalił o litr mniej niż zwykle.
Czasami dolewam kilka litrów zwykłej ropy, ponieważ Bio jest bardzo gęste. Powoli się do niego przekonuję. Zobaczymy jak będzie w upały. Podczas mrozu nie było problemów
Pozdrawiam do zobaczenia
Testuje to paliwo już od 3 miesięcy i poza zapachem frytek wszystko jest w porządku. Ostatnio zalałem 25 litrów przejechałem 440 km i spalił o litr mniej niż zwykle.
Czasami dolewam kilka litrów zwykłej ropy, ponieważ Bio jest bardzo gęste. Powoli się do niego przekonuję. Zobaczymy jak będzie w upały. Podczas mrozu nie było problemów
Pozdrawiam do zobaczenia
Nie ma co ukrywać i zaprzeczać, ameryki nikt nie odkrył ropa się kończy a to jest właśnie przyszłość. Tankuję on z białorusi za 3zł/l ale gdyby zabrakło to bez zastanowienia wleję bio kiedyś jak wizy sie zmieniły i nikt nie miał to 2miesiące na bio jeździłem i wydawało się nawet że był żwawszy (liczba cetanowa bio jest wyższa niz on) pozdr
Ostatnio zatankowałem do pełna bio z BLISKIEJ (cena 4,19) i nie mogę się doczekać aż się skończy i zaleję zwykłego ON.
Moje odczucia:
- śmierdzi z samochodu że się wytrzymać nie da,
- rano przy temp. 20 stopni odczuwalnie silnik ciężej odpala,
- przy zimnym silniku delikatnie kopci na siwo (nie występuje na zwykłym ON),
- bardzo odczuwalny spadek mocy silnika,
- mniej mocy = więcej gazu - wyższe spalanie.
+ cena
= nigdy więcej tego szajsu do swojego 1z nie zaleję
Moje odczucia:
- śmierdzi z samochodu że się wytrzymać nie da,
- rano przy temp. 20 stopni odczuwalnie silnik ciężej odpala,
- przy zimnym silniku delikatnie kopci na siwo (nie występuje na zwykłym ON),
- bardzo odczuwalny spadek mocy silnika,
- mniej mocy = więcej gazu - wyższe spalanie.
+ cena
= nigdy więcej tego szajsu do swojego 1z nie zaleję