[B3 1.8S JN B+G] pompa paliwa
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46
[B3 1.8S JN B+G] pompa paliwa
Witam. Kupiłem ostatnio Audi 80 B3 i chodzi mi głośno pompa paliwa, czy to jest typowe w tych samochodach? Założyłem tez instalacje gazową i doradzano mi żebym po przełączeniu na gaz wyłączał pompę, ale nie wiem czy tak można, czy przez to nie uszkodzi się coś innego.
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
jak samochod jedzie na gazie to i tak wtryski benzyny nie widza, moze zmien mechanika? Chodzi oto zebys odpalil sobie elegancko na benzynie i po zlapaniu lekkiej temp. przelaczyl na LPG co wowczas wylaczy pompe paliwa.
Bynajmniej ja nie slyszalem o tym ze wtryski podczas pracy na LPG rownoczesnie sa smarowane benzyna, silnik musialby pracowac jednoczesnie na obydwu paliwach
Bynajmniej ja nie slyszalem o tym ze wtryski podczas pracy na LPG rownoczesnie sa smarowane benzyna, silnik musialby pracowac jednoczesnie na obydwu paliwach
-
- Forum Audi 80
- Posty: 3
- Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46
- bartek18150
- Audi 80 Klub
- Posty: 846
- Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
- Imię: Dawid
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
- Kontakt:
Akurat w silniku JN pompa powinna chodzić cały czas, a benzyna powinna być odłączana za pomocą urządzenia STOP-KE, które zmniejsza ciśnienie na rozdzielaczu paiwa tak, aby wtryskiwacze nie pracowały. W ten sposób nie dochodzi do zatarcia tłoka rozdzielacza paliwa i jest płynne przejście z gazu na benzynę.
Tak więc mechanik miał rację.
Pompę warto odącząc w przypadku wtrysków elektronicznych.
Tak więc mechanik miał rację.
Pompę warto odącząc w przypadku wtrysków elektronicznych.
Aby paliwo było podawane do wtryskiwaczy w rozdzielaczu musi być odpowiednie ciśnienie. Ciśnienie to reguluje odpowiedni zawór, który nadmiar paliwa kieruje z powrotem do zbiornika. Wspomniane urządzenie stop-KE zmniejsza do minimum ciśnienie tak że paliwo nie dostaje się do wtrysków a jedynie przepływa przez rozdzielacz i wraca do zbiornika. Tyle teorii.
Teraz praktyka.
W moim przypadku auto gania na LPG od 1999roku i przejechało pewnie ze 100kkm z wyłączoną pompą i bez stop-KE. Od czasu do czasu zapalam na PB i przejadę 5-10km. Po za tymi krótkimi momentami jazdy na PB pompa jest wyłączona. Nie widzę powodu aby wyłączona pompa w jakikolwiek sposób miała się zużywać.
p.s. moja też chodzi dość głośno
Teraz praktyka.
W moim przypadku auto gania na LPG od 1999roku i przejechało pewnie ze 100kkm z wyłączoną pompą i bez stop-KE. Od czasu do czasu zapalam na PB i przejadę 5-10km. Po za tymi krótkimi momentami jazdy na PB pompa jest wyłączona. Nie widzę powodu aby wyłączona pompa w jakikolwiek sposób miała się zużywać.
p.s. moja też chodzi dość głośno