[B4 2.0 ABK] Przekrzywiona kierownica w lewo
[B4 2.0 ABK] Przekrzywiona kierownica w lewo
Koledzy wczoraj musiałem awaryjnie się zatrzymać na poboczu, a tam był rów głębokości 15 cm wyryty przez tira. Jak zjechałem to trochę przywaliłem kołem w ten rów aż kołpak odpadł I teraz żeby auto jechało prosto kierownica ustawia się trochę w lewo a nie jak zawsze na wprost. I teraz pytanie co mogło się tam skrzywić/wygiąć/przestawić??? Auto normalnie jedzie prosto i nie ściąga go tylko ta kierownica :roll:
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Prawdopodobnie przy uderzeniu zrujnowała się geometria kół lub skrzywił się wahacz. Niesety musisz się udać na kontrolę geometrii kół i ewentualnie wymianę uszkodzonych elementów. Zobacz czy przypadkiem koło którym uderzyłeś nie cofnęło się to tyłu bo jeśli tak to wahacz będzie do wymiany. Chyba że uderzenie było tak potężne że pokrzywiła się rama mocujące wahacze(sanki).
- Kokolino
- Forum Audi 80
- Posty: 3371
- Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
- Imię: Radomir
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ciekawe rozwiązanie problemu- kiera prosta- a opony do wymiany po tysiącu km.shellah pisze:A jeżeli jesteś hojrak :mrgreen: to możesz rozwiązać sobie ten problem odkręcająć kierę i ją ustawić żeby była prosto-jeśli oczywiście nie ma problemów z trakcją-tj nie ściąga itp.
Robiłem to wiele razy jak naprawiałem wskaźniki
- Doc
- Administrator
- Posty: 4644
- Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK
- Kontakt:
Prosiłbym Cię, abyś tego typu porady zachował dla siebie i nie wprowadzał w błąd userów.shellah pisze:A jeżeli jesteś hojrak :mrgreen: to możesz rozwiązać sobie ten problem odkręcająć kierę i ją ustawić żeby była prosto-jeśli oczywiście nie ma problemów z trakcją-tj nie ściąga itp.
Robiłem to wiele razy jak naprawiałem wskaźniki
Jeśli kierownica jest przekręcona podczas jazdy na wprost po uderzeniu, KONIECZNIE należy skontrolować geometrię.
Od uderzenia na wieloklinie automagicznie zaczarowane koło sterowe się przecież nie przesunęło.
Pozdrawiam
Cześć. Mam ten sam problem. Jechałem któregoś razu do pracy i się bardzo śpieszyłem a , że było ślisko nie przewidziałem tego i na zakręcie zamiast pojechać w lewo pojechałem prosto i uderzyłem kołem pasażera prosto w krawężnik. Skutek taki , że pękł kołpak, skrzywiła się felga i oczywiście odpadły ciężarki. Właśnie po tym zdarzeniu kierownica jest na skos jak jade prosto a sprawdzałem co się mogło stać. Jak się okazało od strony pasażera mam skrzywiony drążek kierowniczy. Tak ,że podejżewam że u ciebie mogło się stać podobnie. Mozna to bardzo łatwo sprawdzić. Ja u siebie robiłem to w ten sposób ,że koła skręcałem na maksa i wtedy widać że z jednej strony jest drążek prościutki a druga strona niestety skrzywiony. Pozdawiam.
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Doc chodziło mi tylko o to jeżeli nie ma problemów z trakcją.
Mój kumpel miał audi 100 cygaro i tez myślał że coś mu się powykrzywiało po uderzeniu w krawężnik ale na stacji sprawdzili i okazało sie że kierownica uległa zurzyciu-jakies plastikowe elementy(dokładnie tak słyszałem bo musiał kupić nową.
U mnie w coupe poprzedni właściciel tez coś majstrował z mocowaniami bo gwint się zjechał i faktycznie sama sie przekręcała-musiałem wymienić całą kolumnę.
Takż sory jeśli wprowadziłem w błąd :roll: ale jak juz sam się przekonałem nie ma w polsce rzeczy niemożliwych.
Mój kumpel miał audi 100 cygaro i tez myślał że coś mu się powykrzywiało po uderzeniu w krawężnik ale na stacji sprawdzili i okazało sie że kierownica uległa zurzyciu-jakies plastikowe elementy(dokładnie tak słyszałem bo musiał kupić nową.
U mnie w coupe poprzedni właściciel tez coś majstrował z mocowaniami bo gwint się zjechał i faktycznie sama sie przekręcała-musiałem wymienić całą kolumnę.
Takż sory jeśli wprowadziłem w błąd :roll: ale jak juz sam się przekonałem nie ma w polsce rzeczy niemożliwych.
miałem kiedys taka sytuacje ze koles jechał Skoda Favorit prawym pasem nagle włazca kierunek i nie patrzac w lusterko zmienia pas...ja chcac uniknac otarcia i stłuczki jakies małej uciekłem jak mogłem w lewo i niestety uderzyłem w kraweznik na szczescie przytomnie sie zachowałem i nie z pedalem w podłodze.....efekt taki ze kierownica minimalnie skrzywiona.....wymieniłem drazek i jest pieknie...tak wiec podejrzewam ze u ciebie moze to byc wahacz, drązek albo sworzen wahacza. jezeli bedziesz miał cały wahacz do wymiany to niestety ale koszt nie jest mały bo kompletny wahacz to koszt ponad 100-150 zł, sworze ok 50-60 zł nie wiecej.
należy wtedy podnieść autko z tej strony poluzować dwie śruby od swożnia wachacza i wyciągnąć lub wcisnąć koło do środka lub na zewnącz i swprawdzić jak kierownica stoi
ps.niedawno miałem podobną sytuacje i starczyła właśnie taka operacja :lol: jeżdze i oponek mi nie zciera a zaoszczędziłem 70złociszy
ps.niedawno miałem podobną sytuacje i starczyła właśnie taka operacja :lol: jeżdze i oponek mi nie zciera a zaoszczędziłem 70złociszy