[80 B4 All] montaz sterownika centralnego z pilota
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Tu masz ten sam sterownik http://www.amt-alarmy.pl/sklep/product_ ... cts_id/522 za 55 zł ja u nich kupuje i jestem zadowolony a pilot masz do wyboru <ok>krystek56 pisze:Wiele użytkowników myślało nad zainstalowaniem zamka sterowanego przez pilot. Niestety niektórych nie stać na to aby ktoś montował im taki "luksus". U znajomego mechanika kosztuje to coś ponad 2 stówy (oczywiście wraz z samym patentem )! Chore! A za niecałe 63,00zł (patrz tutaj-->http://allegro.pl/item313161830_sterowa ... zoryk.html)
jesteś wstanie zasponsorować sobie taką "wygódkę"
Szukałem na całym forum i nie znalazłem tematu który od początku do końca tłumaczył skomplikowaną (jak dla mnie i innych laików) procedurę montażu sterownika. Dlatego proszę doświadczonych forumowiczów o przekazanie cennej instrukcji od A-Z(najlepiej z fotostory :lol: ).
Ps. jeżeli moderatorom nie spodoba się pomysł, proszę o usunięcie go.
Cała zabawa z pneumatycznym centralnym zamkiem polega na przemiennym podawaniu (+) i (-) na przewód sygnałowy do siłownika (master - sterujący)
Po odkręceniu półki pod kierą trzeba jeszcze odkręcić osłonę pod wajchą od otwierania maski. Do drzwi idzie wiązka od centralnego zamka (kilka kabelków) wśród nich jest kabelek zielono-czarny (o ile mnie pamięć nie myli) to jest żyła sygnałowa. Należy ją przeciąć i mamy dwa końce, jeden od strony silnika i jeden od strony drzwi. Na koniec od strony drzwi podamy (+) i autko się zamknie, a jak podamy minus autko się otworzy (trzeba pamiętać o przekręceniu zapadki w zamku) Jest to prosty sposób na podłączenie wszelkiego typu alarmów i sterowników do centralnego, musimy tylko wiedzieć na którym przewodzie sterownika pojawia sie (+) a na którym (-).
Po odkręceniu półki pod kierą trzeba jeszcze odkręcić osłonę pod wajchą od otwierania maski. Do drzwi idzie wiązka od centralnego zamka (kilka kabelków) wśród nich jest kabelek zielono-czarny (o ile mnie pamięć nie myli) to jest żyła sygnałowa. Należy ją przeciąć i mamy dwa końce, jeden od strony silnika i jeden od strony drzwi. Na koniec od strony drzwi podamy (+) i autko się zamknie, a jak podamy minus autko się otworzy (trzeba pamiętać o przekręceniu zapadki w zamku) Jest to prosty sposób na podłączenie wszelkiego typu alarmów i sterowników do centralnego, musimy tylko wiedzieć na którym przewodzie sterownika pojawia sie (+) a na którym (-).
Czyli z jednej strony tego przewodu dajemy (+) a tego sterownika a z drugiej (-), tak?
Tu znajduje się schemat instalacji: http://www.amt-alarmy.pl/download/zamki ... .01.01.pdf
Tu znajduje się schemat instalacji: http://www.amt-alarmy.pl/download/zamki ... .01.01.pdf
No nie tak do końca. W tej instrukcji napisali że współpracuje z uniwersalnymi zamkami czyli w/g tego ich schematu nie zadziała.krystek56 pisze:Czyli z jednej strony tego przewodu dajemy (+) a tego sterownika a z drugiej (-), tak?
Masz tu schemacik który powinien pomóc.
Schemat jest poprawiony !!!
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2008, 16:08 przez Kubik, łącznie zmieniany 1 raz.
każdy centralny zamek ma swój sterownik. Centralka, którą opisujesz działa z zamkami sterowanymi 2 przewodami sygnałowymi. Do sterownika podawany jest sygnał otwierania (1 przewodem) i zamykania (2 przewodem). Sterowniki zamków elektrycznych zazwyczaj sterowane są masą (-), a zamków pneumatycznych (+). jeżeli posiadasz w audi fabryczny centralny zamek, to jest on najprawdopodobniej pneumatyczny (nie wiem tylko czy ma sterowanie 1 czy 2 przewodami - postaram się dziś sprawdzić u kolegi w aucie) i potrzebujesz do podłączenia centralki przekaźniki, które wyzwalane masą podaną z centralki podadzą + do sterownika zamka. Natomiast jeżeli central w twoim aucie był "dorabiany" to wystarczy odnaleźć przewody sygnałowe przy centralce i podłączyć je odpowiednio. jeśli nie masz ochoty bawić się w przekaźniki proponuję rozejrzeć się za alarmem (tu poza sterowaniem zamka z pilota zawsze jeszcze masz jakieś zabezpieczenie), który potrafi podać obydwa rodzaje sygnałów na centralny zamek (koszt jest niewiele wyższy bo za około 100zł da się już takie coś znaleźć na Allegro - oczywiście im lepsza jakość tym droższe).
Witam.
Ostatnio zaokupiłem i zamontowałem tali alarm:
http://www.allegro.pl/item296075831_296075831.html jet w porządku polecam.
Miełem troche zabawy (mał pełną elektryke wiec troche kabelków było) ale dzieki instrukcji z forum udało mi sie zamontować. Nie obeszło sie bez montazu przekażników (instrukcja z pka80) informacja o tym że do audi potrzebne są przekażniki i schemat były też w instrukcji alarmu. Wiem że alarm to jast raczej cieniutki ale chodziło mi o sterowanie centralnym z pilota. Pilot scyzoryk ma jeden minus przy zapalniu można nacisnąć przycik alarmu trzeba sie przezwyczaić.
Ostatnio zaokupiłem i zamontowałem tali alarm:
http://www.allegro.pl/item296075831_296075831.html jet w porządku polecam.
Miełem troche zabawy (mał pełną elektryke wiec troche kabelków było) ale dzieki instrukcji z forum udało mi sie zamontować. Nie obeszło sie bez montazu przekażników (instrukcja z pka80) informacja o tym że do audi potrzebne są przekażniki i schemat były też w instrukcji alarmu. Wiem że alarm to jast raczej cieniutki ale chodziło mi o sterowanie centralnym z pilota. Pilot scyzoryk ma jeden minus przy zapalniu można nacisnąć przycik alarmu trzeba sie przezwyczaić.
Tu mam już inny sterownik. Ten powinien działać:http://allegro.pl/item313161767_uniwers ... html#photo
Co to jest tak naprawdę (+) i (-). Oraz gdzie jest "(+) na cewki" według schematu?
Co to jest tak naprawdę (+) i (-). Oraz gdzie jest "(+) na cewki" według schematu?
(+) i (-) to bieguny prądu stałego i tak naprawdę cała instalacja w samochodzie na tym pracuje. Jeżeli np. sterownik podaje sygnał masy (-) (tak jak w przypadku pierwszego sterownika) to do pracy cewki potrzebny jest jeszcze (+) który można wziąć ze skrzynki bezpiecznikowej, musi być podłączony na stałe do cewki przekaźnika. Jak cewka dostaje napięcia (+) i (-) zwiera lub rozwiera styk(i) przekaźnika. To działa jak coś w rodzaju włącznika tylko sterowanego elektrycznie.
nie wiem jak w sedanie ale w avancie jest prostszy sposób podpięcia sterowania centralnym zamkiem.
a mianowicie do tylnej klapy idą 2 przewody sygnałowe z których 1 służy do otwierania a 2 do zamykania. wystarczy do 1 z nich podać sygnał masy na 3 sekundy i zamek się otwiera , natomiast podając do 2 sygnał masy na 3 sekundy zamek się zamyka
tak jak widać wystarczy mieć sterownik sterujący masą dla zamków pneumatycznych (3 sekundowy) i nie ma potrzeby kombinować z przekaźnikami
a mianowicie do tylnej klapy idą 2 przewody sygnałowe z których 1 służy do otwierania a 2 do zamykania. wystarczy do 1 z nich podać sygnał masy na 3 sekundy i zamek się otwiera , natomiast podając do 2 sygnał masy na 3 sekundy zamek się zamyka
tak jak widać wystarczy mieć sterownik sterujący masą dla zamków pneumatycznych (3 sekundowy) i nie ma potrzeby kombinować z przekaźnikami
Może ktoś kto montował ten konkretny sterownik (z uwagi na przystępną cenę) miałby ochotę przedstawić laikom krok po kroku, szczegółowo w punktach jak doprowadzić skutecznie do jego montażu bez wywołania skutków ubocznych w elektryce pojazdu.kokolino1 pisze:Tu masz ten sam sterownik http://www.amt-alarmy.pl/...products_id/522 za 55 zł ja u nich kupuje i jestem zadowolony a pilot masz do wyboru
np.
1. odkręcić ...
2. przeciąć ...
3. zlutować ...
4. itd.
Swoją drogą myślę, że właśnie o coś takiego chodziło twórcy tego interesującego tematu.