Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] prośba o analizę logów

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 20 lut 2008, 18:42

Tak sprawdzałem w adaptacjach kanały 01 i 02 i w każdym były fabryczne ustawienia tj. 128 więc i tak zostawiłem.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 lut 2008, 19:57

hmmm to ktos w takim razie nastawnikiem dawke zwiekszyl

Awatar użytkownika
audico
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 264
Rejestracja: 04 gru 2007, 17:49
Lokalizacja: B-ce

Post autor: audico » 20 lut 2008, 20:09

Przydałby się link do jakiegoś opisu ze zdjęciami jak zmienić dawkę nastawnikiem, gdyż w szukajce nic nie znalazłem. Ma ktoś może taki link???

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 20 lut 2008, 21:03

moze to ci cos rozjasni popuszczasz 4 śrubki jedna ta z * jest inna potrzebny jest kluczyk mniej wiecej taki potem wlanczasz vag 001 i patrzysz na dawke paliwa i pukasz delikatnie w nastawnik za bedzie kolo 3.0-3.5 mg/R potem dokrecasz i jest ok

na zdjeciu wyglada to inaczej bo to zdjecie z czyszczenia mojego nastawnika ale wyobraz sobie ze jest na nim pokrywka :-P

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 20 lut 2008, 22:28

hct, chyba zapomniales dodac ze robi sie to na zgaszonym aucie !!!

jesli robisz to na odpalonym to gratuluje odwagi i niedbania o auto :P

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 20 lut 2008, 22:41

a to ciekawe co mowisz.
jak chcesz ustawic dokladnie dawke na zgaszonym silniku?

na poczatku jak kupilem auto bylem u najlepszego pompiarza na podkarpaniu i ustawial mi dawke na zapalonym silniku (do niego jezdza z calego podkarpacia i nie tylko nawet ciagnikami siodlowymi to firma rodzinna i zajmuja sie tym od lat wiec chyba koles wie co robi robi kompletne remonty pomp wtryskowych)

w krakowie tez widzialem w takim zakladzie i tez na zapalonym silniku

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 lut 2008, 00:10

wedlug mnie bez obrazy to czysty debilizm

jesli masz nowa uszczelke to musisz popuscic mocniej sruby i wtedy moze wyskoczyc kulczeka z pierscienia i masakra z silnika, albo leje Ci sie ropa bokami.

do tego z racji tego ze nastawnik jest wyzej inna jest dawka wskazywana na luznych niz na skreconych srubach

po trzecie jesli Ci sie machnie za bardzo nastawnik w strone wyjsc na wtryski to tez zrobisz masakre bo auto moze wpasc w samozaplon!!


ustawia sie to na zgaszonym. przestawiasz skrecasz sprawdzasz, i tak az do ustawienia

troche czasochlonne ale uwierz mi lenistwo nie poplaca

PS to co napisalem powyzej (ustawianie na odpalonym) testowalem na swoim wlasnym aucie, zeby sprawdzic czy rzeczywiscie szybciej i latwiej bedzie ustawiac tak dawke paliwa, NIE JEST latwiej i nie jest bezpiecznie.

Awatar użytkownika
hct
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 320
Rejestracja: 25 sie 2007, 12:43
Lokalizacja: Kraków/Jasło

Post autor: hct » 21 lut 2008, 00:30

ja sruby popuszczam tylko troch tak ze nic sie nie leje i nic nie ma prawa wyskoczyc pukajac delikatnie wydaje mi sie ze jest praktycznie nie mozliwe doprowadzenia do rozbegania

a powiedz mi czy kat wtrysku tez ustawiasz na zgaszonym silniku?

bo ja ustawiam na odpalonym

[ Dodano: 2008-02-21, 00:39 ]
a co to tego czy jest to debilizm czy nie to przeciez sam sobie tego nie wymyslilem tylko mowie ze tak wiedzialem ze ustawiaja fachowcy w 2 profesionalnych zakladach gdzie regeneruja pompy wtryskowe wec nie sa to jakies dudraki tylko goscie wiedza o tym wszystko

niechce sie z toba spierac bo nie raz sie ciebie radzilem w takich sprawach ale mysle ze niema w tym nic zlego skoro robia tak w serwisach

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 lut 2008, 00:42

hct pisze:wydaje mi sie ze jest praktycznie
dobrze powiedziane - wydaje Ci sie, ja juz mialem przypadek w swoim aucie ze auto zaczelo mi sie rozbiegac, i zgaszenie stacyjka nic nie dalo... wnioski sam wyciagnij :)
a powiedz mi czy kat wtrysku tez ustawiasz na zgaszonym silniku?
to ustawia sie na odpalonym, z tym ze ruszenie pompa (maks w jedna czy w druga) nie bedzie skutkowac takimi konsekwencjami jak machniecie zbytnie nastawnikiem

poza tym sa serwisy ktore ustawiaja kat wtrysku na zgadzonym, taka sama procedura jak ja dawke paliwa.


zreszta kazdy robi tak jak lubi

moze Ty lubisz dreszczyk emocji podczas roboty :P ja nie :P

[ Dodano: 2008-02-21, 00:49 ]
hct pisze:a co to tego czy jest to debilizm czy nie to przeciez sam sobie tego nie wymyslilem tylko mowie ze tak wiedzialem ze ustawiaja fachowcy w 2 profesionalnych zakladach gdzie regeneruja pompy wtryskowe wec nie sa to jakies dudraki tylko goscie wiedza o tym wszystko
niechce sie z toba spierac bo nie raz sie ciebie radzilem w takich sprawach ale mysle ze niema w tym nic zlego skoro robia tak w serwisach
ja takie serwisy omijam z daleka :P

juz niejedno auto do mnie przyjezdzalo po takim serwisie

niektorzy dzownia do "takich" serwisow i dowiaduja sie ze nie mozna zrobic nastawnika indukcyjnego.

co do
hct pisze:niechce sie z toba spierac
ja rowniez nie chce, wyrazam tylko moje zdanie i ostrzegam by ktos sobie szkody nie narobil <piwo> <piwo>

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 lut 2008, 07:12

ja tez ustawialem dawke na zapalonym silniku tylko najpierw calkiem wyciagnolem nastawnik bo musialem zabezpieczenie zniszczyc pózniej dokrecilem nast tak zebym mogl ruszac nim, ustawilem na znak wczesniej zrobiony i uruchomilem silnik i delikatnie pukajac młotczkiem usatwilem dawke na okolo 2mg/skok to jest okolo 10 -11 wartosc deltascan i mysle zmienic tak na 3.5 mg/skok a fabrycznie bylo okolo 7mg/skok, a jak delikatnie odkrecimy nastawnik to moim zdaniem nie powinien wyskoczyc z pierscienia i trzeba go bardzo delikatnie przesuwac, bardzo maly ruch to juz spore zmiany dawki, ale i mozna robic tak jak Adamm napewno dłuzej z tym schodzi ale bezpieczniej :mrgreen:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lut 2008, 08:51

Powinno sie regulowac na zgaszonym, potem kontrola i ewentualnie powtórka, ale znając mechaników dla zaoszczedzenia czasu robia to na zapalonym silniku. Co do logów to to poprawy dawka wtrsyku jest za duza i masz straszne korekcje wtrysku i to na wszystkich cylindrach. Po ustawieniu dawki powinno sie troche poprawic ale i tak cos sie zaczyna dziac.

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 lut 2008, 10:26

WOJTEK26, moze byc to kwestia brudnego nastawnika z tymi korekcjami, jesli po zmniejszeniu dawki nie wroca do normy to trzeba by go sprawdzic

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 21 lut 2008, 11:09

Adamm czy dawka 2mg/skok oprócz czrnej chmury moze czyms innym grozic :?:

[ Dodano: 2008-02-21, 11:13 ]
oprócz wiekszym spalaniem

Adamm
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 355
Rejestracja: 10 sty 2008, 23:28
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów

Post autor: Adamm » 21 lut 2008, 12:51

nie zbyt to zdrowe dla silnika po prostu, wysilasz wszystko od samego dolu.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 22 lut 2008, 09:20

Faktycznie kolega ma dawke za wysoką, ale nie demonizowałbym.
Od dluzszego czasu jezdze na dawce 1 mg/R :mrgreen:.
Co do tych wywalonych korekcji to po pierwsze wyczyscilbym nastawnik i znow zalogowałbym 013 stawiam dukaty przeciwko orzechom ze bedzie lepiej.
Jesli wartosci bedą duze in minus ale rowno na wszystkich cylindrach to swiadczy to o tym ze silnik ma duzy przebieg ale jest w dobrej kondycji.
Generalnie zdrowy silnik ze zdrowym ukladem wtryskowym powinien oscylowac w przedziale plus minus 0,4 mg/R

Pozdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl