Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8E] nierówne obroty silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

[B3 1.8E] nierówne obroty silnika

Post autor: willi » 20 lut 2008, 19:27

witam

co może być przyczyną nierównej pracy silnika gdy jest zimny nie wkręca sią na obroty i jest słaby dodam że wymienione są już kable,świece,kopółka,palec,i wszystkie filtry

może ktoś z was coś wymyśli bo wymiękam :-(

Awatar użytkownika
Kornel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1106
Rejestracja: 01 mar 2007, 18:02
Lokalizacja: k/Łukowa

Post autor: Kornel » 20 lut 2008, 20:12

Wygląda na czujnik temperatury, sprawdzałeś?

Bo tego nie wymieniałeś?

Jest LPG czy nie?

Ciekawe jak tam sonda, możesz sprobować go wybłyskać i zobaczyć czy coś się nie pokaże.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 20:36

nie nie jest na LPG a myślałem właśnie o sądzie a nie pomyślałem o czyjniku temperatury tylko czy przez niego mógł by być równierz mółowaty jak się nagrzeje?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2008, 21:06

Piszesz o nierównej pracy silnika, i nie ma tam ani przecinka ani nic! inie rozumiem czy nierówno chodzi jak jest zimny? czy jak jest zimny to nie wchodzi na obroty? czy to i to? co do tej sondy to w błyskanie ani bym sie nie bawił! tylko pojechał bym na konkretne sprawdzenie.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 21:22

więc tak odpalasz go i chodzi na 3gary po jakimś czasie załapuje 4 ruszasz i jak by cię ktoś za tyłek trzymał pużniej robi się troche lepiej ale i tak nie jest to co było prędzej

co do konkretnego sprawdzenia to chciałem ale nie mam pojęcia gdzie jest wtyczka-gniazdo do podłączenia komputera

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2008, 21:42

Gniazdo powinno być tam gdzie są bezpieczniki pod maską, coś przy aparacie zapłonowym nie tak, a kabli WN nie pomyliłeś? świece są na 100% dobre? zdarzało sie że na starych lepiej chodzi, pasek rozrządu nie był wymieniany?

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 21:50

kable są oki napewno świece NGK nóweczki pasek był wymieniany ale to stało sie już przed wymianą a czy cewka zapłonowa nie ma nic do tego?

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2008, 21:57

No cewka raczej nie, bo by nie palił, świece masz dobre! trzeba by się przyjrzeć bliżej aparatu zapłonowego, i co do tej słabości! sondą bym się zainteresował, najlepiej jak byś podpiął autko bo tak to trochę zgaduj zgadula.

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 22:06

jutro założe nową sonde i jak będzie to samo to jadę na kompa byle by ta wtyczka była koło bezpieczników bo nikt z nich nie wie gdzie szukać :-D

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 20 lut 2008, 22:07

moze ceka zaplonowa tak jak mowisz, moga sie w niej robic mikrospiecia czy jakos tak :-P chodzi o 1,8E wilopunktowy wtrysk?
willi pisze:nie pomyślałem o czyjniku temperatury tylko czy przez niego mógł by być równierz mółowaty jak się nagrzeje?
Moze a nawet bedzie, jak jest padniety czujnik to jest tak jak by podawal informacje o bardzo niskiej temp silnika, czego konsekwecja jest duza ilosc dostarczonego paliwa. Przy padnietym czujniku ciply silnik bedzie przymulony, moze miec strasznie szrpliwe obroty, co jest spowodowane niemoznoscia spalenia tak duzej ilosci paliwa przez ciply silnik.

A dymek sie pojawia?

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 22:11

co do dymku to nawet nie zwruciłem uwagi :-D tak silnik jest na pełnym mechanicznym wtrysku

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 20 lut 2008, 22:16

Mówisz o niebieskim czujniku?? mi padł ten czujnik ale żadnej różnicy nie było, jedynie na wolnych obrotach przy wyższej temp. silnik nie równo pracował. Co do cewki to może kolega zna sie lepiej, chociaż cewka podaje napięcie na aparat a potem aparat rozdziela, tak mi sie wydaje że, jak by nie palił na 4 to czego np. miał by palić na 2 ? mogę sie mylić.

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 20 lut 2008, 22:19

to watpie aby przyczyna lezala w sadzie, sprubuj odpiac wtyczke od czujnika umieszczonego pod krusccem i powiedz co sie zmienia, jak sie silnik zachowal. Moze to nie jest fachowy test, ale jak czujnik padl calkiem to odlaczenie go nic kompletni nie zmieni. Najlepiej wpadnij do mnie to podmienimy i sie zobaczy :-P

[ Dodano: 2008-02-20, 22:20 ]
Ps co do sady to mozesz sie podpiac woltomiezem na rozgrzanym silniku do temp pracy roboczej i powiedz jakie mniej wiecej napiecia pokazuje

Awatar użytkownika
willi
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 989
Rejestracja: 01 wrz 2007, 18:12
Lokalizacja: KONOTOP-LUBUSKIE

Post autor: willi » 20 lut 2008, 22:36

soko jak jutro nie zmieni się to sprawdze woltomierzem a co do czujnika to mam nowe więc też założe i sprawdze :-D

dzięki i do juterka

Awatar użytkownika
bartek18150
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 846
Rejestracja: 25 wrz 2007, 21:25
Imię: Dawid
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Mojsławice- Chelm
Kontakt:

Post autor: bartek18150 » 20 lut 2008, 22:37

audiktom, to jest tak jakby nie palil na 4 gary, nikt nie jest pewien. Cewka moze miec zwarcie wewnetrzne i wowczas pojawiaja sie przerwy w dostarczaniu iskry.

Co do czujnika to ja jak mialem padniety to dopiero checa byla! Poczatkowo objawy ja u wila ale potem coraz gozej az w koncu zaczol dymic jakbym mu ropy zalal :mrgreen:

PS watpie zebym sie lepiej znal niz Ty audiktom, :-P wiem tyle co sam robilem i doslyszalem :-) Mechanikiem nie jestem ;-)

[ Dodano: 2008-02-20, 22:40 ]
Mówisz o niebieskim czujniku??
W ABK sa inne czujniki 1,8E (DZ chyba) to tak jakby mocniejsza wersja 1,8S (JN)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl