Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] prośba o analizę logów

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

[B4 1.9 TDI 1Z] prośba o analizę logów

Post autor: audico » 18 lut 2008, 20:05

Witam
Od niedawna (nawet jeszcze nie miesiąca) jestem posiadaczem cudownego pojazdu marki Audi z napisem TDI ;-) wcześniej tylko benzynowe.
Rok prod. auta to: grudzień 1994 wiec przepływka pierburg
Poczytałem trochę forum i dowiedziałem się, że żeby sie coś dowiedzieć co jest nie tak z silnikiem potrzebne są LOGI, więc kupiłem kabelek i zrobiłem dziś LOGI.
Mój problem polega na tym, że jak dodam "gazu" na biegu jałowym i puszczę to obroty przez jakiś czas falują nie dużo bo tak o około 20 obr/min zwiększają się i zmniejszają. Trwa to przez dłuższą lub krótszą chwilę w zależności od tego jak dużo "gazu" dodałem a później obroty już nie falują i są stałe wg. obrotomierza ok. 950 obr/min. Szarpania w czasie jazdy jeszcze nie zauważyłem, gdy staram się utrzymać tą sama prędkość ale jeszcze sprawdzę (już 800 km przejechałem nią). Zauważyłem też, że te "falowanie" ustępuje odrazu, gdy wrzucę 1 bieg i puszczę sprzęgło do momentu aż zacznie łapać, samochód wcale nie musi ruszać, następnie znowu na bieg jałowy i obroty są w normie. Mam prośbę do kolegów z forum o analizę logów:
LOGI (z braku czasu narazie tylko 2 grupy jak znajdę więcej czasu to zrobię resztę)

000
Obrazek

Z tych logów już wiem, że kąt wtrysku muszę ustawić na wartość 51.
Mam pytanko czy ustawię go wg. opisu z tej STRONY
oraz
001
Obrazek

Natomiast z tych logów, nie wiem czy dobrze wnioskuję ale dawka paliwa jest też do korekcji tylko nie wiem ja to się robi.


Aha i zapomniałbym 2 błędy mi VAG znalazł:
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Dodam tylko, że po kupnie wyjąłem IC i go wyczyściłem, gdyż był zapchany, a tak poza tym to oczywiście standard wymiana paska rozrządu, rolek, termostatu, oleju i filtra. Na wymianę czeka jeszcze filtr powietrza i paliwa.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 18 lut 2008, 20:50

tak jak napisales kat do poprawy i dawka paliwa moim zdaniem duza ustaw np na 3.5mg/skok i zobaczysz jak bedzie a jak to zrobic jest napisane na tym forum :mrgreen:

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 18 lut 2008, 23:28

audico, przypuszczam ze miales grzebane w adaptacjach jesli masz taka dawke paliwa
albo zmieniona nastawnikiem


jesli masz pelna wersje vaga to powiem Ci jak to sprawdzic jesli nie masz to lipa.

wiec jesli masz full wersje to:

wpisujesz login 12233

wchodzisz w adaptacje

kanal 01 (dawka paliwa) i sprawdzasz jaka jest wartosc (value) fabrycznie powinno byc 128 (magicy zmieniaja na 108) to jest wartosc numeryczna dawki paliwa ktora jest wyswietlana w m/r powyzej
po zmianie na 128 klikasz save

nastepnie przechodzisz do kanalu 02 (obroty) i postepujesz jak powyzej (czyli ustawiasz fabryke - 128 i klikasz save)

jesli silnik zacznie dziwnie pracowac (falowac na wolnych lub szarpac podczas jazdy) to znaczy ze magicy przed sprzedaza pogrzebali w celu zatuszowania objawow ( pomaga we wczesnej facie zabrudzenia nastawnika)

jesli tak bedzie to masz nastawnik do roboty.

w razie czego dzwon na 503 39 99 09 lub na gg 1829622

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 19 lut 2008, 00:13

mnie sie wydaje ze ktos puknol w nastawnik bo vagiem by tak nie zjechal tej dawki

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 lut 2008, 08:11

hct, rozne juz cuda widzialem :) zwlaszcza w swiezo kupionych / sprowadzonych furkach

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 19 lut 2008, 08:29

Adamm, z tym co ludzie robia - handlarze to sie z Tobą zgadzam w zupełnosci niektórzy sa już na tyle przebiegli ze sami walcza z vagiem i "poprawiaja" kondycje auta. Duzo razy widziałem juz jak padał silnk to robili chipa i na sprzedaz moto padlina a po chipie na jakisz czas rześki jak nowy :-D

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 19 lut 2008, 08:54

Na poczatek kont wtysku do regulacji i dawka na wolnych obrotach bo masz za dużą, jak radzili koledzy zmniejsz na ok. 3-3,5 mg. Żeby powiedziec cos wiecej musisz zrobic pozostałe logi szczególnie Lmm i cisnienie doładowania

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lut 2008, 09:30

Po pierwsze logi sa zrobione na niedogrzanym silniku (czyli zle) - dogrzej fure i dopiero zrob logi

Po drugie zrob komplet logów - wtedy bedzie mozna cos powiedziec o stanie motorowni.

Po trzecie - zeby cokolwiek wyrokowac na temat kąta wtrysku i dawki musimy miec 100 % pewnosc ze kolega zamiescil grupe 000 Basic Settings.

Pozdrawiam

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 lut 2008, 09:54

przemik, co do dawki to nie masz racji bo ja sie sprawdza w mess blocks grupa 01 pozycja druga

co do kata wtrysku to racja - tylko basic settings grupa 000 lub tdi timing

[ Dodano: 2008-02-19, 09:56 ]
Solskier, raz mailem golfa szarpiacego (nastawnik) na moje pytanie czy robil test z wtyczka od predkosciomierza powiedzial:

wie Pan dziwna sprawa, kupilem go z uszkodzonym predkosciomierzem / licznikiem, dalem do elektryka a jak zrobil i wyjechalem to zaczal szarpac :/

okazalo sie ze sprzedajacy cwaniak pocial kable i sprzedal z uszkodzonym licznikiem (ktorego koszt to ok 150zl) a nie z uszkodzana (wg niego) pompa warta ok 1000 zl :P

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 19 lut 2008, 13:21

Adamm pisze:przemik, co do dawki to nie masz racji bo ja sie sprawdza w mess blocks grupa 01 pozycja druga
Dzieki za sprostowanie...

Aha a jak sie ma wartosc dawki z 000 BS do tego co jest w 001 MB ???

Czy to nie jest to samo tylko ze tu masz wartosc liczbową a tu konkretnie podane w mg/R ??

pozdr

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 19 lut 2008, 14:25

dokladnie :) w 000 BS masz wartosci liczbowe ktore trzeba sobie umiec przelozyc na konkretne dane np m/R lub st celsjusza :)

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 20 lut 2008, 15:55

No i zrobiłem LOGI tylko statyczne bo na dynamiczne nie wystarczyło mi czasu.
Robiłem je wg. przepisu na stronie audiklub.org a więc:
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:

Kod: Zaznacz cały

1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.


2. dla odczytu bloków wartości mierzonych: 
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].

a. próba statyczna 
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej]. 

grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018. 
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s; 
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać]; 
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać]. 
No to teraz LOGI:
Grupa 000 w Basic settings

Obrazek

dodam tylko, że grupę 000 logowałem jeszcze raz w BS i następnie dopiero zacząłem resztę bloków

000 BS po raz drugi
Obrazek




Grupa 003 w Basic settings

Obrazek

Grupa 004 w Basic settings

Obrazek


Teraz LOGI z MB:
Grupa 000 i 001 MB
Obrazek

Grupa 003 i 004 MB
Obrazek

Grupa 007 MB
Obrazek

Grupa 013 MB
Obrazek

Po wszystkich logowaniach ustawiłem kąt wtrysku i logowałem ponownie grupę 000 BS
wynik:
Obrazek

Na zakończenie mojego długiego posta, dodam tylko, że jak będę robił logi dynamiczne to na pewno wykaże trochę błędów. A to dlatego, że podczas jazdy na III biegu jak sprawdzałem przyśpieszenie od 1500 obr/min do 4200obr/min to wszystko ładnie, pięknie fura się zbiera, aż do momentu kiedy wskazówka obrotomierza dojdzie do ok. 3500obr/min i wtedy samochód muli, wydawać by się mogło, że tego przyśpieszenia wcale nie ma.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 lut 2008, 16:09

nie wiem czy to tylko ja ale nie moge powiekszyc fotek

z tego co widze to masz koszmar w grupie 013 (korkecje dawek na wtryskach)
jesli do tego jeszcze za wysoka dawka to na 100% cos nie halo z nastawnikiem

nie wiem skad jestes ale moze podjedziesz to sie zrobi porzadek :)

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 20 lut 2008, 16:17

Żeby powiększyć fotki trzeba kliknąć i otworzy sie w nowym oknie.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 lut 2008, 18:13

klikalem i nie otwieraly mi sie ale juz jest ok

[ Dodano: 2008-02-20, 18:16 ]
no i tak jak pisalem wyzej, dawka za duza

sprawdzales w adaptacjach to o czym pisalem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl