Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Przekrzywiona kierownica w lewo

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

[B4 2.0 ABK] Przekrzywiona kierownica w lewo

Post autor: gonzales » 17 lut 2008, 10:59

Koledzy wczoraj musiałem awaryjnie się zatrzymać na poboczu, a tam był rów głębokości 15 cm wyryty przez tira. Jak zjechałem to trochę przywaliłem kołem w ten rów aż kołpak odpadł :P I teraz żeby auto jechało prosto kierownica ustawia się trochę w lewo a nie jak zawsze na wprost. I teraz pytanie co mogło się tam skrzywić/wygiąć/przestawić??? Auto normalnie jedzie prosto i nie ściąga go tylko ta kierownica :roll:

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 17 lut 2008, 11:47

Prawdopodobnie przy uderzeniu zrujnowała się geometria kół lub skrzywił się wahacz. Niesety musisz się udać na kontrolę geometrii kół i ewentualnie wymianę uszkodzonych elementów. Zobacz czy przypadkiem koło którym uderzyłeś nie cofnęło się to tyłu bo jeśli tak to wahacz będzie do wymiany. Chyba że uderzenie było tak potężne że pokrzywiła się rama mocujące wahacze(sanki).

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 19 lut 2008, 13:50

A jeżeli jesteś hojrak :mrgreen: to możesz rozwiązać sobie ten problem odkręcająć kierę i ją ustawić żeby była prosto-jeśli oczywiście nie ma problemów z trakcją-tj nie ściąga itp.
Robiłem to wiele razy jak naprawiałem wskaźniki ;-)

Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 19 lut 2008, 18:38

shellah pisze:A jeżeli jesteś hojrak :mrgreen: to możesz rozwiązać sobie ten problem odkręcająć kierę i ją ustawić żeby była prosto-jeśli oczywiście nie ma problemów z trakcją-tj nie ściąga itp.
Robiłem to wiele razy jak naprawiałem wskaźniki ;-)
Ciekawe rozwiązanie problemu- kiera prosta- a opony do wymiany po tysiącu km.

Awatar użytkownika
Doc
Administrator
Administrator
Posty: 4644
Rejestracja: 17 lis 2006, 22:35
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Kontakt:

Post autor: Doc » 19 lut 2008, 20:38

shellah pisze:A jeżeli jesteś hojrak :mrgreen: to możesz rozwiązać sobie ten problem odkręcająć kierę i ją ustawić żeby była prosto-jeśli oczywiście nie ma problemów z trakcją-tj nie ściąga itp.
Robiłem to wiele razy jak naprawiałem wskaźniki ;-)
Prosiłbym Cię, abyś tego typu porady zachował dla siebie i nie wprowadzał w błąd userów.

Jeśli kierownica jest przekręcona podczas jazdy na wprost po uderzeniu, KONIECZNIE należy skontrolować geometrię.
Od uderzenia na wieloklinie automagicznie zaczarowane koło sterowe się przecież nie przesunęło.


Pozdrawiam

patryk999
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 12 maja 2007, 18:57

Post autor: patryk999 » 19 lut 2008, 21:08

Cześć. Mam ten sam problem. Jechałem któregoś razu do pracy i się bardzo śpieszyłem a , że było ślisko nie przewidziałem tego i na zakręcie zamiast pojechać w lewo pojechałem prosto i uderzyłem kołem pasażera prosto w krawężnik. Skutek taki , że pękł kołpak, skrzywiła się felga i oczywiście odpadły ciężarki. Właśnie po tym zdarzeniu kierownica jest na skos jak jade prosto a sprawdzałem co się mogło stać. Jak się okazało od strony pasażera mam skrzywiony drążek kierowniczy. Tak ,że podejżewam że u ciebie mogło się stać podobnie. Mozna to bardzo łatwo sprawdzić. Ja u siebie robiłem to w ten sposób ,że koła skręcałem na maksa i wtedy widać że z jednej strony jest drążek prościutki a druga strona niestety skrzywiony. Pozdawiam.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 20 lut 2008, 12:46

Doc chodziło mi tylko o to jeżeli nie ma problemów z trakcją.
Mój kumpel miał audi 100 cygaro i tez myślał że coś mu się powykrzywiało po uderzeniu w krawężnik ale na stacji sprawdzili i okazało sie że kierownica uległa zurzyciu-jakies plastikowe elementy(dokładnie tak słyszałem bo musiał kupić nową.
U mnie w coupe poprzedni właściciel tez coś majstrował z mocowaniami bo gwint się zjechał i faktycznie sama sie przekręcała-musiałem wymienić całą kolumnę.
Takż sory jeśli wprowadziłem w błąd :roll: ale jak juz sam się przekonałem nie ma w polsce rzeczy niemożliwych.

gonzales
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 61
Rejestracja: 01 paź 2007, 08:50
Lokalizacja: Chełm/Biłgoraj

Post autor: gonzales » 20 lut 2008, 20:21

Wydaje mi się, że jednak coś się skrzywiło bo bardzo lekko na lewo ściąga. Jutro sprawdzę tak jak to robił patryk999,

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 20 lut 2008, 20:29

miałem kiedys taka sytuacje ze koles jechał Skoda Favorit prawym pasem nagle włazca kierunek i nie patrzac w lusterko zmienia pas...ja chcac uniknac otarcia i stłuczki jakies małej uciekłem jak mogłem w lewo i niestety uderzyłem w kraweznik na szczescie przytomnie sie zachowałem i nie z pedalem w podłodze.....efekt taki ze kierownica minimalnie skrzywiona.....wymieniłem drazek i jest pieknie...tak wiec podejrzewam ze u ciebie moze to byc wahacz, drązek albo sworzen wahacza. jezeli bedziesz miał cały wahacz do wymiany to niestety ale koszt nie jest mały bo kompletny wahacz to koszt ponad 100-150 zł, sworze ok 50-60 zł nie wiecej.

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 20 lut 2008, 21:40

A ile kosztuje geometria ?

laki87
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 242
Rejestracja: 25 lis 2007, 22:01
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: laki87 » 20 lut 2008, 21:43

ustawienie zbieżnosci to zalezy gdzie ale przewaznie krzycza 50zł

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 21:59

kolego sprawdz czy nie przesunoł ci się dolny swirzeń wachacza bo przeważnie to właśnie się dzieje po uderzeniu kołem i wtedy kierownica przesówa się o jakieś 2-3zęby

[ Dodano: 2008-02-20, 22:00 ]
no i oczywiście sprawdz czy na wyprostowanych kołach nie zmienił się kąt pochylenia

LukeX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 85
Rejestracja: 19 paź 2007, 13:19

Post autor: LukeX » 21 lut 2008, 09:56

A jak zmienił się kąt pochylenia to co należy sprawdzić?

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 21 lut 2008, 18:54

należy wtedy podnieść autko z tej strony poluzować dwie śruby od swożnia wachacza i wyciągnąć lub wcisnąć koło do środka lub na zewnącz i swprawdzić jak kierownica stoi

ps.niedawno miałem podobną sytuacje i starczyła właśnie taka operacja :lol: jeżdze i oponek mi nie zciera a zaoszczędziłem 70złociszy

Awatar użytkownika
Hans47
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 184
Rejestracja: 03 maja 2007, 21:21
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: Hans47 » 21 lut 2008, 19:02

laki87 pisze:ustawienie zbieżnosci to zalezy gdzie ale przewaznie krzycza 50zł
Dzieki za info

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl