[B4 1.9 TDI 1Z] prośba o analizę logów
[B4 1.9 TDI 1Z] prośba o analizę logów
Witam
Od niedawna (nawet jeszcze nie miesiąca) jestem posiadaczem cudownego pojazdu marki Audi z napisem TDI wcześniej tylko benzynowe.
Rok prod. auta to: grudzień 1994 wiec przepływka pierburg
Poczytałem trochę forum i dowiedziałem się, że żeby sie coś dowiedzieć co jest nie tak z silnikiem potrzebne są LOGI, więc kupiłem kabelek i zrobiłem dziś LOGI.
Mój problem polega na tym, że jak dodam "gazu" na biegu jałowym i puszczę to obroty przez jakiś czas falują nie dużo bo tak o około 20 obr/min zwiększają się i zmniejszają. Trwa to przez dłuższą lub krótszą chwilę w zależności od tego jak dużo "gazu" dodałem a później obroty już nie falują i są stałe wg. obrotomierza ok. 950 obr/min. Szarpania w czasie jazdy jeszcze nie zauważyłem, gdy staram się utrzymać tą sama prędkość ale jeszcze sprawdzę (już 800 km przejechałem nią). Zauważyłem też, że te "falowanie" ustępuje odrazu, gdy wrzucę 1 bieg i puszczę sprzęgło do momentu aż zacznie łapać, samochód wcale nie musi ruszać, następnie znowu na bieg jałowy i obroty są w normie. Mam prośbę do kolegów z forum o analizę logów:
LOGI (z braku czasu narazie tylko 2 grupy jak znajdę więcej czasu to zrobię resztę)
000
Z tych logów już wiem, że kąt wtrysku muszę ustawić na wartość 51.
Mam pytanko czy ustawię go wg. opisu z tej STRONY
oraz
001
Natomiast z tych logów, nie wiem czy dobrze wnioskuję ale dawka paliwa jest też do korekcji tylko nie wiem ja to się robi.
Aha i zapomniałbym 2 błędy mi VAG znalazł:
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Dodam tylko, że po kupnie wyjąłem IC i go wyczyściłem, gdyż był zapchany, a tak poza tym to oczywiście standard wymiana paska rozrządu, rolek, termostatu, oleju i filtra. Na wymianę czeka jeszcze filtr powietrza i paliwa.
Od niedawna (nawet jeszcze nie miesiąca) jestem posiadaczem cudownego pojazdu marki Audi z napisem TDI wcześniej tylko benzynowe.
Rok prod. auta to: grudzień 1994 wiec przepływka pierburg
Poczytałem trochę forum i dowiedziałem się, że żeby sie coś dowiedzieć co jest nie tak z silnikiem potrzebne są LOGI, więc kupiłem kabelek i zrobiłem dziś LOGI.
Mój problem polega na tym, że jak dodam "gazu" na biegu jałowym i puszczę to obroty przez jakiś czas falują nie dużo bo tak o około 20 obr/min zwiększają się i zmniejszają. Trwa to przez dłuższą lub krótszą chwilę w zależności od tego jak dużo "gazu" dodałem a później obroty już nie falują i są stałe wg. obrotomierza ok. 950 obr/min. Szarpania w czasie jazdy jeszcze nie zauważyłem, gdy staram się utrzymać tą sama prędkość ale jeszcze sprawdzę (już 800 km przejechałem nią). Zauważyłem też, że te "falowanie" ustępuje odrazu, gdy wrzucę 1 bieg i puszczę sprzęgło do momentu aż zacznie łapać, samochód wcale nie musi ruszać, następnie znowu na bieg jałowy i obroty są w normie. Mam prośbę do kolegów z forum o analizę logów:
LOGI (z braku czasu narazie tylko 2 grupy jak znajdę więcej czasu to zrobię resztę)
000
Z tych logów już wiem, że kąt wtrysku muszę ustawić na wartość 51.
Mam pytanko czy ustawię go wg. opisu z tej STRONY
oraz
001
Natomiast z tych logów, nie wiem czy dobrze wnioskuję ale dawka paliwa jest też do korekcji tylko nie wiem ja to się robi.
Aha i zapomniałbym 2 błędy mi VAG znalazł:
2 Faults Found:
01117 - Generator Terminal DF Load Signal
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00575 - Intake Manifold Pressure
17-10 - Control Difference - Intermittent
Dodam tylko, że po kupnie wyjąłem IC i go wyczyściłem, gdyż był zapchany, a tak poza tym to oczywiście standard wymiana paska rozrządu, rolek, termostatu, oleju i filtra. Na wymianę czeka jeszcze filtr powietrza i paliwa.
audico, przypuszczam ze miales grzebane w adaptacjach jesli masz taka dawke paliwa
albo zmieniona nastawnikiem
jesli masz pelna wersje vaga to powiem Ci jak to sprawdzic jesli nie masz to lipa.
wiec jesli masz full wersje to:
wpisujesz login 12233
wchodzisz w adaptacje
kanal 01 (dawka paliwa) i sprawdzasz jaka jest wartosc (value) fabrycznie powinno byc 128 (magicy zmieniaja na 108) to jest wartosc numeryczna dawki paliwa ktora jest wyswietlana w m/r powyzej
po zmianie na 128 klikasz save
nastepnie przechodzisz do kanalu 02 (obroty) i postepujesz jak powyzej (czyli ustawiasz fabryke - 128 i klikasz save)
jesli silnik zacznie dziwnie pracowac (falowac na wolnych lub szarpac podczas jazdy) to znaczy ze magicy przed sprzedaza pogrzebali w celu zatuszowania objawow ( pomaga we wczesnej facie zabrudzenia nastawnika)
jesli tak bedzie to masz nastawnik do roboty.
w razie czego dzwon na 503 39 99 09 lub na gg 1829622
albo zmieniona nastawnikiem
jesli masz pelna wersje vaga to powiem Ci jak to sprawdzic jesli nie masz to lipa.
wiec jesli masz full wersje to:
wpisujesz login 12233
wchodzisz w adaptacje
kanal 01 (dawka paliwa) i sprawdzasz jaka jest wartosc (value) fabrycznie powinno byc 128 (magicy zmieniaja na 108) to jest wartosc numeryczna dawki paliwa ktora jest wyswietlana w m/r powyzej
po zmianie na 128 klikasz save
nastepnie przechodzisz do kanalu 02 (obroty) i postepujesz jak powyzej (czyli ustawiasz fabryke - 128 i klikasz save)
jesli silnik zacznie dziwnie pracowac (falowac na wolnych lub szarpac podczas jazdy) to znaczy ze magicy przed sprzedaza pogrzebali w celu zatuszowania objawow ( pomaga we wczesnej facie zabrudzenia nastawnika)
jesli tak bedzie to masz nastawnik do roboty.
w razie czego dzwon na 503 39 99 09 lub na gg 1829622
Po pierwsze logi sa zrobione na niedogrzanym silniku (czyli zle) - dogrzej fure i dopiero zrob logi
Po drugie zrob komplet logów - wtedy bedzie mozna cos powiedziec o stanie motorowni.
Po trzecie - zeby cokolwiek wyrokowac na temat kąta wtrysku i dawki musimy miec 100 % pewnosc ze kolega zamiescil grupe 000 Basic Settings.
Pozdrawiam
Po drugie zrob komplet logów - wtedy bedzie mozna cos powiedziec o stanie motorowni.
Po trzecie - zeby cokolwiek wyrokowac na temat kąta wtrysku i dawki musimy miec 100 % pewnosc ze kolega zamiescil grupe 000 Basic Settings.
Pozdrawiam
przemik, co do dawki to nie masz racji bo ja sie sprawdza w mess blocks grupa 01 pozycja druga
co do kata wtrysku to racja - tylko basic settings grupa 000 lub tdi timing
[ Dodano: 2008-02-19, 09:56 ]
Solskier, raz mailem golfa szarpiacego (nastawnik) na moje pytanie czy robil test z wtyczka od predkosciomierza powiedzial:
wie Pan dziwna sprawa, kupilem go z uszkodzonym predkosciomierzem / licznikiem, dalem do elektryka a jak zrobil i wyjechalem to zaczal szarpac
okazalo sie ze sprzedajacy cwaniak pocial kable i sprzedal z uszkodzonym licznikiem (ktorego koszt to ok 150zl) a nie z uszkodzana (wg niego) pompa warta ok 1000 zl
co do kata wtrysku to racja - tylko basic settings grupa 000 lub tdi timing
[ Dodano: 2008-02-19, 09:56 ]
Solskier, raz mailem golfa szarpiacego (nastawnik) na moje pytanie czy robil test z wtyczka od predkosciomierza powiedzial:
wie Pan dziwna sprawa, kupilem go z uszkodzonym predkosciomierzem / licznikiem, dalem do elektryka a jak zrobil i wyjechalem to zaczal szarpac
okazalo sie ze sprzedajacy cwaniak pocial kable i sprzedal z uszkodzonym licznikiem (ktorego koszt to ok 150zl) a nie z uszkodzana (wg niego) pompa warta ok 1000 zl
No i zrobiłem LOGI tylko statyczne bo na dynamiczne nie wystarczyło mi czasu.
Robiłem je wg. przepisu na stronie audiklub.org a więc:
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
No to teraz LOGI:
Grupa 000 w Basic settings
dodam tylko, że grupę 000 logowałem jeszcze raz w BS i następnie dopiero zacząłem resztę bloków
000 BS po raz drugi
Grupa 003 w Basic settings
Grupa 004 w Basic settings
Teraz LOGI z MB:
Grupa 000 i 001 MB
Grupa 003 i 004 MB
Grupa 007 MB
Grupa 013 MB
Po wszystkich logowaniach ustawiłem kąt wtrysku i logowałem ponownie grupę 000 BS
wynik:
Na zakończenie mojego długiego posta, dodam tylko, że jak będę robił logi dynamiczne to na pewno wykaże trochę błędów. A to dlatego, że podczas jazdy na III biegu jak sprawdzałem przyśpieszenie od 1500 obr/min do 4200obr/min to wszystko ładnie, pięknie fura się zbiera, aż do momentu kiedy wskazówka obrotomierza dojdzie do ok. 3500obr/min i wtedy samochód muli, wydawać by się mogło, że tego przyśpieszenia wcale nie ma.
Robiłem je wg. przepisu na stronie audiklub.org a więc:
Po uruchomieniu programu VAG-Com wykonujemy następujące operacje:
Kod: Zaznacz cały
1. dla odczytu błędów w sterowniku silnika [ECU]:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 02-Fault Codes
po czym zapisujemy wyświetlone błędy [o ile w ogóle są] do pliku .txt i oczywiście zamieszczamy na forum.
2. dla odczytu bloków wartości mierzonych:
Select [z okienka Select Control Module] > 01-Engine > 08-Meas. Blocks [bloki wartości mierzonych].
a. próba statyczna
warunki konieczne: samochód stoi na biegu jałowym; silnik włączony; robocza temperatura silnika - temperatura płynu chłodzącego min. 80*C [czyli 90*C na wskaźniku deski rozdzielczej].
grupy normalnie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 014, 018.
grupy Basic Settings: 000, 003, 004, 011:
- grupa 000 > basic settings: logować całość przez ok. 20s;
- grupa 003 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [zawór recyrkulacji spalin [EGR] będzie się cyklicznie otwierać i zamykać];
- grupa 004 > basic settings: logować całość przez ok. 50s [pompa będzie się cyklicznie przestawiać].
Grupa 000 w Basic settings
dodam tylko, że grupę 000 logowałem jeszcze raz w BS i następnie dopiero zacząłem resztę bloków
000 BS po raz drugi
Grupa 003 w Basic settings
Grupa 004 w Basic settings
Teraz LOGI z MB:
Grupa 000 i 001 MB
Grupa 003 i 004 MB
Grupa 007 MB
Grupa 013 MB
Po wszystkich logowaniach ustawiłem kąt wtrysku i logowałem ponownie grupę 000 BS
wynik:
Na zakończenie mojego długiego posta, dodam tylko, że jak będę robił logi dynamiczne to na pewno wykaże trochę błędów. A to dlatego, że podczas jazdy na III biegu jak sprawdzałem przyśpieszenie od 1500 obr/min do 4200obr/min to wszystko ładnie, pięknie fura się zbiera, aż do momentu kiedy wskazówka obrotomierza dojdzie do ok. 3500obr/min i wtedy samochód muli, wydawać by się mogło, że tego przyśpieszenia wcale nie ma.