[B3 2.3 20V 7A] Przerywa silnik na benzynie i LPG? Sonda???
[B3 2.3 20V 7A] Przerywa silnik na benzynie i LPG? Sonda???
Witam wszystkich znawców Audiczek :mrgreen: . Od około pół roku mam mały problem. Autko delikatnie przerywa. Na zimnym silniku jest to odczuwalne dośc bardzo, natomiast na ciepłym trochę mniej, ale czuc. Silnik przerywał również przed zagazowaniem. Instalacja 2 generacji z Blosem. Po prostu czuc coś w rodzaju wypadania jednego zapłonu na którejś świecy. Świece nowe. kopułka i palec też . Co mam obstawic : sondę, czujniki spalania stukowego, przewody zapłonowe?? Czy opłaci się to podłączyc pod Vaga i coś on konkretnego pokaże??? Od czego byście proponowali zacząc ? Przewody to koszt 450zł , sonda pewnie coś koło 300zł, czujnik spalania stukowego pewnie coś koło tego. A ja chciałbym wyjechac w góry ,chociasz na 3 dni, bo jeszcze nigdy swoim autkiem nie byłem poza miastem. Jak wymienie wszystko to zostanę w domu, jak tylko jedno to wygrałem i jadę w góry. Pomóżcie ????????? Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie sugestie.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
Jeśli wymieniłeś świece i kopułke to obstawiam kable do wymiany. Najlepiej jednak wybrać sie na Vag i jeśli on nie wskaże innych cudów to zacznij od kabli. Jeśli padła by sonda to gazownik który montował LPG powinien to już wykryć a po za tym auto by paliło dużo. Zrób mały test poproś kogoś aby przytrzymał auto na takich obrotach co przerywa a ty zdejmuj po kolei każdy kabel z jednej świecy>ta która pracuje zmniejszy automatycznie obroty silnika, ta która nie zrobi różnicy w pracy silnika jest zła bądź jej kabel WN jest uwalony>tak trafisz na świece która nie pracuje . Pamiętaj kable kopią! rób to w rękawiczkach najlepiej skórzanych. Najpierw jednak VAG
rafels116, z tego co mi sie wydaje 7A pod VAGA nie podlaczysz, jedynie czytnik kodów błędów.
Co do Twojego problemu sprawdzilbym sonde (oscyloskopem lub chociaz miernikiem wskazówkowym), szczelność dolotu, kopułkę i palec rozdzielacza, czystość świec i kable zapłonowe (miernikiem statycznie i podczas pracy polej je lekko wodą). Poza tym przepływomierz.
Co do Twojego problemu sprawdzilbym sonde (oscyloskopem lub chociaz miernikiem wskazówkowym), szczelność dolotu, kopułkę i palec rozdzielacza, czystość świec i kable zapłonowe (miernikiem statycznie i podczas pracy polej je lekko wodą). Poza tym przepływomierz.
Ja obstawiam kable albo stukowce.
Stukowce sprawdzisz błyskankiem, albo VAGiem, zalezy który masz rocznik.
A kable to najlepiej organoleptycznie, zobacz czy w nocy nie masz choinki pod maska. Ewentualnie bardziej brutalny sposób - na pracującym silniku ściągaj po kolei kable, jak Cię któryś popieści to już wiesz co masz wymienic - ale nie odpowiadam za Twoje zdrowie <ok>
Komplet kabli NGK za 300zł kupisz
Stukowce sprawdzisz błyskankiem, albo VAGiem, zalezy który masz rocznik.
A kable to najlepiej organoleptycznie, zobacz czy w nocy nie masz choinki pod maska. Ewentualnie bardziej brutalny sposób - na pracującym silniku ściągaj po kolei kable, jak Cię któryś popieści to już wiesz co masz wymienic - ale nie odpowiadam za Twoje zdrowie <ok>
Komplet kabli NGK za 300zł kupisz
Kable można dopasowac od vectry 2.5 V6 , wejścia są identyczne kwestia długości. Co do stukowców to nie znam się . Nie mam pojęcia czy one wpływają na iskrę, bo skoro na gazie i benzynie jest to samo to kwestia iskry. Tak samo nie wiem czy sonda będzie wpływała na iskrę. Nie wiem może ktoś to przyblizy tutaj bo zawsze mnie to ciekawiło