Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3/B4] korektor siły hamowania

marols
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 29 sty 2007, 12:10

[B3/B4] korektor siły hamowania

Post autor: marols » 29 sty 2007, 12:26

Witam
3 miesiące temu wymieniłem tylne klocki hamulcowe, zacisk. teraz jeden jest doszczętnie starty (zaciski, prowadnice, ręczny - wszystko w porządku). Mechanik stwierdził, że może to być korektor siły hamowania. Dodam, że auto ma czerwone sprężyny więc jest trochę obniżone. Dlatego korektor puszcza więcej na tył i chyba nie puszcza z powrotem. Pytanie - co się stanie jak wyjmę korektor i "zmostkuję" czy ktoś już coś takiego robił i czy są ewentualnie inne sposoby
pozdrawiam

Awatar użytkownika
cobra
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2112
Rejestracja: 22 lis 2006, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Post autor: cobra » 29 sty 2007, 15:17

są inne sposoby... kupić na szrocie nowy - tzn używany, ale sprawny
nie da się tego naprawić, więc zostaje albo wymiana, albo kasacja

ja od ponad roku jeżdzę bez... "WOLĘ BEZ..." :mrgreen:
nie zauważyłem specjalnych róźnic, może hamulce są trochę wrażliwsze, na co trzeba bardziej uważać w zimie... chodzi o to że nie ma odpowiedniego rozłożenia siły hamulców na obie osie, ale tak jak mówię w lecie się tego nie czuje, a w zimie trzeba troszkę mniej agresywniej jeździć

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 29 sty 2007, 17:05

Ja tez wywalilem ostatnio i zbytnio roznicy nie czuje ;-)

Awatar użytkownika
sylwiasty
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 155
Rejestracja: 23 lis 2006, 01:28
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: sylwiasty » 29 sty 2007, 18:06

Oglądnij dokładnie tarczę hamulcową. Braciak miał tak w C4, że po kilku miesiącach jeden klocek prawie wyparował. Okazało się, że tarcza była przypalona w jednym miejscu a tym samym szybciej leciał klocek od tej strony. Pozostałe 3 klocki wyglądały prawie jak nówki. Po wymianie tarcz problem zniknął.

goldwinger
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 13 sty 2007, 15:46
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: goldwinger » 29 sty 2007, 22:13

a nie lepiej wyregulować korektor

cavalon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 29 sty 2007, 16:44

Post autor: cavalon » 30 sty 2007, 09:08

witam,faktycznie korektor jest "prawie nienaprawialny,jednak jest mozliwosc rozebrania i wymiany oringow ktore nalezy dobrac mozna cos jeszcze z niego wycisnac gorzej gdy jest uszkodzony mechanicznie ,troszke roboty jest ale w przypadku wyrzucic lub miec moze warto :-D
Ostatnio zmieniony 01 sty 1970, 01:00 przez cavalon, łącznie zmieniany 1 raz.

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 09 lut 2008, 11:02

Witam mi cieknie z tego korektora co zrobic czy da się go naprawic czy zostaje tylko wymiana. A jezeli tak to czy moze być np. z vw

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 09 lut 2008, 18:08

siwak pisze:Witam mi cieknie z tego korektora co zrobic czy da się go naprawic czy zostaje tylko wymiana. A jezeli tak to czy moze być np. z vw
ja założyłem od golfa IV i był tylko inny rozstaw śrub ale dopasowałem przerobiłem i wszystko gra :mrgreen:

siwak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 23
Rejestracja: 24 maja 2007, 22:45

Post autor: siwak » 16 lut 2008, 09:36

Czyli nie trzeba identycznego jak jest w audi moze byc z innego auta tzn. VW i AUDI

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 16 lut 2008, 18:21

jak lubisz majsterkować i masz czas to dopasujesz napewno ale najlepiej i najłatwiej będzie jak zmierzysz sobie rozstaw śrub ze swojego kolektora i dopasujesz sobie wtedy inny być może ze bedzie pasował bez przerabiania

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 17 lut 2008, 20:46

wywal ten korektor i będziesz miał spokój. Kup dwa przewody od układu hamulcowego dostępne w każdym polmozbycie zamknij obieg i wszystko. koszt ok 30zł. Za nowy korektor zapłacisz ok 250zl, kupując używkę nie masz pewności, że zaraz nie pocieknie. Pisanie, że korektor dużo daje jest bzdurą. Wiadomo, że zimą trzeba hamować bardziej z wyczuciem. Założę się, że nie poczułbyś większej różnicy.Jeśli masz ABS to jeszcze lepiej bo nie zablokuje ci kół.Wybór należy do ciebie.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 17 lut 2008, 20:59

manq pisze:wywal ten korektor i będziesz miał spokój. Kup dwa przewody od układu hamulcowego dostępne w każdym polmozbycie zamknij obieg i wszystko. koszt ok 30zł. Za nowy korektor zapłacisz ok 250zl, kupując używkę nie masz pewności, że zaraz nie pocieknie. Pisanie, że korektor dużo daje jest bzdurą. Wiadomo, że zimą trzeba hamować bardziej z wyczuciem. Założę się, że nie poczułbyś większej różnicy.Jeśli masz ABS to jeszcze lepiej bo nie zablokuje ci kół.Wybór należy do ciebie.
pozdrawiam
kolego po to ktoś wymyślił kolektor żeby był w aucie
ja wyżuciłem go zanim znalazlem inny i lipa blokowało wszystkie 4koła i dzięki temu przy dość dużej prędkości mało się nie zabiłem nie radz takich rzeczy

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 17 lut 2008, 21:13

willi pisze: kolego po to ktoś wymyślił kolektor żeby był w aucie
ja wyżuciłem go zanim znalazlem inny i lipa blokowało wszystkie 4koła i dzięki temu przy dość dużej prędkości mało się nie zabiłem nie radz takich rzeczy
kolego, chyba nie masz wyobraźni w hamowaniu. Pisałem, że trzeba to robić z większym wyczuciem a nie na pałę. Jak masz ABS to nigdy ci kół nie zblokuje, no chyba, że nie działa to inna sprawa.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 17 lut 2008, 21:53

cos mi sie nie chce wierzyc ze sie wam korektory hamowania psuja. One praktycznie nie maja prawa sie zatrzec bo działa on za kazdym nacisnieciem pedału hamulca. A pozatym korektor hamowania nie moze miec nic wspólnego z nieodbijajacym hamulcem. Sprawdz reczny czy odbija do konca , czy tłoczek lekko chodzi. Musi byc cos z zaciskiem. Ostatnio rozruszalismy u kupla zacisk, reczny mu blokował i zdarło mu klocki z jednej strony do blachy.


P.S nie wyrzycajcie korektorów bo sie zabijecie , przyjdzie wam gwałtowie hamowac i zostaniecie w rowie.

Pozdro

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 18 lut 2008, 18:17

manq pisze:
willi pisze: kolego po to ktoś wymyślił kolektor żeby był w aucie
ja wyżuciłem go zanim znalazlem inny i lipa blokowało wszystkie 4koła i dzięki temu przy dość dużej prędkości mało się nie zabiłem nie radz takich rzeczy
kolego, chyba nie masz wyobraźni w hamowaniu. Pisałem, że trzeba to robić z większym wyczuciem a nie na pałę. Jak masz ABS to nigdy ci kół nie zblokuje, no chyba, że nie działa to inna sprawa.
ciekaw jestem kolego czy jeśli dziecko lub jaki kolwiek pieszy wyskoczy ci gwałtownie na jesdnie czy będziesz chamował z wyczuciem
Pamietaj kolego że do takich rzeczy się ludzi nie namawia :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce tarczowe, bębnowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl