Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8S JN B+G] pompa paliwa

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
internauta50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46

[B3 1.8S JN B+G] pompa paliwa

Post autor: internauta50 » 19 lut 2008, 21:12

Witam. Kupiłem ostatnio Audi 80 B3 i chodzi mi głośno pompa paliwa, czy to jest typowe w tych samochodach? Założyłem tez instalacje gazową i doradzano mi żebym po przełączeniu na gaz wyłączał pompę, ale nie wiem czy tak można, czy przez to nie uszkodzi się coś innego.

Awatar użytkownika
Duch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 203
Rejestracja: 24 paź 2007, 17:45
Lokalizacja: białystok

Post autor: Duch » 19 lut 2008, 21:36

Też posiadam Audi 80 1.8s i pompa chodzi głośno jak staniesz od jej strony.Robie bardzo dużo km. i chyba po prostu tak powinno być i nie powinieneś brać tego do głowy. Pompa chodzi cały czas mimo to że przełączysz na gaz po prostu jest oszukiwana ;-)

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 19 lut 2008, 21:37

Umnie ta pompa to tak bziuczy ze silnika nie slychac :lol: a pasowalo by odlanczanie pompy, zaoszczedzisz jej zywota a jest co bo orginal kosztuje ponad 800zl :-?

internauta50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46

Post autor: internauta50 » 19 lut 2008, 22:22

No tak tylko ze ja slyszalem, ze takie odłączenie pompy jak samochod chodzi na gazie moze kosztowac popsuciem sie wtrysków i nie jest zalecane, ale wlasnie nie wiem na ile w tym jest prawdy, bo kazdy ze mechanikow mówi mi co innego.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 19 lut 2008, 22:37

jak samochod jedzie na gazie to i tak wtryski benzyny nie widza, moze zmien mechanika? Chodzi oto zebys odpalil sobie elegancko na benzynie i po zlapaniu lekkiej temp. przelaczyl na LPG co wowczas wylaczy pompe paliwa.

Bynajmniej ja nie slyszalem o tym ze wtryski podczas pracy na LPG rownoczesnie sa smarowane benzyna, silnik musialby pracowac jednoczesnie na obydwu paliwach

internauta50
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 19 lut 2008, 19:46

Post autor: internauta50 » 19 lut 2008, 22:44

no to sam juz nie wiem. mechanik powiedział mi ze ten wtrysk chłodzony jest wlasnie przez paliwo i po odłączeniu jej moze on sie popsuc.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 19 lut 2008, 22:47

to popros niech Ci wytlumaczy w jaki sposub jest dokladniej chlodzony

[ Dodano: 2008-02-19, 22:50 ]
zreszta niech sie Danek wypowie moze na ten temat to Ci pretlumaczy co i jak


PS GRATULUJE! jestes jednym z nielicznych poczatkujacych co poprawnie zatytuowali temat <haha>

ghost2255
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 78
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:25

Post autor: ghost2255 » 20 lut 2008, 00:08

Akurat w silniku JN pompa powinna chodzić cały czas, a benzyna powinna być odłączana za pomocą urządzenia STOP-KE, które zmniejsza ciśnienie na rozdzielaczu paiwa tak, aby wtryskiwacze nie pracowały. W ten sposób nie dochodzi do zatarcia tłoka rozdzielacza paliwa i jest płynne przejście z gazu na benzynę.
Tak więc mechanik miał rację.

Pompę warto odącząc w przypadku wtrysków elektronicznych.

shelby
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 100
Rejestracja: 26 mar 2007, 10:05
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: shelby » 20 lut 2008, 15:01

Aby paliwo było podawane do wtryskiwaczy w rozdzielaczu musi być odpowiednie ciśnienie. Ciśnienie to reguluje odpowiedni zawór, który nadmiar paliwa kieruje z powrotem do zbiornika. Wspomniane urządzenie stop-KE zmniejsza do minimum ciśnienie tak że paliwo nie dostaje się do wtrysków a jedynie przepływa przez rozdzielacz i wraca do zbiornika. Tyle teorii.
Teraz praktyka.
W moim przypadku auto gania na LPG od 1999roku i przejechało pewnie ze 100kkm z wyłączoną pompą i bez stop-KE. Od czasu do czasu zapalam na PB i przejadę 5-10km. Po za tymi krótkimi momentami jazdy na PB pompa jest wyłączona. Nie widzę powodu aby wyłączona pompa w jakikolwiek sposób miała się zużywać.
p.s. moja też chodzi dość głośno

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl